chase your dreams

Alla inlägg under oktober 2009

Av Amanda Holmberg - 28 oktober 2009 19:40

Har väntat flera dagar på ett svar från min blivande arbetsplats, vid femtiden idag kom det  äntligen och till min stora gläjde var det goda nyheter. Jag har fått provanställning och när alla papper och kläder är klara är det bara för mig att utbilda mig och börja jobba! Eftersom jag är i stort behov av pengar är det mycket välkomnat.


Imorgon är det dags för tjejkväll, ska bli trevligt. Ser helst fram emot trippen till Nordpolen i Boden där det blir mys med brudarna. Blir roligt att se om de har hittat på något nytt, ser verkligen fram emot detta. Skulle vilja gå på andra saker också men allt är just nu en pengafråga och jag orkar inte ens dra upp hur besvärligt det är.


Nu ska jag ladda inför imorgon och sedan får vi se var helgen tar mig ;>

Av Amanda Holmberg - 27 oktober 2009 20:13

Dagen har flutit på och hela förmiddagen och delar av eftermiddagen bestod av "pyssel". Jag satt och sydde och grejade för att få tiden att gå. Undrar när de har tänkt ringa om jobbet, börjar bli fundersam om de har glömt att de ska ringa om jag inte fått jobbet?


Senare under eftermiddagen kom Carola och Göran med barnen och vi blev barnvakter. Målade naglarna och gjorde halloweenpyssel. Kvällen flöt på smidigt och avslutades med fika, banankaka var mums! Celina målade mina naglar och jag funderar starkt på att lägga ut en bild på hur det kan se ut när en sjuåring målar naglar ;>


Good Night!

Av Amanda Holmberg - 27 oktober 2009 01:36

Detta är Bagheera på sin egen divan, nöjd och på plats bredvid mig framför datorn.

Av Amanda Holmberg - 27 oktober 2009 00:51

Vaknade hastigt och lustigt idag av att min syster rycker upp dörren till rummet och ska ha mig att skynda. För det första är jag vanligen inte den trevligaste personen på morgonen och brukar därför bara försöka hålla tyst. För det andra är det vanligtvis halvt omöjligt att få mig att öka tempot, på morgonen är det helt omöjligt.

Jag fick i alla fall på mig kläderna tillslut och städade bort allt bitvänligt material för att Bagheera inte skulle skapa kaos tills när jag kom hem. Han verkar dock ha legat och sovit hela dagen tills jag kom hem förstår jag nu i efterhand, duktig kisse. Nackdelen med detta är att han kommer leka racing halva natten, fördelen är att han är helt otroligt mysig när han lugnar mer sig och vill inget hellre än att vara till lags.


Åter till morgonen. Anledningen till morgonens kaos var att vi skulle till Boden och hälsa på mormor hela dagen och morgonen slutade med att päronen for i en bil och jag och syrran kom efter i den andra. Detta underlättade senare när jag och Becka kunde stanna i Boden efter att föräldrarna åkt hemmåt och bl.a hälsa på hos min favorit bodenbrud!


Innan vi begav oss till Rebecka gick vi en runda på stan och gnällde lite över att Gallerian öppnar imorgon istället för den dagen vi råkade vara förbi. Det kommer dock fler tillfällen att undersöka detta nya påfund i Boden. På väg från centrum träffade vi Anna! Roligt att se henne eftersom jag sist såg henne i somras. Pratade bort några minuter innan hon i full fart var tvungen att bege sig hemmåt eftersom hon skulle hinna äta innan det var träning i Luleå till klockan 22.00


När vi anlände hos Rebecka blev det en trevlig kväll som blåste förbi i all världens fart. Plötslig var klockan 22.00 och vi började tänka på refrängen. Klockan hann dock bli kring 22.30 innan vi äntligen slet oss därifrån, ett tämligen lyckat besök, minns sagt. Tillbaka hos mormor hade morfar kommit på besök. Vi fikade och pratade bort ännu en timme innan det blev dags att köra hemmåt igen.


Mycket fin dag, varför kan det inte alltid vara lika händelserikt? Vila kan man göra när man sover, om man inte blir grovt överfallen av en och annan sömndräpare vill säga ;>


Happy day, luck my way!

Av Amanda Holmberg - 25 oktober 2009 02:24

Börjar seiröst bli orolig att jag ska ruttna bort i mitt rum ute i skogen. Känner mig helt enkelt inburad, som en liten fågel som vill ut eller som att jag snart ska kvävas. Inga pengar och man är låst, kan inte låna bilen när jag känner för det (skulle bli varje dag) och jag kan inte ens ta bussen eftersom jag är pank.

Jag hoppas verkligen jag får provanställning. Var på en andra intervju och fick bra vibbar, men jag vet inte vad det var för människor de intervjuade efter mig och någon av dem kanske passar dem bättre i smaken? Mitt hopp är långt ifrån ute för jag vet heller inte hur många de vill anställa, kan vara en-tre vad vet jag?


Planerar att ha en tjejkväll inför Halloween vilket betyder något att göra, planerar även en tripp till min kusin och hälsa på en sväng, komma bort en dag eller två, det beror dock på om jag får jobb vilket jag ska få svar på till veckan. Kanske redan imorgon? Och om jag får komma och jobba redan i veckan. Provanställning innebär bara fyra pass i månaden till att börja med och jag tar dem alla när jag kan, behöver pengar! Börjar bli smått desperat, avskyr att tvingas bero på andra hela tiden. Det känns som att en stor skuld växer som jag aldrig kommer kunna betala tillbaka..


Pratade med Matilda idag och fick reda på att våra planer till utlandet mest troligt blir inställda. I alla fall i jobbsyfte. Detta eftersom det behövs en startkassa på 20 000kr! Om jag hade de pengarna skulle jag inte behöva jobba till att börja med! Vi ger dock inte upp hoppet, det kanske bär av mot Tanzania om vi har tur och till jul har jag eventuellt extra jobb på hägnan (inte alls säkert ännu).


Livet är ovisst just nu, jag är fast samtidigt som jag inte vill utnyttja de runt mig vilket sätter mig ännu mer på plats. Jobb skulle ge mig luft under vingarna igen. Om jag inte får jobbet tänker jag seriöst ansöka till en liten kurs på universitet bara för att få en start inför kommande plugg i Göteborg. Jag vet vad jag vill göra, men det verkar fruktansvärt långt dit just nu, det står still där jag är men allt rör sig runt omkring mig. Jag kommer dock aldrig sluta jaga mina drömmar fast jag måste ta en omväg på resan mot mitt mål ---> moving forwards!


Trevligt Höstlov!

Av Amanda Holmberg - 20 oktober 2009 23:34

Nu blev det bara ett onödigt innehållslöst inlägg, helt otroligt vad det står still i huvudet?

Av Amanda Holmberg - 20 oktober 2009 10:38

Har haft fullt upp den senaste tiden. Var borta hela helgen och hade en helt underbart rolig helg med några av mina favorit tjejer. Igår var jag in till stan för en andra intervju inför ett jobb och jag hoppas på provanställning. Efter det umgicks jag med Sara och Emma på stan, Sara har klippt lugg och det är jätte fint på henne.

Blev att sova hos Emma under natten och hon var inte olycklig att få skjuts till skolan på morgonen. Hann hem precis i tid för att mamma skulle kunna ta bilen till stallet. Det var dock uträknat, men det känns som att det har varit några väldigt bra dagar på rad nu och jag vet inte hur länge det håller i sig.

Får besked om jobbet nästa vecka, behöver alltså inte fundera över det förrän samtalet kommer.


Måste bara få visa några bilder jag tog på mina fina flickor i helgen ^^


        

Av Amanda Holmberg - 12 oktober 2009 22:12

Måndag, åh nej tusan också, eller något i den stilen brukar väll vara den vanliga reaktionen. Hade en lugn skön morgon, startade min dag redan vid 10.00 och kunde lugnt förbereda mig inför kommande bussresa mot stan. Var ovanligt pigg på morgonen med tanke på när jag kom mig i säng.

Träffade Rebecka.N på bussen och fick en trevlig hälsning och lite update på dagen. Satt sedan i min egen lilla värld resten av resan och funderade över min dröm, hur länge det skulle ta hos min handläggare och vad jag skulle göra medans jag väntade på att Emma skulle sluta skolan. (tänker inte berätta om min dröm eftersom den var wierd och jag tänker inte vara personlig till den graden)


Hos min handläggare Leif, som faktiskt var jätte trevlig, fick jag massor med information om saker jag missat, saker som var brottom och saker att komma i framtiden. Fick dessutom några nyttiga råd, nummer och självklart blev det en massa papper. Hade på tal om inget alls någon oljeliknande substans i påsen jag valt på morgonen vilken smetade ner mina mappar, fördelen var att det luktade mums!

När jag kommit mig från AF begav jag mig mot banken och fick veta att jag måste gräva fram uppgifter på min sida som kanske inte ens existerar längre på egen hand. Behöver några gamla lönespecefikationer som bevis på att jag har arbetat. Datum osv.


Mina steg tog mig vidare till Smedjan som jag flyktigt flög igenom mest för värmens skull och tittade på några penslar. Vidare ut i kylan och till Strand där jag på butiken Cubus bestämde mig för att chansa och ringa Sara och kolla om hon slutat, jag viste att hon skulle vara hos sin moster i stan i alla fall, och turen var definitivt på min sida! Sara vandrade omkring på stan och kom ner till mig på högst två minuter. Sprang runt på stan och hade trevligt i väntan på att Emma skulle ringa.

Vid fyra ringde hon och vi träffades i entrén på Smedjan där vi även träffade Ange som skulle till parkeringen (och jag fick mig en skvätt latte). Vi gjorde henne sällskap dit och fick oss en trevlig liten chatt för att sedan inleda en underbar eftermiddag tillsammans, helt otroligt mysigt och trevligt. Kan inte göra annat än att tacka dem för en toppen måndag! Bestämde oss för att äta sen lunch på Waldorf och delade på två rätter vilket visade sig vara en perfekt mängd (ingen av oss orkar vanligen äta en hel egen portion). Med ny energi och precis lagomt mätta blev vi kvar på Waldorf och den goda stämningen höll i sig hela eftermiddagen då vi närmare halv sju blev tvungna att tillslut skiljas för olika ärenden.


  

  

Thank you girls, love you very much!


Har suttit och jobbat med mitt CV och skickat en sen ansökan till ett ställe bara på chans, skulle in senast idag och jag fick veta det idag. Slängde ihop något som såg vettigt ut och får se om jag mot all förmodan får jobbet. Ska på träff med McDonalds chef på AF på torsdag morgon och kanske kan få napp där. Imorgon måste jag dessutom försöka få tag på de saknade uppgifter på arbete jag utfört som är viktiga att få konfirmerade. Suck, mycket på en gång, om jag hade vetat undrar jag vad jag hade gjort. Jag är dock glad att min handläggare är en trevlig prick.


Halv elva och jag håller på att somna, är inte likt mig som brukar ha massor med energi, men jag antar att flera nätter med aningen dåligt med sömn börjar ta ut sin rätt! Ska ta mig en thekopp och sedan bär det av mot sängens sköna täcke och madrass, ser väldigt lockande ut just nu!


Good luck, dream big ;>


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards