chase your dreams

Alla inlägg under augusti 2010

Av Amanda Holmberg - 31 augusti 2010 14:10

Nu Bär det av mot Bergnäset äntligen. Mamma kom hem för ett tag sedan och jag måste skynda mig iväg så jag hinner göra allt!



Har för övrigt fixat en ny mobil, har min gammelgamla just nu eftersom jag inte kan använda den jag köpte för någon månad sedan längre. Ska lägga upp den nya så ni får se den när jag kommer hem, men nu....


Iväg >>>

Av Amanda Holmberg - 31 augusti 2010 14:04


Någon annan än jag som har haft stora problem med att ta sig in på facebook idag? De kanske gör uppdateringar eller något, hur som helst är det störande när man vill ha tidsfördriv!

Av Amanda Holmberg - 31 augusti 2010 12:14

Vet inte hur det gick till, men vaknade redan 10.10 idag. Har inte hänt på hela sommaren att jag vaknat utan alarm tidigare än 12.00 Kan vara att jag somnade lite tidigare än vanligt igår, men det brukar inte hindra mig från att sova hela dagen. Vet inte vad jag ska hitta på just nu eftersom jag sitter och väntar på att mamma ska komma hem med bilen för att jag ska kunna köra till farmor och fortsätta med hennes fönster.



Misstänker att mamma är i stallet och kommer inte hem förrän kring 14.00 tiden. Ska alltså sitta och vara rastlös tills dess, kul!


Eller inte..

Av Amanda Holmberg - 30 augusti 2010 19:30

Idag har jag varit och hjälpt farmor tvätta fönster. Hann inte annat än glasbalkongen innan det började ösa ner regn, men vi fick en anledning till fikapaus. Ska fara och göra resten av fönstrena imorgon om det inte vräker ner regn då också förstås.



Var in till stan och kollade läget en sväng efter 18.00 och hämtade cykeln. Såg dock inga bekanta ansikten och det var väldigt dött i Luleå centrum idag. Måste in imorgon också, ska lämna in en inbetalningsblankett från skatten. 500kr till mig, inte dåligt eftersom jag skulle behöva handla lite, men det får jag se om jag hinner när jag är klar hos farmor.


Hade skrivit ett ganska långt och ambitiöst inlägg tidigare, men min dator stänger av sig lite när den känner för det och självklart precis när jag var klar med mitt inlägg dog den. Ville strypa någon, men gick och åt middag istället och orkar inte engagera mig i ett lika entusiastiskt inlägg efter det.


Nu blir det SIMS :)

Av Amanda Holmberg - 30 augusti 2010 02:18

Halva dagen har spenderats i Mörön, mest legat och slappat framför tv eller dator vilket varit skönt en mulen söndag som denna. Inte särskilt uppmuntrande väder att tillbringa utomhus i alla fall. Var hemma igen vid 18.30 och fick mig ett rejält mål palt! Var mums, vet inte varför jag fick för mig att åka hem och äta, men jag kanske hade på känn att det var något gott hemma som jag inte ville missa?


Färgade Beckas hår eftersom det blivit en ganska ordentlig utväxt, alltid kul att pyssla med utseendemässiga saker. Hår och hy är rogivande och roligt att fixa med, om jag kunde göra naglar skulle jag nog hålla på med det också. Det går ju alltid att lära sig!
 
Blev blont, inte för att hon inte är blond redan, men hon passar super bra i ljusare blondfärger som den vi höll på med idag. Resultetet blev bra som vanligt, har dock inte tagit några bilder idag tyvärr. Hade nämligen gömt undan kameran för katten medan jag var i Mörön och kom av den anledningen inte ihåg att ta fram den när jag kom hem igen.


Annars har Zelda gått varmt på wiiet hela kvällen, Becka var sugen på en dos efter att ha sett någon trailer på youtube och vi blev alltså sittandes med det i någon timme. Kan inte påstå att jag hade något emot att spela, var trots allt ett himla bra tag sedan jag spelade just Zelda och jag känner på mig att det kommer bli mer såndant framöver!


Link är också ganska blond!


Nu ska jag och Bagheera lägga oss tillrätta i sängen och se någon film innan vi sover. Eller jag ska i alla fall se film, Baggis kommer garanterat somna direkt jag lägger mig i sängen. Osociala kräk, men ack så söt han är ^^

Av Amanda Holmberg - 28 augusti 2010 18:53

Vaknade ca 18.30 idag, har just lyckats vända dygnet rätt och det känns ganska misslyckat! Ett besök i Mörön och du är helt lost eller vad ska man säga? Jag är ju dock inte ensammen, Angelica vaknade tydligen vid 16.00 och tänkte stiga upp, men kom sig aldrig för det utan somnade om istället! Nu sitter vi här i morgonatmosfär och ska äta "frukost" härligt, härligt.


Jag skulle på mini-kryssningen idag och känner mig allmänt dum eftersom ingen tänkte på att ställa ett alarm för säkerhetens skull. Den började nämligen kl.18.00 och då sov jag fortfarande som en stock!


Hade lagt upp en skämmig nyvaken bild om jag kunnat, men är inte hemma med tillgång till kameran osv. slipper alltså den pärsen även om jag förtjänar den ;p


Nu blir det fika sedan får man se var dagen tar vägen? Nynnar vidare på "amazon låten"...

Av Amanda Holmberg - 27 augusti 2010 22:19

Angelica vandrade just in i rummet, vi ska fara till urskogen i mörön och latcha där istället för att sitta här och slöa :D tjoooo ^^

Av Amanda Holmberg - 27 augusti 2010 16:40

Sitter och drägglar över ett fisheye objektiv! Bara det att jag har inte 6200kr över att lägga ut just nu, det får alltså vänta som allt annat. Kom och tänka på att jag målade en bild i skolan när jag var omkring 15 år som var en fisheye bild tagen i en stad någonstans. Jag visste inte det då, men tyckte den var cool och målade av den som del av ett projektarbete i nian. Tog ett tag innan jag hittade den, men även om den är lite misshandlad har den överlevt 5 års omkring flyttande :)


Det märks att jag var lite lat när jag gjorde den eftersom jag inte orkade skriva in texten på stenblocket. Bilden var svartvit för övrigt.


Har utvecklats en hel del sedan den där bilden, men det tar jag kanske någon gång i ett framtida inlägg :3

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards