chase your dreams

Alla inlägg under augusti 2009

Av Amanda Holmberg - 27 augusti 2009 23:40

Städade för någon dag sedan kring trappen till övervåningen vilket inte händer särskilt ofta eftersom det inte brukar vara mycket att plocka undan. Trappen var dock full med kläder och dylikt som lata familjemedlemmar lämnar där och inte tar hand om sedan.

När jag rensat hela trappen och tittar mellan trappstegen ser jag en anonym påse sticka fram snett bakom kistan med skor som finns under trappan. Eftersom den inte hörde dit bland alla sygrejer och returpapper som finns där var jag tvungen att undersöka vad den innehöll.

Gissa om jag blev förvånad när jag hittade något jag har saknat i omkring två månader! Mina skor! Mina vita Puma dojjor! Var förvånad, glad och smått irriterad, men kunde bara skratta åt saken i slutändan.


Jag har redan, som jag skrivit för ett tag sedan, köpt nya skor för att jag var säker på att någon stulit mina gamla eller något i den stilen. Jag är dock inte missnöjd, skorna jag hittade var ett riktigt kap eftersom de skulle kostat dubbla priset om det inte vore för rea!

Nu behöver jag dessutom inte börja använda mina nya skor förrän det är dags att kassera mina gamla eller i alla fall att de är slitna till den graden att jag inte vill använda dem kring "folk".


Har inte mycket att säga om dagen i sig. Har varit sjuk och sovit bort största delen av dagen och i övrigt har jag läst manga och sett anime, orkar inte göra annat och hittade inget intressant att streama (ingen film att se).

Tänkte göra i ordning inför kvällen, försöka äta något och kanske bli frisk lite fortare? Man kan alltid hoppas!


Konishiwa ;>

Av Amanda Holmberg - 25 augusti 2009 22:16

Blev inget farande till stan idag. Man kan säg att min "plånbok" ändrade sig och ville handla från internet istället. Huvudsaken att jag får min efterlängtade bikini, lite sent, visst men jag måste ha en ny inför vintern om jag ska simma och ev. fara utomlands!


Fikade just, kalas puffar, var länge sedan och jag måste påpeka att det är grymt underskattat! Det var mums, men inte särskilt nyttigt, jag kompromissar med träning innan jag sover, det ska väll funka som vanligt. Bara ta tjuren vid hornen och efter det en välbehövlig lång lur ;>

Av Amanda Holmberg - 25 augusti 2009 13:16

Det är sant att jag vaknade för en halvtimme sedan, men jag vet inte om jag tycker det gills som morgon för det. Var en sväng till Piteå igår, först lämnade vi av en massa kläder i lägenheten i Öjebyn och handlade lite. Syrran börjar ju skolan idag, sista året på Grans.

Sedan bar det av till min kusin där vi blev bjudna på middag, var helt sjukt trött hela dagen igår, har inte fått sova ordentligt på fyra nätter i streck innan inatt och det tog ut sin rätt.


Var även till Älsvbyn en sväng igår. Sista lektionerna innan den kommande uppkörningen. Hoppas innerligt att det kommer gå bra, gick bra igår men man vet aldrig vad man får för uppkörningsledare?!

Är som jag har sagt tidigare inte alls säker på att jag kommer klara det, känner mig inte duktig på att köra ännu även om de som har åkt med mig när jag övningskör tycker det går fint. Känns som att jag ändå får för mycket kritik för att jag ska lyckas.

Det kommer helt bero på om jag har en bra eller dålig dag, hur jag har sovit osv. AAaahh, vad jobbigt!

Jag vill bara ha det överstökat, ha mitt körkort och leva lycklig! Är det för mycket begärt att få lite lugn och ro i mitt liv på vissa plan?

Jag hoppas inte det, men det ger sig till känna...


Dags att käka lite frunch (frukost/lunch) och sedan kanske det klarnar lite i huvudet och de possitiva tankarna kommer fram ;>


Ohayo!

Av Amanda Holmberg - 22 augusti 2009 23:20

Var och hälsade på hos mormor i Boden idag. Boden bjöd på en uppfriskande dusch, trevligt sällskap och kinamat, hann dock aldrig förbi min favorit Boden brud! Träffade Rebecka på Ming (kinarestaurangen) precis när hon var på väg ut och fick mig en gosig kram på köpet.

Träffade dessutom morfar som skulle hämta en pizza, han kände inte igen mig och mormor förän han stod 3cm ifrån oss, han var inställd på pizzabagaren, haha. 


Efter middagen bar det direkt av hemmåt och jag hade bestämt mig för att få utspel för min kreativa sida, vilket ibland innebär inblandning av "offer". Jag snyggade upp syrran och drog en fotoshoot med henne, hon är het! Becka är verkligen fotogenisk bara hon sätter manken till ^^


Under senare delen av denna lördagsafton har det inte hänt mycket, har sutit och avundats alla som ska på fest och hängt framför datorn. Funderar på en kopp te, skulle vara gott, sedan bär det nog ännu en gång av till sängen.

Av Amanda Holmberg - 21 augusti 2009 19:56

Eftersom jag inte kan finna mina gamla skor (vita puma 799kr) bestämde jag mig för att göra ett besök på stan. Fann ett par nya skor, men tyckte inte att jag hade råd med dem just nu eftersom jag inte har någon form av inkomst. Jag tänkte därför lägga undan dem och rådfråga hemma innan jag eventuellt köpte dem, men det blev dock inte på det viset.

Fick nämnligen en glad överaskning, när jag kommer fram till disken och säger att jag vill lägga undan dem säger expediten att jag inte får lägga undan rea varor!

Skorna hade ingen rea lapp vilket gjorde att jag inte hade någon aning, jag frågade om priset (299kr) och jäklar, det var bara att köpa när jag hade chansen! Rena skämtpriset, men jag var lycklig. Känns som en lyckad shoppingtur med en bonus på fint, soligt och framför allt varmt väder!


Lyckan kommer, lyckan går

Men jag hoppas för all del att den består ;>

Av Amanda Holmberg - 19 augusti 2009 23:05

Det är hur länge jag har varit vaken nu, tänkte inte vara vaken, var inte planerat. När klockan slog 5.00 imorse gav jag upp tankarna på att sova och stannade helt enkelt vaken. Helvetes onyttigt, men har inte planerat att stanna vaken länge till.


En kvällsfika och sedan bär det av bums i säng, och det ska bli sååå skönt!


^^

Av Amanda Holmberg - 17 augusti 2009 21:43

Dagen har inte varit särskilt händelserik, upp i morse, vakta hundarna halva dagen och spelat The Sims 2 som den lilla nörd jag är, haha!

Enda som fått mig en sväng ur huset idag var när vi mot kvällen for mot Piteå för att duscha. Värmepumpen är nylagad, alltså inget varmvatten. Var dock skönt att få komma ut lite, ingen har hindrat mig efter hundvakten var klar, men jag tycker det är för kallt ute.


På med jacka, halsduk och vantar... jag vet, men jag kunde inte ta mig i kragen idag för en uppfriskande cykeltur. Känner nu att jag ångrar mig bittert, får bli en tur imorgon istället ;>


So long I´ve been waiting

but what now?

I´ve got to seize the day

Carpe Diem

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards