chase your dreams

Direktlänk till inlägg 26 september 2013

Regn och rusk

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet idrott under den tiden. Det var folk, hundar och barn överallt! Jag föredrar att slippa ha Arja i koppel då hon blir tröttare av att få stanna och nosa där hon känner för det. Lunchtid eller precis innan middagen fungerar bra, varför bryta ett fungerande mönster?

 

Kan dock nöjt konstatera att mina tider blir bättre, 20min tog ett varv utan att jag blev trött. Springer aldrig fort när jag är utomhus eftersom astman är mycket värre ute, men jag ser det som en triumf att kunna sprnga utomhus över huvudtaget. När jag hör hur snön börjat falla norrut (gällivare och uppåt) blir det en påminnelse om att jag snart kommer bli tvungen att flytta all träning inomhus igen. Vinter, kyla och framför allt den kalla, torra luften blockerar tyvärr luftrören bums för mig.

 

Har suttit och tjorvat med Pokemon Heart Gold här på eftermiddagen och här är mitt dilemma som jag just tagit reda på lösningen till:

Jag måste tydligen ha lite tur och föda upp en Tyrouge som har en av fyra speciella personligheter! Kan säga att jag varit lagom irriterad över att det blev fel hela tiden efter att ha fött upp de andra två sorterna utan problem. Längtar för övrigt med spänd förväntan på de nya X och Y spelen som kommer ut om 15 dagar! Funderat på att förhandboka ett tag, men det blir nog som vanligt att införskaffa spelet via butik.

 

  Salut!

 

Det var allt för mig för tillfället, ska gå och tjata på mamma över middag. Tittade på en bit av ett matprogram på TV och blev hungrig som en tiger!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Av Amanda Holmberg - 12 mars 2013 18:54


  Facebook Luleå kommuns hemsida

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards