chase your dreams

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Sjuk = ödmjuk!

Av Amanda Holmberg - 24 september 2009 13:11

Körkortet är mitt! Kuggar Lena, som hon kallas av Luleåborna, var min uppkörningshjälte! Måste säga att hon var en ytterst trevlig person och om hon hade kuggat mig hade jag kunnat ta det relativt bra, tror jag i alla fall. Hon hade i alla fall helt rätt attityd från början till slut. Värst var när hon höll mig i suspens men avslutade med att säga: okej, men jag tänker ändå godkänna dig! Kändes som om jag skulle spricka av lycka, kram kalas både på plats och hemma, massor med gratulationer (vilket inte var oväntat) och snart ska jag köra till affären och handla.

Jag har blivit ganska dålig när det gäller förkylningen dock (tyvärr) men jag tror den bringade lycka i form av att man blir mycket mer ödmjuk när man är sjuk. Är det något jag kan vara dålig på skulle det vara ödmjukhet i vardagen, alla säger att jag kommer ganska hårt fram och har en genomslående attityd. Idag var den attityden som bortblåst och jag mår toppen fast jag faktiskt fysiskt sett är sjuk!


  Enkelt men gott! Pga förkylningen blev det inga ägg, känner inte smaken!


Vaknade 8.00 men var pigg som en mört. Gjorde en super mumsig frukost och vid 9.05 kom min chaufför och turgubbe Krille och lade sig i soffan tills vi skulle åka. Jag har den turen att jag inte känner av nervositet och i princip är omöjlig att stressa, vilket har hjälpt mig enormt när jag stått på scen. Men när körningen var över kände jag hur hela kroppen slappnade av från någon undertryckt spänning och jag darrade som ett asplöv, haha!

Körkortet är som sagt mitt!


  Om en vecka kommer det riktiga kortet ;>


MITTMITTMITT!

Kram på alla för denna underbara dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards