chase your dreams

Alla inlägg under mars 2011

Av Amanda Holmberg - 31 mars 2011 21:23

Biip biip!


Sitter och försöker vänja mig vid att göra stor bokstav osv. på höger sida av tangenbordet. Gör det väldigt sällan och det är svårare än man kan tro


Har suttit inne och tagit det väldigt lugnt idag. Läst vidare på "Brilliance of the moon" och tittat på bitar ur Avatar på blueray. Är förresten skönt när man kan göra nästan allt på en 46 tums tv. Inte bara spela olika spel och se filmer, utan blogga och sitta på facebook blir lite maffigare! Det bästa är nog ändå att sitta och läsa manga serier på storskärmen när man ligger under täcket i sängen. MYS!


Eller också sitter man och spelar gamla nostalgispel som Terence..

 

Här kör han "Crash Bandicoot Racing"

 


Är det något jag är riktigt dålig på när det kommer till spel skulle det nog vara "racer" spel. Åker in i saker hela tiden och är allmänt sämst, men det kan vara kul ibland det också. Minns när jag var liten på gamla OBS! (coop) hade de alltid något bilspel man fick testa på spelavdelningen. Kan avslöja att jag brukade stå där och göra bort mig som alla andra medan föräldrarna handlade!


Goda tider, livet lekte. Kan inte påstå att jag har allt för mycket press på mig nu heller, men det är ändå lite trist ibland att växa upp. Allt på gott och ont som man brukar säga. Nu ska jag börja samla ihop alla mina saker som ska med till Långnäs senare, vet inte när Alex är klar med hockeyn. Hoppas Luleå gjorde bättre ifrån sig idag. Inte ett ord ännu, men det visar sig snart!


Off and away!

Av Amanda Holmberg - 29 mars 2011 22:06

Hejsan!


Sitter och funderar över varför i all världen jag lämnade min laptop hemma? Det var inte det smaraste draget jag gjort eftersom det nu kliar ganska rejält i fingrarna efter att spela DA! Kollade på första avsnitten från några shonen animeér jag inte sett förut. Det var meningen att vi skulle se någon av dem och ta det lugnt framför dumburken nu ikväll, men det verkar inte som att det kommer bli av. Får bli en annan dag helt enkelt!


 


Funderar på att ta en skön dusch och sedan läsa lite mer ur "Brilliance of the moon" innan jag lägger mig och sover. Helgen har varit ganska full med planerande och åkande hit och dit plus att jag hann med att jobba trogen arbetet som man är


Är ganska trött, eller ska jag säga att jag varit ovanligt trött senaste dagarna. Har ingen större matlust och känner mig illamående efter en vanlig portion. Brukar inte skriva mycket här i bloggen om känslomässiga saker, kan yttra mig när jag är sjuk, men jag hoppas inte det är något sådant på gång. Eller när ag är upprörd över något orättvist. Har en misstanke om vad det kan vara och då får det helt enkelt ge sig efter någon dag, annars ger jag upp!


Om man skulle ta och skutta in i duschen nu och lkanske se "treashure planet" tills jag somnar?


Oyasumi ;>

Av Amanda Holmberg - 22 mars 2011 01:16

God kväll!


Har just kommit tillbaka från tillfixandet av min glömska. Märkte nämligen när jag kom hem och packade upp väskan att en grej saknades (för utom min klocka och några örhängen vilket jag just kom på) - sladden till min dator! Ska ju till Piteå imorgon och vara där till på torsdag och om jag inte ska bli galen av tristess medans Becka jobbar på dagarna behöver jag den lika väl som datorn.

Först började jag planera för att stiga upp extra tidigt och ta en massa bussar för att hämta sladden och sedan hem igen innan klockan 12.00 Detta var dock besvärligt och aningen opassande och slutade med att jag lånade bilen här mitt  natten och åkte efter sladden (desperat som man är)!


Crazy mode!


Vi ordnade till sist att sladden var tillgänglig precis innanför ytterdörren och jag kunde bara slinka in "som en ninja" och "poff" borta igen med sladden i högsta hugg! Ingen märkte ens att jag kom och gick, skicklighet eller vad (host). Kan dock tillägga att en viss person gjorde hela stunten möjlig till att börja med - tack söt!


Nin´nin´ ;>

Av Amanda Holmberg - 21 mars 2011 23:44

 


Tell you more later!

Av Amanda Holmberg - 20 mars 2011 23:45

Hejsan!


Nu har jag slarvat lite och inte skrivit något i bloggen på några dagar, men jag har inte riktigt haft tid med det. Kanske är en dålig ursäkt, men jag har jobbat och planerat hur jag ska ta mig hit och dit hela helgen vilket slutade med att både jag och Terence var helt slut idag! Vi sov bort större delen av söndagen och har bara ätit tillsammans innan han gav sig iväg till en kompis och jag har jobbat vidare med bilderna som tagits i helgen!



Tänkte unna mig själv att spela DA någon timme innan jag sover. Vet inte när Terence har tänkt komma hem, men jag är ändå inte något vidare social när jag spelar på datorn och han trivs nog bäst där han är för tillfället.


I fredags trodde jag att det skulle bli Kafelino, men ack vad fel jag hade. Det var nämligen stängt där i då eftersom de skulle ha special kväll på lördagen istället med gratis entré och lite electro/dance tema! Slutade med att jag tog kameran och arbetade mig genom natten på Allstars istället.


Lördagen började tidigt för mig, redan 18.00 var jag på Minus30 och det var saker att se hela tiden! Hade inte en lugn stund på hela dagen/kvällen bara för att jag ville hinna se allt!

Efter det for jag dessutom, mitt i natten, och jobbade vidare på kafelino som blev fullt på en handvändning efter att inomhusfestivalen var över! Träffade ett gäng grabbar som var utbytesstudenter från olika delar av världen (Turkiet, Mexico, USA osv.) och de var verkligen hur trevliga och pratglada som helst!


Här har en av dem bestulit mig på kameran tills jag gick med på en bild!


Nu ska jag spela innan tröttheten hinner ikapp ;>

Av Amanda Holmberg - 17 mars 2011 23:02

Torsdag kväll och här sitter jag och planerar inför helgen och veckan!


Imorgon och på lördag hänger jag i svängarna på stan och blandar lite nytta med nöje. Jobbar bl.a på Minus 30 som jag hoppas alla ska komma och kolla in nu i helgen tillsammans med mig och många andra glada!


 

Klicka på bilden för mer info!


På måndag blir det bussfärd till Piteå för några dagars besök hos min syster. Hon ska fara bort på torsdag och jag tänkte hinna med att umgås lite med henne innan dess! Får inte glömma att ta med wii kontrollerna till henne som hon glömt här i Långnäs några varv. Det är mitt wii, men eftersom jag tycker det far mindre illa hos Becka får det vara i Piteå med henne. Hon har dessutom en ordentlig tv att utnyttja det med!


See you out in the crowd ^^

Av Amanda Holmberg - 16 mars 2011 01:44

Hejsan i natten!


Har just avslutat flera timmar av Dragon Age 2 spelande på Terence bärbara. Han tyckte jag suttit nog länge och vill se film och nu ligger han dessutom här och gnäller över att jag fortfarande sitter vid datorn eftersom han tydligen är klar på stationära! 



Blev ett kort inlägg detta, men vill inte ha en suris till pojkvän att kolla på film med. Kan kort säga att vi ska se "vanishing on 7th street" och att jag ska fara hem till Långnäs imorgon. Upplysande nog! Önskar jag kunde ta med hans bärbara och spela vidare hemma också, men det får stanna i mina drömmar!


Oyasumi nasai ^^

Av Amanda Holmberg - 15 mars 2011 01:28

Hellu!


Hittade en mapp på datorn som legat mitt framför ögonen på mig hela tiden. Det är bilder i den från första gången jag någonsin hälsade på hos Terence. Tänkte visa några bilder han tog som inte är särskilt smickrande, men ni kan ju gissa vad jag gör för något!


   Fet Smil


  Koncentrerad!


   Om möjligt, ännu mer koncentrerad!


Kan avslöja för er som inte kunde lista ut det att på de två första bilderna sitter jag och spelar Final Fantasy för första gången (vilket jag gjorde i 7 timmar i sträck)! På sista bilden spelar jag munspel vilket gick som det gick, kan inte var några toner är på den, men det var kul ändå. 


Föstår ni vilket första intryck?! x)

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards