chase your dreams

Alla inlägg under april 2010

Av Amanda Holmberg - 28 april 2010 09:10

Nej, jag har inte råkat ut för ett övergrepp på stan någonstans utan tydligen finns det, vilket jag nu lärt mig den hårda vägen, tjuvar över allt! Hade nämnligen med mig en summa pengar till jobbet som skulle användas till hyran och när det var dags att använda dessa upptäckte jag att det saknades hela 1000kr. Detta skedde alltså på arbetstid, på mitt arbete, i omklädningsrummet medan jag jobbade på våningen nedanför.

Jag antar att jag är aldeles för naiv för mitt eget bästa eftersom jag faktiskt trodde jag kunde ha mina saker ifred på min egen arbetsplats, men icke! Hade pengarna i jackan, i plånboken och det känns hemskt att det är någon av mina egna arbetskamrater som varit framme.

Saken är den att det inte finns några lediga skåp, alltså jag har inget skåp och detta har fram tills nu inte varit något problem. 26/4 var ett rejält bakslag och även om jag innerst inne är fruktasvärt arg är jag ändå mer besviken på denna person än något annat. Sparka på den som redan ligger är lågt!


1000kr är mycket pengar och jag skulle förutom hyran betalat för en p-stav denna månad vilken kostar ganska exakt 1000 spänn. Nu blir det inget sådant för mig eftersom jag inte kommer klara mig hela kommande månad om jag införskaffar en p-stav. Det kommer alltså få vänta yttligare en månad. Det är jobbigt när planer kraschar på detta sätt, men jag är i alla fall visare nu (förhoppningsvis).


Har gjort en polisanmälan samma kväll, men jag har inte hört något från polisen eller ens sett röken av ett samtal eller okänt nummer. Jag skickade min anmälan genom deras hemsida eftersom det var kötid på telefon uppskattat i 10 minuter! Jag hade ingen lust att sitta tio minuter och vänta, jag förstår dock att det kommer ta några dagar att gå igenom alla anmälningar de har innan min uppdagas och är inte förvånad över att de inte hört av sig ännu.

Jag vill bara ha tillbaka mina pengar på ett eller annat sätt eftersom varenda krona är viktig just nu.


Jag vet inet vad jag har gjort för att förtjäna allt negativt som händer just nu, allt rasar, men jag ska inte lägga mig! Jag har något att se fram emot, jag har ett mål och inte en jävel kan krossa mina drömmar!


over and out

Av Amanda Holmberg - 15 april 2010 15:59

Min polare Angelica - (ni hittar henne här: http://angelicato.bloggplatsen.se/) - deltar just nu i en modell tävling som håller på till 30/4 alltså månadens slut, ge er röst till henne, det har hon om något förtjänat ;>


http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.paulamyo.com%2Finfo%2Fmodelltavling%2F&h=91d8a39b4762fd0f1e0388fa8f7619cc


Ni trycker på stjärnan och bekräftar sedan på länken längst ner på sidan!

Lycka till!

Av Amanda Holmberg - 15 april 2010 15:51


Var är jag när jag inte jobbar, läser eller umgås - fast framför detta beroendeframkallande spel. Ångrar inte att jag började spela det, loving it!

Känns dock som att jag inte hinner spela mina andra spel lika mycket nu, men det är det ändå värt ;)

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards