chase your dreams

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Wounderful I tell you

Av Amanda Holmberg - 12 oktober 2009 22:12

Måndag, åh nej tusan också, eller något i den stilen brukar väll vara den vanliga reaktionen. Hade en lugn skön morgon, startade min dag redan vid 10.00 och kunde lugnt förbereda mig inför kommande bussresa mot stan. Var ovanligt pigg på morgonen med tanke på när jag kom mig i säng.

Träffade Rebecka.N på bussen och fick en trevlig hälsning och lite update på dagen. Satt sedan i min egen lilla värld resten av resan och funderade över min dröm, hur länge det skulle ta hos min handläggare och vad jag skulle göra medans jag väntade på att Emma skulle sluta skolan. (tänker inte berätta om min dröm eftersom den var wierd och jag tänker inte vara personlig till den graden)


Hos min handläggare Leif, som faktiskt var jätte trevlig, fick jag massor med information om saker jag missat, saker som var brottom och saker att komma i framtiden. Fick dessutom några nyttiga råd, nummer och självklart blev det en massa papper. Hade på tal om inget alls någon oljeliknande substans i påsen jag valt på morgonen vilken smetade ner mina mappar, fördelen var att det luktade mums!

När jag kommit mig från AF begav jag mig mot banken och fick veta att jag måste gräva fram uppgifter på min sida som kanske inte ens existerar längre på egen hand. Behöver några gamla lönespecefikationer som bevis på att jag har arbetat. Datum osv.


Mina steg tog mig vidare till Smedjan som jag flyktigt flög igenom mest för värmens skull och tittade på några penslar. Vidare ut i kylan och till Strand där jag på butiken Cubus bestämde mig för att chansa och ringa Sara och kolla om hon slutat, jag viste att hon skulle vara hos sin moster i stan i alla fall, och turen var definitivt på min sida! Sara vandrade omkring på stan och kom ner till mig på högst två minuter. Sprang runt på stan och hade trevligt i väntan på att Emma skulle ringa.

Vid fyra ringde hon och vi träffades i entrén på Smedjan där vi även träffade Ange som skulle till parkeringen (och jag fick mig en skvätt latte). Vi gjorde henne sällskap dit och fick oss en trevlig liten chatt för att sedan inleda en underbar eftermiddag tillsammans, helt otroligt mysigt och trevligt. Kan inte göra annat än att tacka dem för en toppen måndag! Bestämde oss för att äta sen lunch på Waldorf och delade på två rätter vilket visade sig vara en perfekt mängd (ingen av oss orkar vanligen äta en hel egen portion). Med ny energi och precis lagomt mätta blev vi kvar på Waldorf och den goda stämningen höll i sig hela eftermiddagen då vi närmare halv sju blev tvungna att tillslut skiljas för olika ärenden.


  

  

Thank you girls, love you very much!


Har suttit och jobbat med mitt CV och skickat en sen ansökan till ett ställe bara på chans, skulle in senast idag och jag fick veta det idag. Slängde ihop något som såg vettigt ut och får se om jag mot all förmodan får jobbet. Ska på träff med McDonalds chef på AF på torsdag morgon och kanske kan få napp där. Imorgon måste jag dessutom försöka få tag på de saknade uppgifter på arbete jag utfört som är viktiga att få konfirmerade. Suck, mycket på en gång, om jag hade vetat undrar jag vad jag hade gjort. Jag är dock glad att min handläggare är en trevlig prick.


Halv elva och jag håller på att somna, är inte likt mig som brukar ha massor med energi, men jag antar att flera nätter med aningen dåligt med sömn börjar ta ut sin rätt! Ska ta mig en thekopp och sedan bär det av mot sängens sköna täcke och madrass, ser väldigt lockande ut just nu!


Good luck, dream big ;>


 
 
mojjen

mojjen

13 oktober 2009 18:42

asså... du har då för *** långa inlägg. hur kommer du på att skriva så mycket? jag har inget inlägg som är så långt... :P

http://rebeckah

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards