chase your dreams

Alla inlägg under oktober 2008

Av Amanda Holmberg - 22 oktober 2008 15:18

Ange som för övrigt var med i tidningen idag ;>

Av Amanda Holmberg - 21 oktober 2008 21:47

Har inte gjort något roligt alls idag. Köpte ny halsduk, vantar och mössa men det kallar inte jag roligt. I övrigt har det varit skola, jag har varit trött och sliten hela dagen och jag fick dessutom inte skjuts till dansen idag, gissa om jag är pisst! Både det och dessutom grymt uttråkad!


Har ett s.k prov imorgon i KuHi. Som sagt går det inte att förbereda sig till och jag känner bara hur onödigt allt känns. Kunde inte lämna tillbaka en film som jag skulle heller för att det var Dont Drink & Drive film i aulan (som redan var fullsatt när jag kom ändå) som var schema brytande.

Undrar hur pisst min lärare är på mig nu på en skala? Vill jag vet det?


Är trött har huvudvärk och känner mig både underskattad och uttråkad. Det är slut mellan mig och Robin för den delen. Har inte skrivit det tidigare, inte för att jag har något emot det igentligen, men det har bara inte blivit av. Det tog slut för exakt en vecka sedan idag och ganska exakt vid den här tiden också skulle jag tro. Våra polare kan som inte riktigt få in det i skallen och vissa verkar till och med besvikna! Jag och Robin är jätte bra kompisar så jag förstår inte riktigt problemet?


Snart är det lov och med den dysterhet jag känner för tillfället p.g.a denna dag så kan lovet verkligen inte komma mer lägligt. Skulle vilja att det startade nu på en gång istället. Vi ska nämligen hitta på en massa skoj, får se vad det blir för skoj och om jag ens skriver om det senare. Jag vet inte ens med mig själv hur det blir? Jag har skrivit massor denna månad om ni frågar mig, jag har ju haft en tre månaders bloggpaus minst! Man vet aldrig.


Nu är det dags att sova i alla fall, är trött som ett psyk! God Natt ;>

Av Amanda Holmberg - 20 oktober 2008 15:47


Är för närvarande sjuk och jag måste säga att det inte är ett dugg skoj! Jag mådde helt normalt tills efter lunchen idag. Det började med att jag fick ont i örat och detta spred sig vidare till huvudet. Det slutade i alla fall med att jag hade så ont i huvudet att jag tappade synen på vänster öga! Det var fan det äckligaste som hänt mig! Jag fick lägga mig att sova i vårat vilorum på skolan tills pappa kom och hämtade mig. Nu har jag fått i mig nå piller och mår mycket bättre. Men är dock trött och sliten som satan. Ville bara dela med mig om min lilla otrevliga upplevelse idag. Lär må okej tills imorgon och det är bara att ta sig i kragen och ge sig av till skolan igen. Nu ska jag däremot vila och sova ett tag innan middagen ;>

Av Amanda Holmberg - 19 oktober 2008 12:52

Vaknade för ganska exakt en timme sedan. Inte riktigt, lite mindre, men har duschat och ätit frukost och nu hamnade jag här. Jag sitter igentligen och väntar på att min polare Rebecka ska komma ut på msn så att vi kan göra klart vår planering till PA. Har gjort en massa hemma i fredags men vi måste få ihop ett gemensamt mötesschema och det kan bara göras tillsammans.


Jag har inte så mycket att skriva om känns det som. Men jag kan berätta att i fredags kväll hade vi bastukväll och det var hur chill som helst. Vi spelade guitar hero 3 på Wii och mös i bastun i ca. en timme.

Efter bastandet for vi iväg och cruisade hela natten med bilen och plockade upp folk vi kände allt eftersom vi hittade dem. Blev en jätte rolig kväll och natt och det slutade med att vi inte kom i säng förän omkring 7 på morgonen, haha.


Igår vaknade vi 13.30 och for iväg för att göra någon nytta på stan. Vi handlade en del saker och lämnde några grejer hos Nisse som han glömt dagen innan. Sedan bestämde vi oss för att ta en fika och bjuda med Lunkan eftersom han bor nära. Vi ringde och väckte honom och hämtade honom. Jag tar alltid chansen att gå in där eftersom det är en massa kattungar som springer omkring, so CUTE ^^

 Efter fikat var det igentligen meningen att jag skulle fara hem, men det kändes ytterst tråkigt eftersom ingen var hemma och jag skulle behövt göra middag själv. Istället for vi till Robin och åt och spelade guitar hero 3 igen och hade allmänt skoj. Vi hamnade slutligen framför datorn och kollade på korttrick och illusioner m.m

Vi for till mig och fortsatte vid datorn och lekte med min katt, ca kl 21 var det dags för Robin och Lunkan att fara och jag blev ensam kvar. Hade gärna följt med, men Robin orkade tydligen inte skjutsa hem mig igen senare.


Nu upptäckte jag just att detta inlägg blev mycket längre än jag någonsin trodde, haha, så kan det gå. Jag hade visst mer att säga än jag trodde. Även om det inte är särskilt viktiga grejer. Jag vet inte vad jag ska hitta på nu? Kanske jag kollar min facebook, pixbox och youtube. Kanske det. Måste ändå vänta på att Rebecka pallrar sig ut på msn.


Fick just veta att hon sitter och tittar på en innebandy match. Kan ta ett tag innan hon kommer sig till en dator med andra ord. Typiskt! Men nu ska jag i alla fall göra något vettigare än detta!


See ya ;>

Av Amanda Holmberg - 17 oktober 2008 17:02

Fredag nu igen och jag har haft så mycket att göra att veckan har flugit förbi i ljusets hastighet. Är trött och sliten nu, men jag kan berätta att jag hade energi så det både räckte och blev över tidigare idag.


Var hos tandhygienisten och det var som vanligt inget fel på mina tänder, har aldrig haft något hål hittills. Enda jag har behövt göra är att slipa ner mina tänder lite när jag var yngre för att jag inte skulle råka bita av tungan! Men i övrigt är allt bra, haha. Jag var så arg imorse när jag var tvungen att gå i regnet och kylan, och jag är livrädd för maskar och det kryllade självklart av dem! Usch vad jag hatar maskar, helt sjukt äckliga varelser!


Efter att tand kollen var klar ringde jag till djursjukhuset och bokade tid till kastrering och sedan gick jag en sväng till apoteket och fixade med p-piller för att slutligen ta tillfället i akt och fixa lite material om mitt arbete i NK om gonorré. Jag har varit såå duktig!


Bussen var ganska tidig, vilket var tur eftersom jag hade avlidit om jag måstat stå länge till i den iskalla blåsten, och for till ett väntande förhör om celler, bakterier och virus. Det gick bra och lektionen gick fort som bara den. Kort lunch och sedan var det dags för MUSIK. Hade EnsembleB som kursen heter och den är helt OK. Dock fick jag damp av trisstes efter lektionen och hjulade runt i klassrummet på en hand, haha.


Nu har jag i alla fall tagit mig hem och försöker göra något vettigt. Ska jobba klart med min PA (projekt arbete) planering i helgen och lämna in den på måndag.

På måndag fyller för övrigt Angelica Olsson 18år! Grattis i förväg säger jag nu om jag inte är inne något på måndag. På onsdag fyller även Angelina Lindgren 18år, grattis till henne med ^^


Ikväll ska vi ha bastukväll. Det blir jag, syrran och några polare. Ska bli underbart skönt att börja denna helg med att slappa sönder kroppen i en varm bastu. Får se hur jag kommer hem sedan? Har inte planerat så långt. Imorgon ska jag vara hemma och sova. Känns som att det verkligen behövs och jag och hela min kropp längtar sjukt mycket efter lov!!

Höstlovet kunde inte komma lägligare och jag hoppas nästa vecka flyger förbi minst lika snabbt som denna. Har haft saker att göra till varenda dag och jag måste säga att det sliter rejält på en.


Nu ska jag i alla fall börja med mitt PA och faktiskt göra någon nytta denna helg. Ska ta mig till ungdomsmottagningen imorgon och fixa mer material till NK:n och sedan måste jag fixa fram bilder m.m


Ha en skön helg allesammans ;>

Av Amanda Holmberg - 13 oktober 2008 21:04

Det är andra dagen på rad som jag sitter här nu. Det börjar vara grymt ovanligt vilket gör mig en gnutta förvånad över mig själv. Det är illa om jag får säga vad jag anser.


Försov mig imorse för första gången på över ett år. Fick panik när jag vaknade och såg att klockan var 8.00 Jag börjar 8.15 och min buss går 7.05 på morgonen så det var ganska för sent att ta den. Jag fick helt enkelt ta nästa buss som går ca 9.00 från mig och kom i tid till nästa lektion. Det kan inte hjälpas att jag får frånvaro dena dag. Första gången någonsin under min gymnasiegång som jag får ogiltig frånvaro! Det tycker i alla fall jag är starkt jobbat.


Nu har jag gjort fem läxor! Tycker lärarna är väldigt läxglada just nu. Hade haft en till läxa om det inte vore för att vi planerade på den lektionen. Tur för mig säger jag bara! Jag orkar inte med läxor, tycker man ska göra allt arbete i skolan! Jag är dock för plikttrogen och gör all skit på en gång. Är skönt nu när jag äntligen är klar, haha.


Nu sitter jag bara och latar mig och det händer absolut inget alls! Jag vil att någon ska vara inne på msn men tydligen är ingen på msn hunör idag. Helt otroligt!


Jag funderar på att göra en facebok (eller vad det nu heter). Jag vet dock inte om jag orkar börja med något mytt igen? Får se hur jag gör med den saken. Nu ska jag i alla fall kolla läget på pixbox och lyssna på musik en liten stund innan sängen lockar allt för mycket ;>

Av Amanda Holmberg - 12 oktober 2008 19:01

Jaha, då var man hemma igen efter en super skoj helg. Helt enkelt underbart kul. Var till Bodensia igen med Rebecka, Emma, Lunkan, Robin, Nicklas och en kille som heter Olle. Jag säger bara att det var ös hela kvällen och natten och morgonen och lite efter sju imorse somnade jag nöjd som bara den på min madrass.

Satt och spelade guitar hero 3 med lunkan tills alla hade somnat. Var första gången jag har idats spela det där spelet. Jag är förvånad över hur duktig jag var! Haha, trodde jg skulle suga mer, men det var inte kul att bli ägd av Alex hela tiden. (dålig förlorare? svar: JA!)


Nu sitter jag här i mitt rum och känner att min energi börjar ta slut för denna helg. Lika bra det betyder nämligen att jag får sova gott, haha. Jag blev kallad duracel kanin för att jag är så dampig, haha, den har jag inte fått höra tidigare och jag har fått höra många. (jag dricker inte och därför tycker mina polare jag har för mycket energi när jag orkar med och är med på allt ändå). Ja, det var solklart en totalt lyckad helg!


I torsdags var jag med min kusin på stan och kollade på en tröja åt honom. Hittade en ganska snabbt och då ville han att jag skulle gå en runda på stan med honom. Jag hittade ett par örhängen och ett par jeans som jag gillade och han köpte jeansen åt mig! Bortskämd jag kände mig, men det var inte det enda. Han hade köpt örhängena också och hur han lyckades med det utan att jag märkte det förbryllar mig ännu?!

 Sedan for vi til piteå och åt kina mat och sedan blev det bio, eagle eye, vilken jag tyckte var helt okej.


Nu ska jag sätta igång lite musik och halvdö på min säng, ska bli så fruktansvärt skönt. Längtar tills nästa gång vi ska ut, vill dansa och dampa loss, haha. Haré ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards