chase your dreams

Alla inlägg under september 2009

Av Amanda Holmberg - 28 september 2009 22:03

Dagen började 8.00 på morgonen med en snabb fruskost och ännu snabbare tillbaka under täcket för mer sömn. Klockan ringde igen 12.00 och jag steg upp för ett mål lunch, kunde inte låta bli att få bort lite oreda från diskbänken när jag ändå var där. Värmde upp rester från middagen jag gjorde med Becka för någon dag sedan och stoppade detta på rostat bröd, blev oväntat gott! Vräkte i mig som en annan ligist och stuvade undan efter mig varefter jag lekte med katten ett tag. Sprang upp och ner för trappen x-antal gånger och är rädd att jag kanske får kondition!


Efter en del sittande framför datorn bar det av mot boden på eftermiddagen för ett besök hos mormor. Duschade, handlade, införskaffade snabbmat, åt och umgicks. Kvällen gick förunderligt fort och jag har inte hunnit ta en enda paus från allt springande hit och dit. Förutom en massa springade på stan osv. har jag hjälp till lite med tvätten och höll mormor sällskap i tvättstugan, detta tog dock bara omkring 5min.


Vart ett oväntat socialt slut på dagen och väl hemma har jag inte gjort annat än suttit framför datorn, druckit te och suttit lite mer framför datorn. Har dessutom varit effektiv och är klar för sängen, men känner mig alltför rastlös för att sova ännu. Får se var de sista timmarna av denna dag beger sig ;>

Av Amanda Holmberg - 26 september 2009 20:01

Har sovit större delen av dagen för att slippa huvudvärken. Eftermiddagen har spenderats framför datorn och ritblocket, måste säga att det inte händer mycket just nu. De flesta surrar om Luleå Hockey och resten om hur de ska ut ikväll igen. Själv har jag varit hemma ännu en dag utan att hälsa på någon av mina polare, vill som jag sagt i tidigare inlägg inte smitta någon i onödan.

När jag väl kommer mig ur denna långdragna förkylning ska jag sätta kurs mot min gamla skola och hälsa på mina underbara vänner och se hur det går för dem. Lovade när jag tog studenten att jag skulle komma förbi och jag har inte glömt det heller. Ska bli intressant att se hur det går för musikerna och våra blivande designers!


Har försökt kurera mig under kvällen med ett ordentligt mål mat, avslappning, varma kläder och en varm kopp av mitt favorit te! Grönt te Jordgubb och Champange, helt undrbart! Tänkte att det skulle ge mig någon form av super healing och blåsa bort den eländiga förkylningen. Man kan alltid hoppas, med detta och en tidig kväll ska jag förhoppningsvis komma mig ur skiten.


Stay Positive!

Av Amanda Holmberg - 25 september 2009 23:45

Tog mig upp och körde till Öjebyn med "finbilen" för att hämta min syster som ville hem. Cissi skulle inte hem vilket betydde buss med hunden eller skjuts av någon villig. Eftersom jag gladeligen utnyttjar duschen i lägenheten var jag inte sen att tacka ja till erbjudandet. Det är en bit att köra med gammel volvon, men bara den håller sig samman i en bit är jag nöjd. Det är inget igentligt fel på den, bara gammal och utan diverse moderniteter vilket kan göra det till en utmaning att köra.


När vi kom hem var det ingen hemma och vi gjorde egen middag, jag beordrade Becka att hålla koll på riset medans jag fixade med resten. Teamwork i liten skala, men mat på bordet och två portiner rymde magen innan den var nöjd. Kollade på Americas best dancecrew och diskade undan under reklamerna. När resten kom hem blev det filmkväll, två hyrda filmer "brändes". Den första var Transporter 3 vilken jag ger 3/5 möjliga och den andra var Evan den allsmäktige som jag tänker ge samma betyg eftersom båda definitift var sevärda i sin kategori.


     


Kvällen har med andra ord för ovanligthetens skull spenderats framför tv:n. Trött, förkyld men nöjd tänker jag anlända till min säng ;>

Av Amanda Holmberg - 24 september 2009 22:51

Då har man invigt Volvon och farit en sväng och handla idag. Inga motorstopp och jag kan tala om att den bilen har ett riktigt otrevligt rykte om sig. Imorgon ska jag fara och hämta Becka i Öjebyn och jag har bestämt att jag dessutom ska sno åt mig en dusch när jag ändå håller på. Tycker jag förtjänar åtminstonde det!


Måste passa på att tacka alla som grattat mig idag till körkortet, det är mycket uppskattat! Är väldigt förkyld nu, har sovit hela eftermiddagen och vaknade 21.00 för att trycka i mig mumsig grönsakssoppa till middag. Måste vila upp mig inför imorgon, måste ha krafter att använda när jag ska köra "den" bilen. Styrservo: inte mycket och vill man att det ska hända något får man ta i med hela kroppstyngden på pedalerna, suck. Men det ska gå bra!


Dags att lägga sig, huvudvärken är tillbaka och jag orkar verkligen inte springa upp och ner i trappen en gång till för att ta mig en Alvedon. Lika bra att sova bort skiten istället. Förhoppningsvis mår jag dessutom bättre imorgon och förkylningen börjar avta (hoppas, hoppas, hoppas) dock har det bara blivit värre de senaste timmarna. Dåligt omen!

Blir att åka förbi min vänner och skryta med körkortet inom en mycket snar framtid, men tänkte dock bli lite friskre först, känns inte särskilt snällt att sprida skiten vidare, haha! Ingen av mina polare som uppskattar att vara sjuk ;>


Stay well, Stay shining

Av Amanda Holmberg - 24 september 2009 13:11

Körkortet är mitt! Kuggar Lena, som hon kallas av Luleåborna, var min uppkörningshjälte! Måste säga att hon var en ytterst trevlig person och om hon hade kuggat mig hade jag kunnat ta det relativt bra, tror jag i alla fall. Hon hade i alla fall helt rätt attityd från början till slut. Värst var när hon höll mig i suspens men avslutade med att säga: okej, men jag tänker ändå godkänna dig! Kändes som om jag skulle spricka av lycka, kram kalas både på plats och hemma, massor med gratulationer (vilket inte var oväntat) och snart ska jag köra till affären och handla.

Jag har blivit ganska dålig när det gäller förkylningen dock (tyvärr) men jag tror den bringade lycka i form av att man blir mycket mer ödmjuk när man är sjuk. Är det något jag kan vara dålig på skulle det vara ödmjukhet i vardagen, alla säger att jag kommer ganska hårt fram och har en genomslående attityd. Idag var den attityden som bortblåst och jag mår toppen fast jag faktiskt fysiskt sett är sjuk!


  Enkelt men gott! Pga förkylningen blev det inga ägg, känner inte smaken!


Vaknade 8.00 men var pigg som en mört. Gjorde en super mumsig frukost och vid 9.05 kom min chaufför och turgubbe Krille och lade sig i soffan tills vi skulle åka. Jag har den turen att jag inte känner av nervositet och i princip är omöjlig att stressa, vilket har hjälpt mig enormt när jag stått på scen. Men när körningen var över kände jag hur hela kroppen slappnade av från någon undertryckt spänning och jag darrade som ett asplöv, haha!

Körkortet är som sagt mitt!


  Om en vecka kommer det riktiga kortet ;>


MITTMITTMITT!

Kram på alla för denna underbara dag!

Av Amanda Holmberg - 23 september 2009 10:53

"Lillördag" är här och en hel del framför allt lite äldre folk planerar redan att fara på någon onsdagsklubb eller liknande. Själv har jag vaknat för en timme sedan, ätit och snytit mig x-antal gånger redan. Denna förkylning kommer försöka ta död på min näsa verkar det som, om jag inte på något vis hinner börja bli bättre innan värsta fasen skjuter in.


Denna dag är planerad körskolan 13.30 och senare ska jag tvätta en polares bil för att få lite inkomst. Har inte fått något jobb ännu, men anledningen kan vara att jag inte ordnat någon hemsida på AF och som jag skrev igår är jag ganska förbannad på deras usla upplägg. Jag vet redan var det finns plats att söka på och var det ligger, men jag kan inte söka som jag vill! Det är som om jag ska sitta och vänta på att arbetsgivarna ska ta kontakt med mig genom att jag skriver in vad jag kan tänka mig jobba med. Dessutom finns det inga förslag som har med min utbildning att göra och på vissa infosidor om mig själv kan man inte spara informationen?! Ska som sagt fara dit snarast möjligt och försöka få pli på saker och ting. De kan kanske hjälpa mig den här gången utan att kallt skylla på att jag ska göra en användare hemma! Sämst...


I övrigt blir det att försöka få in lite vila mellan varven, vill bli frisk fort, men det är mycket jag ska göra just nu och det talar för sig självt. Blir att stoppa i sig värktabletter och kämpa sig genom dagarna på bästa sätt möjligt. Ska ta en lur nu till 12.00 och sedan får jag se vad jag ska göra resterande tid innan allt åkande hit och dit börjar.


Have a nice day, and don´t catch a cold!

Av Amanda Holmberg - 22 september 2009 20:53

Becka kom hem förra veckan och mådde minst sagt dåligt, hon hade någon av alla de otrevliga förkylningar som snurrar under hösten. Jag har inte känt av något tidigare men jag borde ha haft en föraning igår. Var trött och hängig som få, men jag tänkte inte på det som början av något utan bara något i stil med tillfällig trötthet. Det visar sig dock idag att jag blivit smittad, inte bra tillfälle, har inte tid att vara sjuk och dålig.

Rinnig näsa, öm i halsen (men kan inte låta bli att sjunga hela dagen i alla fall), yrsel och huvudvärk är mina underbara symtom. Började dagen med att må illa nog att kräkas, orkade inte göra en ordentlig frukost och låg och vilade hela förmiddagen.


Jag proppade i mig Alvedon för att sedan fara till körskolan och ha körlektion. Fick dock inte fara hem och vila efter detta, min käre far skulle nämnligen förbi min kusin och tvätta lite arbetskläder. Åt äggmackor och drack te (med honung) vilket min hals uppskattade. Innan vi for hemmåt med fulla magar och rena kläder i en påse, tände vi en brasa i öppnaspisen och invigde den. Första gången använd sedan min kusin flyttade in, yey! Vi hade gärna kunnat elda på betydligt mer enligt frusna mig, men Krille är otroligt shinkig när det gäller värme, plus att vi inte var säker på att skorstenen var sotad tillräckligt.


Påväg hem somnade jag hela tiden i en mikrosekund eller två, anledningen var huvudvärk. Hemma igen har jag suttit med arbetsförmedlingens hemsida och blivit medlem osv. Det enda jag ville var att kunna söka på ett speciellt jobb på en speciell plast, men någon form av sökruta fanns inte att finna någonstans! Tillslut blev jag förbannad och gav upp innan datorn fick ta skiten! Ska förbi AF snarast möjligt och be dem hjälpa mig med resten, jag måste dessutom försöka gräva fram några urgamla papper från arbetstillfällen! Har förmobligen inte ens kvar dem, tänkte inte på sådant när jag var yngre och det var ingen som var snäll nog att tala om för mig att dessa papper skulle komma till nytta i framtiden.


Har käkat grillad kycklig och potatissallad och det var mums! Har i alla fall inte tappat smaken (ännu). Surfat runt på mina sidor och spelat lite spel. Detta var nog allt jag hunnit med idag och med tanke på att jag är sjuk tycker jag att jag har hunnit med mer än nog ;>

Av Amanda Holmberg - 21 september 2009 23:45

Sov ganska länge idag, orkade inte stiga upp och vara vaken förän 13.00 Har varit bänkad framför datorn mesta delen av dagen. Becka kom oväntat förbi under dagen, hon ska vara i öjebyn, men hon hade tagit sig hem med min kusin vilket resulterade i att jag hamnade framför Wiiet och Zelda istället, haha. Från ena nörd hörnan till andra!


Mamma gjorde pyttipanna idag och Becka fick sig ett mål hemlagad mat mitt i veckan och jag kan tala om att hon inte var det minsta missnöjd över detta. Efter maten upp på rummet och mer Zelda tills syrran skulle fara. I efterhand fick jag order om att jag inte fick spela mer förän hon kom hem igen till helgen! Hårda bud ;>


Lekt en hel del med katten och ätit kvällsfika var efter jag sugits tillbaka framför datorn! Oväntat!? Inte särskilt eftersom jag inte har haft något bättre för mig. Tagit lite bilder med min Nikon D80, det bara skriker höst ute och det räckte med en bild för att tala om det för mig.


Om man skulle ta sig till sängen och sova! "skönhetssömnen" är viktig för tjejer har jag hört! O_o

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards