chase your dreams

Alla inlägg under januari 2009

Av Amanda Holmberg - 23 januari 2009 21:56

Nu börjar det seriöst bli överdrivet. Detta är väll mitt tredje inlägg idag på inte lång tid och det kan bara betyda en enda sak. Jag är uttråkad!


Jag berättade nyss för alla som ville höra på facebook om hur min helg är VÅLDTAGEN! Det var ett fint litet samtal mellan mig och Tobbe men som alla vet kan alla se det på min sida ändå. Så varför är min helg våldtagen som jag så snyggt uttrycker det? Jag tror jag redan har gett er en hint. Jag är ju sjuk! Det är det som är huvudsaken i alla fall.


Såhär ligger det till. Sedan förra helgen har jag, Emma och Rebecka planerat att fara och "leka" på Ice på lördag (imorgon). I måndags började min hals svullna upp och göra ont så att det bara skrek om det. När jag skulle stiga upp på tisdag morgon och åka till skolan var det omöjligt att ta sig ur sängen. Sov hel den dagen och hela nästa med två undantag. Sedan vet ni var/vad jag höll på med igår om ni läser vad jag skrivit i tidigare inlägg.

Jag blev i alla fall sämre efter att ha dummat mig i skolan igår och har sovit till efter 14.00 någon gång idag, sedan var jag duktig och kom mig upp ur sängen. Är piggare idag och hostar mer än någonsin men det hjälper mig inte inför imorgon, så för några timmar sedan innan middagen (som för övrigt var utsökt) blev vår lördag/söndag inställd. Buuää!


Nu har jag haft lite tidsfördriv och fått ur mig lite av min vrede och besvikelse alltså är det dags att sova! Ska man bli frisk måste man äta och sova mycket och jag måste säga att på sömn fronten har jag inga problem. Hoppas alla andra har en betydligt bättre helg än jag ;>

Av Amanda Holmberg - 23 januari 2009 21:47

Höll på att glömma att Robin fyller 19 år idag, snart är det min tur ^^ Grattis!

Av Amanda Holmberg - 23 januari 2009 21:25

Var nyss och kollade på en av mina favorit klädsidor. Hittade jeansen jag velat ha länge och de var på rea! Dessutom hade de en massa roligt jag ville ha som jag nu suttit och dregglat över. Varför har man inte en sådär 10 000kr som ligger och vill bli förbrukat på kontot? Jag får nöja mig med att vara fattig och dreggla vidare...

Av Amanda Holmberg - 22 januari 2009 21:02

Har sovit två dagar i rad och varit vaken sammanlagt omkring tjugo minuter för att morsan skulle ha mig och äta. Det var vad tisdag och onsdag bestod av den här veckan, jag har legat halvdöd. Snorig, nyser, ont i halsen, hostig, lock för öronen, konstant huvudvärk och allmänt illamående. Kan det bli bättre?


Jag var ändå till skolan idag, det var otroligt dumt av mig men min pliktkänsla är oslagbar och utan respekt för min egen hälsa. Jag har visserlien bara en lektion på torsdagar och det är EOS (musik/dans/teater) och vi såg bara film och drog ut ett stycke från en musikal (mamma mia) men min buss går inte hem förrän 12.10 och jag slutade ca två timmar innan det. Och i övrigt är jag faktiskt riktigt sjuk och jag kan berätta att det märktes, har inte varit så sliten på länge. Kommer inte göra om detta på länge, hoppas jag...


Nu sitter jag vid min kära dator och snörvlar. Har tråkigt och orkar inte göra annat än ligga i sängen. Då är det väldigt trevligt med en bärbar dator för jag behöver inte vara helt sysslolös och mitt huvud tar inte död på mig för att jag rör mig för mycket.


Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Har fått ihop några rader men som  vanligt är det inget vettigt.


Jag kan förresten berätta att jag inte får dansa mer, jag saknar redan min dans grupp helt sjukt mycket. Anledning: jag har varit sjuk i ett halvår och vi vet fortfarande inte vad som är fel. Mor och far ströp dansen för mig och kommer inte betala förrän jag är helt frisk, med andra ord, jag vet inte om jag kommer dansa mer :(


En annan tråkig sak är att jag inte kommer få en av mina drömmar uppfylld. Jag har velat gå lumpen sedan jag gick dagis och i åttan fick jag astma, de vill med andra ord inte ha mig, så att säga. De vill bara ha helt friska tjejer. Jag tycker det är grymt orättvist! Min polare har hjärtfel och han ska göra lumpen, han är kille. Vadå särbehandling.


Jag har dock insett att jag kommer ha fullt upp med utbildningar efter gymnasiet och det hade kanske varit omöjligt för mig att gå lumpen i alla fall. Det var kanske inte menat för mig att gå lumpen.


Jag ska förresten köpa ett simmarkort igen på fyra månader. Simning skadar inte kroppen och anstränger den inte på samma sätt som annan träning. Bara 150kr och jag har fyra månader att hålla igång. Jag älskar, som jag säkert nämnt tidigare, att simma. Jag är glad att jag kan sysselsätta mig med något och jag ska dra med min polare Rebecka. Hon ska också köpa ett kort och simma med mig när hon har tid, hon har mer i skolan än jag eftersom jag gjorde bort det mesta i tvåan och därför får jag anpassa mig lite efter hennes schema, men jag kommer garanterat simma flera dagar i veckan :)


Är dock forfarande besviken över att jag inte får dansa, något säger mig att jag kommer slinka ner i spegelhallen och göra det i alla fall. Kan inte bara lägga av så där. Tänker fara till min dansgrupp nästa tisdag och bjuda på fika eller något. Säga hej då ordentligt den här gången. Förra gången jag blev borta ett år blev dansen bara avklippt och jag vill inte ha det på det viset igen.


Nu börjar mitt huvud snurra och jag är trött som bara den. Dags att sova igen och bli frisk någon gång ;>

Av Amanda Holmberg - 12 januari 2009 20:01

Jag har inte gjort mycket idag och är grymt uttråkad vilket fick mig att minnas att jag faktiskt har en blogg som behöver dammas av.

Jullovet bara flög förbi och det var förstås alldeles för kort! Tur att nästa lov är mycket snart, v.10 jag längtar redan.


Jag har inte mycket att säga även faste det vär länge sedan jag satt med denna stackars bortglömda blogg. Lovet var full fart hela tiden och jag hade hur kul som helst, var ute med polarna oftare än jag var hemma, haha.

På julafton fick jag bl.a en bärbar dator vilken jag sitter vid nu och på nyår var jag hemma i år. Nästa år skall något roligare planeras än det.


Jag tillbringade tolvslaget utomhus med att tända marschaller och jag måste säga att byborna hade satstat på fyrverkerierna i år! Seriöst, det lyste upp genom hela skogen, jag kunde se dem klart och tydligt från vår gård och det har inte hänt förr.


Jag kan ränka upp mina julklappar för att ha något att göra: Bärbar dator, målar stafli, målar set, ritblock, pennor, USBminne, dator väska, tröja, örhängen, 1000kr (ovanligt lite men med tanke på resten av juklapparna), belysning i fyra färger, tre tavlor och sedan tror jag inte det var något mer.


Ganska många saker i år måste jag påpeka, brukar mest vara pengar därför känns det ganska fattigt på den fronten, men jag ska absolut inte klaga! Är grymt nöjd med vad jag fick i år och bryr mig inte om pengarna, mina vänner känner mig uppenbarligen mycket väl märkte jag dessutom, haha.


I helgas har jag inte gjort ett enda dugg. Var tråkigt men jag fastnade vid datorn till sent och jag har inte varit sysslolös. Blev bjuden på badhus i fredags (vilket jag fullkomligt älskar) men jag har ingen bikini för tillfället och kunde inte följa! Buää!


Till helgen ska jag hitta på något, jag måste ut ur huset, vill inte bli stillasittande har för mycket energi för det. Blir säkert en tripp till Boden med Rebecka, hon ska både till helgen och nästa vilket betyder att jag bara behöver välja när jag vill eller kan.


Farfar, Bengt Holmberg, dog den 3:e januari 2009. Min sista visit var på julafton då jag sjöng massor med julsånger för han och farmor och de var rörda till tårar så jag kan anta att jag gjorde en bra insats. Det var min julklapp till dem och farfar tackade mig dessutom med en stor julkram. Mitt sista minne av honom är och förblir ett lyckligt sådant.


Nu när det kommit till ytan är det dags för mig att hitta på något mer kreativt och vi får väll se när jag kommer mig för att skriva en snutt igen? Det är något jag aldrig kan svara på. Hade det bra och ett gott nytt 2009 till er alla ;>

Av Amanda Holmberg - 5 januari 2009 21:48

Alex (Lunkan) fyllde ju 19 idag och gissa vilka som kom och trängde sig på, haha. Jag, Micke, syrran och Robin. Han fick en väckarklocka från helvetet av mig och ett kamasutra spel ;p av Robin och Micke. Det som var roligt med spelet var att det var fem andra nissar där som Alex var med, bl.a Robert och de såg alla hans fina present. I alla fall så var det bäst när han ställde sig och läste högt vad det stod för alternativ på spelet inför alla :p Jag fick mig i alla fall ett gott skratt, hahaha.


Grattis Alex ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards