chase your dreams

Alla inlägg under mars 2011

Av Amanda Holmberg - 6 mars 2011 12:42

Hejsan!


Vaknade upp idag och insåg att det inte blir något skoter för mig idag. Anledning? Har lyckats få UVI (urinvägsinfektion) och är inte det minsta glad för närvarande över min situation. Tänk att en sådan sak kan förstöra dagen brutalt!


Blir alltså att ta det lugnt idag och hoppas på att det ska bli bättre mot kvällen. Känns som att min dag har blivit våldtagen och kidnappad mitt framför ögonen på mig och jag kan inte göra något åt det! Är väldigt förkyld, men det kan jag stå ut med utan större problem. Detta blev lite som sista droppen och hoppas för allt i världen att inte få öroninflammation eller något liknande på detta!


Några bilder från igår


Hockey ! 


 

Mickelsson på gott humör mitt i natten 


Becka på sömnigt humör mitt i natten 


Nu ska jag vara lite kreativ en stund! ;>

Av Amanda Holmberg - 6 mars 2011 04:56

God (tidig) morgon!


Slarvat med bloggandet lite, men här kommer ett inlägg i alla fall! Har pratat i telefon och oroar mig över en grej vilket gör att sömnen inte vill komma till mig just nu. Kommer göra ett nytt försök inom kort, men tänkte att bloggen började känna sig ensam och hamnade framför datorn.

Har gjort lite saker både fredag och lördag som gått. Inget utöver det vanliga, men det har ju tagit upp min tid i alla fall! I fredags var jag en sväng till stan och hämtade Marias bil och passade samtidigt på att umgås med Malin och Terence under kvällens/nattens gång. Sov ganska länge, vilket inte är ett dugg ovanligt, och kom inte iväg förrän runt 18.00 på kvällen!

Lördag startade lite tidigare, kollade lite saker som har med kort att göra och blev hämtad av Alex för ett senare besök på coop arena. For och umgicks med Malin innan vi hämtade ut biljetter till hockeymatchen som skulle börja 18.30 Hann vara förbi i Långnäs och klippa mammas hår innan vi skyndade till stan igen.


Alex blev kvar med mig och Becka någon timme innan han for hem samtidigt som jag och syster for och hämtade föräldrarna från krogen. Har varit en trevlig kväll fast jag inte hunnit med allt jag velat!


Imorgon blir det att fotografera i Sunderbyn innan jag far till Munkeberg och kollar när Terence gör mat. Kommer alltså behöva stiga upp imorgon (om några timmar) även fast jag knappt sovit, men det är bara att härda! Blir inte bättre av att man är förkyld och hostig (suck) livet är allt bra orättvist!



Nu ska jag göra ett nytt försök med huvudet på kudden ;>

Av Amanda Holmberg - 3 mars 2011 23:49

Hejsan!


Sitter hemma i Långnäs belåten med stekta bananer i sirap och grädde (mjölkfri) på plats i magen. Blev ganska lycklig när mamma meddelade att hon köpt grädde åt mig och att hon tänkte vi skulle äta lite efterrätt när jag kom hem!


Katten har varit helt otroligt mammig sedan jag kom hem. Han vaktar mig som en hund och jamar förfärligt även om jag bara är på toaletten 5 minuter. Misstänker att han har saknat mig min lilla skatt! Just nu ligger han belåten på sängen bakom mig och ser oförskämt söt ut.


  webcam mode (Nej, jag är inte toppless mickelsson!)


Har inte gjort särskilt mycket idag. Läste ut "Grass for his pillow" innan jag tog bussen och åkte hemmåt. I övrigt har jag spelat lite piano och självklart suttit vid datorn, beroende som man är! Träffade Mona och Erika på stan när jag väntade på bussen och fick lite tid att gå. Pratade dessutom med Tobbe under bussfärden och beklagade att han inte plockat upp mig och skjutsat mig. Förstår dock att han inte ville det!


Imorgon ska jag städa som en galning! Det ser bedrövligt ut i rummet och det är en hel del tvätt som ska köras en sväng i maskinen också. Måste rensa bland mina saker om jag hinner, det tar onödigt lång tid och jag känner bara ingen ork att ta upp den långdragna uppgiften. Kanske kan börja med en låda eller något, bara för att känna att jag kommer någonstans?


Är ganska trött och ska lägga mig för natten nu, men hoppas alla får en trevlig kväll. Själv har jag myst med datorn i famnen och läst massor med manga senaste timmen! Inte dåligt att samla lite kapitel att läsa då och då.


  sömnigt värre


Natti natti!

Av Amanda Holmberg - 1 mars 2011 20:10

Blev inge Piteå idag, men vi var i alla fall och fotograferade på Udden en sväng innan grabbarna åt på Östergök och senare for vi och handlade på Storheden. Det är få saker, men allt tar förvånansvärt mycket tid! Känner mig ganska trött trots att klockan bara är vid åtta.


Två bilder från dagen:


Jon med kameran

  


Och Terence med mobilen som vanligt

  


Tror jag ska spela ett tag nu, finns inte mycket annat att göra för tillfället. Vet inte om vi skulle titta på Tangled (blueray) senare, men det visar sig! 


Tjoo!

Av Amanda Holmberg - 1 mars 2011 14:04

Vaknade redan vid 12.00 idag och har legat och dragit mig bara för att jag kan! Vet inte riktigt när jag steg upp, men vi är i alla fall på väg ut och fotografera innan det fina vädret försvinner eller solen går och gömmer sig!


Trodde vi skulle till Piteå, men är inte säker längre. Vet att vi ska förbi OC (over clockers) och kolla på en ny dator åt Terence. Efter det vet jag inte var de har tänkt att vi ska fara när vi låter kamerorna gå lös?


Hoppas på en solig och inte allt för kall dag. Är väldigt less på kyla just nu och vill bara att vädret ska hålla i dig och ge mig värme och sommar! Kankske lite snabb i svängarna eftersom det bara är 1 mars idag, men man kan ju drömma!


Nu låste de dörren efter sig? Kanske en reflex, men jag tar det som att de vill att jag ska skynda på lite och sluta sitta vid datorn. Kan inte hjälpa att en viss person skulle söla vid stationära en kvart när vi andra trodde det var dags att dra!


Sayonara ^^

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards