chase your dreams

Alla inlägg under maj 2010

Av Amanda Holmberg - 24 maj 2010 04:13

Okej, det är bara en enda festival jag verkligen vill gå på i sommar och sedan två månader tillbaka har jag försökt hitta någon som vill fara dit, men förjäves! Är det verkligen ingen jag känner som vill dit!? Börjar bli desperat, är inte kul att åka själv och inte särskilt smart heller.


Antingen är det pengar, jobb eller praktik som är problemet. Om det inte är någon av dessa anledningar är det pga att de ska på någon annan tråkig festival (ex: kirunafestivalen) vilket inte hjälper mig en gnutta!


livet är emot mig...eller...aa


Får lägga mig och fundera på saken och känna mig ännu mer irriterad över att jag mest troligt kommer bli stoppad från att göra det enda i sommar jag verkligen vill pga ett töntigt problem som detta!


:/

Av Amanda Holmberg - 23 maj 2010 00:57

min mobil i slamsor!

Saknar att kunna lägga upp lite bilder på vad som sker, saken är denna att eftersom min mobil inte längre är brukbar har jag heller ingen kamera på heltid. Släpar inte med mig systemkameran på Cleo eller liknande. Med andra ord kommer det möjligen vara ganska dött på uppdateringfronten (får se om jag ångrar mina ord senare) i alla fall tills jag skaffat en ny mobil med fungerande kamera!

Av Amanda Holmberg - 4 maj 2010 23:28

Läste alldeles nyss ett inlägg från en tjej med den åsikten att alla tjejer som inte dricker anser att de vet allt och ser ner på de som dricker. Jag tycker att hon lägger fram saken grymt fel eftersom hon i sin tur drar alla som valt att inte dricka över samma kam och säger att de ser ner på de som super!


Jag började nyligen dricka och hade min första fylla någonsin med en av mina bästa vänner jag litar blint på för bara någon vecka sedan och jag är för närvarande 20 år gammal. Jag tyckte inte om att vara full och har alltid haft den åsikten att det är helt onödigt och ologiskt eftersom effekterna av alkohol är hjärnans och kroppens protest mot något den inte gillar. Alkohol är inte bra och hur mycket man än ser på de så kallade "fördelarna" är det fortfarande inte bra.

Jag har alltid kunnat släppa lös och vara helt galen utan ens en gnutta alkohol i blodet, men alla är inte på det sättet och känner att de behöver hjälp från alkohol eftersom de genom sin berusning vågade ta första steget mot ett avslappnat umgänge och inte är starka nog att släppa taget om sin hjälpreda.

Sedan finns det, precis som denna tjej förklarar, de som dricker ibland och inte för att de måste, eller ens gör det varje gång, utan för att de faktiskt gillar känslan av att inte ha kontroll över sig själva ibland.


Jag måste dock poängtera att jag aldrig har sett ner på någon av mina vänner som dricker även fast de började alldeles för tidigt eller bara för att de plötsligt haft åldern inne. Jag anser inte att jag har rätt att se ner på någon för att de gjort ett medvetet val i livet och inte känner att de orkar släppa taget, alla är olika! Jag är inte rädd att säga vad jag tycker och varje gång någon frågar varför jag inte vill dricka har jag bara sagt precis vad jag tänker: att det är onödigt. Jag är inte perfekt på någon skala och ingen är! Jag säger heller inte att jag har rätt eller fel utan detta är bara min egen åsikt och om ni vill hålla med eller inte är helt upp till er själva.


Jag dricker nu alkoholhaltiga drycker för att det är trevligt till måltider och innan man ska ut skålar jag med mina vänner och låter dem även bjuda på en och annan shot, men jag är inte full på någon skala, bara en social grej som jag inte gör en stor sak utav eller utnyttjar. Har testat och vet skillnaden och håller mig nu till mitt vanliga mönster eftersom jag trivs bäst där jag är, mig själv med kontroll.


"you can tell me you like it a thousand times

but I will still not understand you"


Några saker jag tycker är viktiga är dock:

- om man dricker ska man kunna stå för vad man gör fel under tiden man är onykter.

- man ska aldrig ragga medans man är full eftersom det lika gärna kan vara en mördare, väldtäcktsman/kvinna eller misshandlare du följer med, hur snäll denne än verkar. (man är dessutom mer våldsam själv än man fattar)

- ha vännerna med dig, det ska var folk du litar på inte bara några du träffat nyligen som verkar helt okej.

- spelar ingen roll hur säker du är på din egen gräns av kontroll, alkohol kan slå olika varje gång och om du inte kan hantera det du hör när du nykrat till igen ska du inte dricka!


Det finns ju undantag i vissa saker. Om du till exempel följer med en god vän hem under tiden du är onykter och gör något som var mindre passande då kanske du kan vara säker på att denne inte är farlig, men du måste forfarande vara beredd att stå för konsekvenserna och jag kommer personligen aldrig tollerera alkohol intag som en ursäkt!


Som sagt detta är mina åsikter, kommentera gärna om det är något du tycker jag missat eller om du har frågor på något du helt enkelt inte förstår ;>

Av Amanda Holmberg - 4 maj 2010 17:31

Detta var minst sagt jag imorse när mamma kom och väckte mig, alarmet ringde två minuter senare och jag stängde bara av och begav mig till sängen igen. Sov inget mer, men orkade inte röra mig ur sängen förrän kring ett tiden och det var fruktansvärt skönt!


Vad har hänt idag, inget skulle väll vara en passande kommentar. Solen har värmt hela dagen och jag varit ute och sugit åt mig. Valparna har varit ganska sömniga idag, helst Soocci (soki) som får lite pencelin just nu. Hände en liten olycka igår och ögat fick sig en skråma som nu är under behandling.

Pratat lite med grannen, smsat med Oskar och fick även ett samtal från Moody, man kan lugnt säga att jag inte är ensammen här i världen, haha!

Vet inte vad jag ska hitta på nu, solen är ännu uppe men det blåser mindre varmt och jag är hungrig! Väntar på pappa som är på väg från bergnäset med middagen och jag funderar starkt om jag ska placera mig framför den stationära datorn och spela Diablo 2 tills dagen börjar lida mot sitt slut?

Imorgon ska jag upp före tuppen vilket jag inte ser fram emot, men det som komma skall under dagen är värt mödan. Nu hör jag hundarna gapa en trappa ner, dags för käk!


PEASE! ^^

Av Amanda Holmberg - 3 maj 2010 03:42

Har varit hur trött som helst hela dagen och när jag väl kom mig i säng efter en film hos grannen vill min hjärna inte stänga av. Var finns off-knappen när man behöver den?


Var en sväng till McDonald´s och fick reda på att jag nu är offeciellt på arbetsmarknaden igen, allt är färdigt och jag väntar bara på att mina papper ska komma i brevlådan. Om de nu inte vill att jag ska hämta dem på plats vill säga, har inget emot en cyckeltur eller två.

Känns sjukt segt med två söndagar på rad, allt står stilla och jag är redan nog trött utan att allt ska vara dött också. Inte direkt uppiggande! Vill bara att mitt WOW ska bli en naturlig del av vardagen igen, jobbar på saken och banken är det första besöket när jag vaknar igen senare.


  


Får se om det blir ett besök på onoff för ett gamecard innan jag beger mig till skogen och lugnet i några dagar. Vila upp mig lite inför kommande onsdag då jag ska vara fotograf hela dagen, ser fram emot detta! Var ett tag sedan jag hade tid att ta fram kameran och klicka fram lite läckert! Denna gång blir det inför och på en modeshow, vad gör man inte för sina vänner?

Filmen jag såg var för den delen "Clash of the Titans" och den var definitivt sevärd, men efter att ha sett avatar känns alla filmer mer eller mindre kasst animerade! De har satt en hög standard med den filmen. COTT är i alla fall andra versionen om Zeus son Perseus i hans jakt på hämnd på Hades och Kraken från grekiska mytologin. Konstaterade att den är lärorik och en bra film att få fler att bli intresserade av de grekiska historierna vilka är väldigt intressanta om ni frågar mig.

Kollade just ut genom fönstret och ser solen komma upp mot väggen på huset mittemot! Dags för ett nytt försök att sova!


no use in crying, just keep on tryin´

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards