chase your dreams

Alla inlägg under september 2010

Av Amanda Holmberg - 30 september 2010 00:30

Nu låter det som att jag skyller ifrån mig, men det är inte den sortens mening jag pratar om i rubriken. Kom bara att tänka på att jag ofta tänker att saker och ting inte var menat att bli nu för tiden. inte det att jag ger upp utan att försöka, men när jag kommer i ett döläge tänker jag:


"juhupp, det var helt enkelt inte meningen" (att jag skulle ha den kakan...osv)


Samma sak när det kommer till sådant som denna dagen bjudit på, eller ska jag säga inte bjudit på? I alla fall, har jag inte inte varit på facebook alls under gårdagen eftersom det inte fanns någon tid till datorn över huvud taget och därför visste jag inte att Bird fyllde år idag.

(jag vet att jag framstår som en ytterst dålig människa, men ni vet inte när, var eller hur jag lärde känna honom..).


Hur som helst, skulle han ringa mig när de var på väg ut och eftersom han mest troligt inte haft tid med det ändå borde jag ringa upp honom istället. Bara ett problem, jag har inga pengar på telefonen och kan inte fylla på förrän imorgon bitti och då dyker direkt tanken upp i huvudet: det var inte meningen - i detta fall att jag skulle ut ikväll och fira honom, tragiskt nog!


Nu tänker säker någon, varför for du inte i alla fall, eller något liknande, men eftersom jag inte har någon bil och bussarna inte går tillräckligt ofta denna tiden på dygnet, är det inte bara att fara! Skulle har cyklat in till stan i kylan som råder bara för hans skull om han hade hört av sig vilket att han inte gjort.

-> det var alltså inte meningen (!) och vi kan säkert synas imorgon istället en helt normal tid och utan några plikter som står och blockerar vägen :)


  

Tänker likadant om kärlek, det dämpar smärtan när man inte får den man trodde var rätt. I alla fall för mig <3

Av Amanda Holmberg - 30 september 2010 00:03

  


Eftersom det är flera som frågar mig saker på bloggen som de kanske inte vill att alla ska se kan jag tala om för de som inte vågat yttra sig på grund av detta ännu, att jag inte publicerar några inlägg om ni skriver på slutet att ni inte vill det. Kan avslöja att det är flera som frågat om just detta och här har ni svaret:


- NEJ, jag hänger inte ut folk som inte vill synas, just tell me ^^


Plus att när ni frågar mig saker får jag ideér till nya inlägg utan att jag behöver fundera på vad ni vill veta, fråga på bara!

Av Amanda Holmberg - 29 september 2010 23:01


När man jobbar i hamnen (som jag gör för tillfället) kommer man alltid hem hem och luktar fisk! inte kul om man ska ut som jag nu ska. Börjar inte jobba förrän på eftermiddagen och kan med gott samvete fara och fira Bird som fyller 24 år idag! Fick för ovanlighetens skull rensa bland fiskarna idag eftersom det inte bara var en sort som kom på bordet.


Kände mig som en enda stor fisk när jag kom hem idag! Säger bara "smelly!"

  


Smell you later :3

Av Amanda Holmberg - 27 september 2010 23:45

Nu sitter man på bergnäset hos frugan igen. Hon börjar praktik i fyra veckor från och med måndag nästa vecka, kommer bli ensamt i lägenheten om jag kan vara här hela tiden? Fast jag har ju klarat mig med bara katten som sällskap förr.


Upp 07.00 imorgon, Sara ska till optikern och jag måste ändå ringa runt och fixa massa grejer innan jobbet.


Hela början på den här dagen har varit hur jobbig som helst! När jag insåg att jag inte skulle ta mig till stan i tid och skulle bli tvungen att ta taxi, låt säga att jag inte direkt skuttade i gläde, snarare raka motsatsen.

400kr i sjön skulle man kunna säga, men det är ordnat nu och efter imorgon kommer jag ha lite mer koll på saker och ting!


Nu sova!

Av Amanda Holmberg - 26 september 2010 20:13

Nu för tiden har söndagar blivit min "hitta på och fara runt" dag i veckan, vet inte riktigt vad som hände med vilodagen? For in mot stan vid 12.00 och där köpte vi biljetter till Clubnordic som är i Pontushallen nu på fredag! Hämtade sedan upp Angelica utanför Kristoffer och även om dagen inte blev som planerad hittade vi på massor med annat istället.

Becka behövde handla grejer till sin nya bostad i Piteå och har sitter hon nöjt med inköp från Coop, ni kan kanske räkna ut vad hon ska hitta på? Var förbi halva storheden för inköp och smög till och med in på Dollarstore när det var stängt för att se om de hade den där elvispen!

Efter vägen hittade vi en röd bil som tydligen ville sprida lite humor omkring sig, det roligaste måste nog ha varit att vi stojade som som bara den för att ta den bilden. Vi hade tur att det kom ett rödljus annars hade det inte blivit något annat än en svart fläck.

Förutom den bilen stötte vi på en annan (också röd) sportbil som vi körde om på väg från Hertsön. Den lade gasen i botten om oss senare och eftersom vi hittade den igen efter vägen senare körde vi för skojs skull om den igen, denna gång med stora leenden. Slutade med att den förföljde oss in till stan bara för att få köra om oss igen, glada killar det där!

Köpte sushi och har suttit och gottat oss i mitt rum vid varsin dator. Får se om vi hittar på att se någon film eller liknande? Angående tävlandet med sportbilen hade vi sjäklart inte haft någon chans att klå den om det inte varit för att trafiken var på vår sida. Måste ha sett otroligt roligt ut när vi kom i en gammal volvo!


nattinatti :3

Av Amanda Holmberg - 26 september 2010 00:31

Hade jag haft pengar att bränna

skulle jag inte tvekat ens en sekund!    *.*

Av Amanda Holmberg - 25 september 2010 07:37


(Jag och Becka i badrummet igår kväll)


A: Ska jag ha de här linserna eller de svarta imorgon? ^_^


R: Va sägs om inget av de? -_-


A: Men det är ju inge roligt '.'


R: Du ska på begravning -_-


A: -_- . . .


>.< doh!

Av Amanda Holmberg - 24 september 2010 22:05

Första mötet "Hermione"

Andra "Ronald"

Och självklart "Harry"


So jelous! Hon är lika rolig som hon är kawaii (söt) ^^

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards