chase your dreams

Alla inlägg under december 2010

Av Amanda Holmberg - 7 december 2010 00:37

Hejsan i natten!


Som ni kanske förstår av rubriken har jag just sett färdigt "Planet 51". Ja, det är en barnfilm/familjefilm som vanligt, men måste få försvara mig lite och säga att jag inte bara ser sådana filmer. Det är bara lugnande på något vis och enkelt att följa när man är lite trött (plus att det blir lättare att somna). Är annars ett ganska stort fan av sifi/fantasy, action, och rysare/skräck. Händer att en och annan drama hittar sig in på datorskärmen också, som "Den gröna milen" ett måste!


Trailer på Planet 51



Och för er som missat Den gröna milen


Några av er kanske undrar varför jag inte är bänkad framför WOW? Meddelar sorgset att jag inte kan ta del av striden ännu, men det är bara en tidsfråga!


God natt på er ;>

Av Amanda Holmberg - 7 december 2010 00:00

For you who have not played


For you who want to


10...9...8...7...6...5...4...3...2...1.....

I will be joining the fight!


GAME ON!

Av Amanda Holmberg - 6 december 2010 20:25

Crunch!


Sitter och drömmer mig bort i tonerna från "Placebo" och funderar starkt på att slå in julklapparna som ligger brevid mig.


Var till storheden och besökte min kusin på onoff. Nu vet jag allt jag behöver för att handskas med min dator när den strular. Skruvade upp den på plats och dammade ur den lite. Det har tidigare blivit varm till den grad att plåten på insidan av datorn blivit svedd! Behöver inte fundera på varför det stängde av sig längre i alla fall. Nu fungerar den hur bra som helst, man hör knappt fläkten och den är inte varm ännu fast den varit igång en timme! (Som en normal dator ska)


Kollade på lite nya datorer och när det kommer in en enligt mina önskningar, kommer de ringa mig. Känns som om jag kanske kommer ha en ny dator med mig snart igen!


Firar med riskakor och marabou, kanske en lite udda kombination, men mina smaklökar diggar det starkt <3

 

Har ni förresten inte hört "Placebo" förr har ni en låt här:


Later ;>

Av Amanda Holmberg - 6 december 2010 01:23

Min sista lediga dag innan en massa arbetande och skolande är här och jag vet inte riktigt vad jag ska göra av den?


Först bör jag nog sova några timmar åt minstonde, men sedan skulle mitt rum behöva städas efter helgen och i övrigt finns inte mycket att se fram emot. Kanske kan låna bilen och fara till Storheden?  Kom just på att datorn måste blåsas ur och när jag ändå är på plats kan jag kolla efter en ny dator!


Det är dock inte mycket att "hänga i granen". Saknar forfarande motivationen som krävs för att se fram emot kommande dagar. Det som verkligen slår hårdast är att jag sett fram emot att spela Cataclysm dagen det kommer ut och det har börjat sjunka in att detta inte kommer vara möjligt!


Life is so darn unfair :´/


Nåja, god natt på er då . . .

Av Amanda Holmberg - 5 december 2010 20:48

Börjar jobba på tisdag och av någon anledning känner jag mig trött och omotiverad? Borde vara glad att äntligen vara till lite nytta, men ack vad less jag känner mig. Har inte ens börjat på riktigt och denna låt tilltalar mig mest av allt i världen!



Ni har hört den förr, jag har lagt upp den förr och det kommer nog inte vara sista gången heller! Jag hoppas bara att eftermiddagen den tionde kommer vara fri eftersom min underbara Emma fyller 20 och bjuder på mys <3


Arbetsschema:

7/12 tisdag - 16.00

8/12 onsdag - 16.00

9/12 torsdag - 7.00

10/12 fredag - 12.00

11/12 lördag - 14.00

12/12 söndag - L

13/12 måndag - 9.00

(Som ni kan se finns inga sluttider)



Ska trösta mig med någon film eller kanske spelar Diablo?

Av Amanda Holmberg - 5 december 2010 18:38

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg skulle jag lägga upp låtarna jag spelade in med mina musik vänner här om dagen på bloggen. Jag har äntligen fixat upp dem på youtube och här är de:


Falling from the Edge


Musiken är gjord av Alexander eller som han kallar sig på myspace "the acoustic sound". Jag skrev texten och sjunger så klart!


Breathe


Musik och text av Tobias som kallar sig "mr jönsson" på myspace. Här sjunger jag bara och måste få ursäkta att kvalitén är lite halv taskig av okänd anledning!


Kolla gärna upp deras musik på myspace! ^^

Av Amanda Holmberg - 3 december 2010 18:28

Har inte varit på topp idag och dagen blev som vanligt inte som planerad, men lite chearing up kan göra allt mer eller mindre bättre! Fick skjuts att hämta ut biljetterna till konserten imorgon som jag sett fram emot i två veckor. Även om jag mår dåligt imorgon kommer jag fara om jag så kräks!


På hemvägen beställde vi familjepizza och jag fick dessutom en hjärtformad klubba som var jätte mumsig. Den perfekta blandningen av sött och salt plus att mina föräldrar var på bra humör sedan gårdagens bravader. Mamma for ju med jobbet på western farm och med tanke på hur länge de var borta antar jag det var lyckat!


Min söta mor igår :)

 


Väntar på att min syster ska komma hem med bussen, ska göra henne sällskap när hon äter eftersom vi andra redan ätit middag.


Ha en "super" fredag x)

Av Amanda Holmberg - 2 december 2010 15:55

Hejsan!


Sitter och lyssnar på "This is war" med "30 Seconds to Mars" helt underbar låt om ni frågar mig. Spelade ju in två låtar i förrgår och bara jag får dem hem ska jag dela med mig av dem åt er. Kanske första gången ni får höra mig sjunga! Då vet jag inte om det är på gott eller ont, men jag hade roligt i alla fall och vi sitter och spånar på fler låtar "as we speak".


Kommer bli en lugn dag/kväll för mig eftersom mina föräldrar ska till Boden och jag blir kvar hemma. Ska bli ganska skönt med lite lugn och ro när jag ska jobba imorgon vilket kommer vara raka motsatsen. Lika bra att vila och ladda upp sig inför helgen över huvudtaget!


Vasse go:

Älskar videon för den delen!


Ska kolla om mamma vill ha hjälp, hon ska på western farm med jobbet och påpekade att hon kanske ville ha hjälp att göra sig i ordning!


puss och kram ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards