chase your dreams

Alla inlägg under maj 2008

Av Amanda Holmberg - 24 maj 2008 14:45

Väcktes av mamma vid halvelva och solen sken, men den verkade ha något emot mig eftersom när jag kom ut och tänkte ta del av det fina vädret tog det inte lång tid innan solen försvann bakom tunga moln. Jag var ute i ca. två timmar, men när det kom några droppar regn gav jag upp utomhuslivet och gick in.


Har inte gjort något särskilt idag. Fotat en del under tiden solen ännu sken och sedan har jag reffsat löv på gården och njutit av friska luften tills det började småregna. Lekte med hunden en del också medan jag reffsade löv, hon vet verkligen exakt var hon ska lägga pinnen för att den ska vara ivägen!


Igår anlände jag i Långnäs, märk väl, utan Robin! Det är första gången på kanske ett halvår eller mer som vi är ifrån varandra mer än en dag! Tro det eller ej, men efter två år som ett par är vi fortfarande inte less varandra.


Nu är det bara en och en halv vecka kvar och sedan är vi alla fri från skolan i Luleå. Ska bli så fruktansvärt skönt med sommarlov. Har tyvärr en jobbig vecka framför mig och att jag har gjort bort två ämnen märks knappt. Känns som att jag har flera ton arbeten att göra. Typiskt våra lärare att lägga allt till sista sekunden, blir helt knäpp på dem alla snart.


Måndag- inlämning av MUKO (Ledig, men det ska ändå in) + uppvisning

Tisdag- inlämning av eng. uppgift + muntligt föredrag på eng.

Onsdag- musiktest

Torsdag- ev.matteprov (om det inte blir flyttat)
Fredag- idrottsprov i kost och ergonomi


Om jag har glömt något är jag bara glad över att det ser mindre ut på listan.


Ska iväg till Bergnäset om en stund och fira Celina, mammas och pappas vänners dotter. Jag följer med för att det blir tårta och för att vara artig. Igentligen känns det som om jag borde börja med att renskriva MUKO:n så att jag kan ägna morgondagen åt mina anteckningar om The Parliament och musik, men jag antar att det får vänta till ikväll.


Nu ska jag försöka njuta av den lilla fritid jag har. Dans imorgon kl. 13.30 till 15.00 och på måndag är det scenrep. Ska bara bli skoj, på tisdag är det dans från 19.00 till 20.45, kommer bli jobbigt, men förhoppningsvis har jag hunnit lära mig hela dansen då. Har varit borta från några av de senaste danslektionerna p.g.a skolan. De har gjort om nästan hela dansen och jag vet inte om jag kommer vara med på dansuppvisningen Corpse Bride.


Jag älskar att stå på scen, men om jag inte kan dansen perfekt tänker jag inte förstöra för de andra i min grupp och jag tänker inte visa mig själv från en sämre sida än jag vet att jag är. Det kan låta fjantigt, men det är det inte för mig. Nu ska vi snart fara och det är dags för mig att dra. ;>


Jag hejar på dig vännen, glöm aldrig att jag är på din sida

vad som än händer på vägen...

Av Amanda Holmberg - 19 maj 2008 19:49

Som ni kanske ser har jag bytt frisyr. Det är jätte länge sedan, men likaså sedan jag skrev i bloggen. Jag har aldrig tid känns det som. Dock är det bara bra att jag har mycket att göra nu dessa sista veckor, det går mycket fortare för skolan att driva förbi.


Det har inte hänt något att tala om och det är kanske därför jag har tid att skriva idag. Vi har haft en massa shower i skolan av olika slag och hundra ouppklarade uppgifter. Åt minstånde känns det som så. Prov på onsdag, inlämning och idrottsprov hängande löst denna vecka. Nästa vecka är det minnst lika mycket plus en massa shower som skolan ska tvinga oss att gå till.


Om det hade varit några veckor tillbaka hade jag inte klagat, men all tid som går till att titta på uppträdanden förstör för lekionerna. Vi hinner knappt med det vi ska och har fått skjuta upp fem saker hittils. Inte alltid så kul med extra arbete.


Nej, nu ska jag se det possitiva! Sommaren är snart här, vi har uppträdande nästa vecka och jag hoppas solen skiner! ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards