chase your dreams

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Boden trip

Av Amanda Holmberg - 27 oktober 2009 00:51

Vaknade hastigt och lustigt idag av att min syster rycker upp dörren till rummet och ska ha mig att skynda. För det första är jag vanligen inte den trevligaste personen på morgonen och brukar därför bara försöka hålla tyst. För det andra är det vanligtvis halvt omöjligt att få mig att öka tempot, på morgonen är det helt omöjligt.

Jag fick i alla fall på mig kläderna tillslut och städade bort allt bitvänligt material för att Bagheera inte skulle skapa kaos tills när jag kom hem. Han verkar dock ha legat och sovit hela dagen tills jag kom hem förstår jag nu i efterhand, duktig kisse. Nackdelen med detta är att han kommer leka racing halva natten, fördelen är att han är helt otroligt mysig när han lugnar mer sig och vill inget hellre än att vara till lags.


Åter till morgonen. Anledningen till morgonens kaos var att vi skulle till Boden och hälsa på mormor hela dagen och morgonen slutade med att päronen for i en bil och jag och syrran kom efter i den andra. Detta underlättade senare när jag och Becka kunde stanna i Boden efter att föräldrarna åkt hemmåt och bl.a hälsa på hos min favorit bodenbrud!


Innan vi begav oss till Rebecka gick vi en runda på stan och gnällde lite över att Gallerian öppnar imorgon istället för den dagen vi råkade vara förbi. Det kommer dock fler tillfällen att undersöka detta nya påfund i Boden. På väg från centrum träffade vi Anna! Roligt att se henne eftersom jag sist såg henne i somras. Pratade bort några minuter innan hon i full fart var tvungen att bege sig hemmåt eftersom hon skulle hinna äta innan det var träning i Luleå till klockan 22.00


När vi anlände hos Rebecka blev det en trevlig kväll som blåste förbi i all världens fart. Plötslig var klockan 22.00 och vi började tänka på refrängen. Klockan hann dock bli kring 22.30 innan vi äntligen slet oss därifrån, ett tämligen lyckat besök, minns sagt. Tillbaka hos mormor hade morfar kommit på besök. Vi fikade och pratade bort ännu en timme innan det blev dags att köra hemmåt igen.


Mycket fin dag, varför kan det inte alltid vara lika händelserikt? Vila kan man göra när man sover, om man inte blir grovt överfallen av en och annan sömndräpare vill säga ;>


Happy day, luck my way!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards