chase your dreams

Alla inlägg under september 2008

Av Amanda Holmberg - 27 september 2008 18:28

Tjo, var på Bodensia med Rebecka S igen denna dag/kväll/natt. Skriver detta inlägg i efterhand som ni kan förstå, haha. Det var jätte kul, bättre än förra gången om det nu är möjligt? Umgicks även med hennes bror och hans polare på slutet (kring 3-5). Dansade och tjoade som virrhönor som vanligt. Vi fick hur många kommentarer som helst om hur snygg vi var hela kvällen/natten. Löjlit hur vissa verkligen smörar för att få ett ragg, funkar inte med mig och kommer aldrig göra det, inte ens om jag skulle bli singel. Det var både tjejer och killar som diggade våra matchande outfits och det var jätte roligt! Nu ska jag och göra någon nytta som vanligt, hejs ;>

Av Amanda Holmberg - 17 september 2008 18:03

Nu är det verkligen grymt länge sedan jag tog mig tid att skriva i bloggen, men nu är jag på plats alla fall.


Jag har inte lyckats vara på min pixbox heller vilket alltså betyder att det har stått totalt stilla på mina hemsidor ett bra tag. Men jag ska försöka hitta något intressant att lägga upp inom en snar framtid. Har en hel del på bärbara som säkert vill se solskenet, så att säga.


Det har ju gått ett tag och jag kan berätta att jag har varit till Mallorca i sommar vilket var otroligt härligt, det är en sak som kommer dyka upp på min pixbox. Annars har jag varit på luleåkalaset och jag vet inte om jag har några bilder från det, måste kolla upp det senare. Sommaren har varit grymt härlig och jag önskar att den aldrig skulle tagit slut :) Men nu är hösten här och skolan har satt igång.


Första veckorna var minst sagt händelselösa! Kändes onödigt att ens fara dit när det nästan inte var några lektioner som hade startat ännu. Men nu kan jag berätta att skolan har kommit igång i allra högsta grad! Ingen vila nu inte. Mitt schema må se slött ut men jag måste be att få tala om att det inte gör saken bättre. Alla ämnen vi har i år, framför allt musik ämnena är krävande, och tar upp mycket tid. Helst privat tid.


Jag har varit på Bodensia under Red Light Night och jag måste säga att det var jätte roligt. Bilder går visst att se någonstans, men jag minns inte var de fanns och det var visst en del tjorv för att kunna se dem. Har sett dem och jag är med på tre :) Roande att se sig själv bli mer och mer sliten under nattens gång, haha! Jag lät till och med min polare sminka mig!!! Och de som känner mig vet att det inte är ofta det händer.


Senaste tiden har varit full av skolarbete och jag har varit ovanligt frisk vilket är otroligt skönt! Däremot känns det som att alla runt mig stannar hemma för gämnan.


Jag har fått jobb på Ålhens (restaurang och café) och jag jobbar helger. Dock har jag inte fått jobba särskilt mycket. Bara när det har varit mycket folk. Men jag hoppas att få jobba mer snart.


Dansen har satt igång och det är tuffare än någonsin, som vanligt blir jag bara exalterad när det är svårare och jag kör på som en galning. Det är kul, men för otränade mig som har varit sjuk större delen av året är det faktiskt grymt krävande. Men så klart NYTTIGT.


Nu har jag en del att göra, muntlig argumentation till imorgon, en analys som ska göras en bok som ska läsas och reflekteras en massa musik som ska övas och ett projektarbete plus en slutproduktion. Glömde att jag har NK och nutida konst att göra också. Hoppas jag inte glömde något?


Planerar att göra en tatuering inom en snar framtid, bara mitt namn i kinesiska tecken, inget avancerat. Och jag är i desprat behov av en frisering, måste klippas och ska kanske färga, får se hur det blir.


Jag har skaffat en till katt! Han är helsvart (dock med ljusare bruna fläckar) och underbar! Han heter Baghera och jag vet att det är orginellt men det blev bara så :) Bilder på honom kommer definitivt komma upp på pixbox!


Nu ska jag strax käka och tänkte börja med att lägga upp bilder på pixbox det är alltså dags att sluta blogga. Får väll se hur lång tid det tar innan jag tar mig till bloggen igen? Vem vet, inte jag i alla fall.


Adios amigos! ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards