chase your dreams

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Amanda Holmberg - 22 december 2010 22:03

Det luktar mums i hela huset efter allt bakande mamma haft för sig i köket. Märkte inte särskilt mycket förrän mamma kom upp och stoppade en färdig coccos topp i munnen på mig! Hade dörren stängd först och dofterna trängde inte igenom till mig i min vrå vid datorn.


Utklickade toppar innan ugnen


Ogräddade vaniljbullar (lika goda som gräddade)

 

Färdiga toppar! Ätit några vid det här laget!

 

Och bullarna, har inte hunnit tjuvsmaka på dem ännu!

 

Nej det är inte lussekatter och pepparkakor som bakas här. Kakorna köper vi alltid från affären eftersom det går sådana mängder! Ingen i min familj som säger nej till fika om man uttrycker det på det viset!


Knäck kommer mormor med varje jul och det är som det ska vara. En dag kommer jag tjuva hennes recept och göra egna, men den dagen är väldigt långt borta om ni förstår vad jag menar ;>


Bara två dagar kvar nu!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards