chase your dreams

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Amanda Holmberg - 12 augusti 2010 23:34

Vilken är din favorit?









Bara för coola, fanns många fler fräna, men kan ju inte lägga upp alla. Min favorit är kudden och kronan, vilken är din?

Av Amanda Holmberg - 12 augusti 2010 21:37

Lånade massa filmer av Tobbe innan han for till sjöss och jobbade igen, tror det var 5st och nu när han kommit hem igen under lulekalas helgen (då han för övrigt var rejält packad) skickade han mig ett sms om när han skulle få igen dem. Tyckte han kunde hämta dem när som helst och vi gjorde en deal om att denna kväll skulle passa fint. Han var nyss här och var avis över min aningen sena middag samt var social en stund.

Tobbe har fixat tillbaka basarna i bilen för övrigt! Ni kan ju gissa vad detta betyder: Se Upp För Jag Ska Köra Bil! Bil i all ära, men bil med feta basar och massa bra musik att slå sönder öronen med, det är grejer det, helt i min smak ;)

Back to Bussiness

Av Amanda Holmberg - 12 augusti 2010 20:55

Syster kom förbi en sväng efter att ha plockat upp sin nya mobil (sony ericson w902) på Statoil som hon är gode nöjd över, kan stolt påpeka att utan mig hade den inte funnits i hennes ägo vid detta laget! Jag såg till att hon vann den på Tradera och efter att ha sett henne med sin nya mobil vill jag bara ha en egen ny bra mobil med bra kamera och hela kittet. Får dock vänta med det eftersom jag har andra saker som ligger högre på prioriteringslistan just nu och lönen räcker inte hur långt som helst!

Att Göra/Köpa Lista:
- Klippa och färga håret (desperat behov)
- schampo
- dust it osis +
- hudkräm
- bricanyl
- tebox
- nya linser
och lite annat i matväg!

Om jag sedan har mycket till överst på inkomsten i efter månadens slut kan jag kanske fundera på att lägga till en ny mobil, men just nu finns det andra viktigare saker att spara pengar till som t.ex skolgång.

Har bestämt mig för att jag vill gå reseledar utbildningen för 25.000kr vilket innebär att jag måste spara pengar. Detta får naturligtvis inte stoppa mig från att leva också, men mobiler är inte gratis och jag vill ha en med bra kamera och relativt mycket minne. Inge skräp!

 

Becka kom för övrigt med en liten present till mig från hemmets trygga vrår. Låt mig först fråga - hur tror ni att en person som gillar surströmming ser ut? Jag svarar irriterat att det finns inget speciellt utseende för någon som gillar illaluktande fisk. Även jag känner klart och tydligt stanken när burken öppnas, men jag avgudar smaken och har gjort det sedan jag var liten.
Har nämligen fått höra några gånger att jag inte ser ut som en som gillar surströmming och då måste jag fundera hur folk tänker? Är i alla fall helt klart nöjd med min dag hittils!


Äkta norrlänningar äter surströmming!
Over and Out

Av Amanda Holmberg - 12 augusti 2010 19:35

Haft lite film noja på senaste och tänkte dra upp de två senaste jag kollat in:



Var helt okej, ger den 7/10 eftersom jag tyckte det saknades mer jobb på magidelen, men det är jag det. Nicolas Cage var för övrigt suverän som vanligt, han visar att bara ännu en gång att han kan spela lite allt möjligt. Erkänner att han är en av mina favorit skådisar :)


Eftersom jag missat att se den tidigare tog jag mig an den i samma veva som jag ändå hade filmkväll. Den får 9/10 eftersom den aldrig kan toppa ettan som helt klart var bäst, men den är definitivt sevärd !


Och nu ska jag fortsätta med mitt städande här hemma. Flyttar ut ur lägenheten nästa fredag och känner att jag vill börja i god tid. Rensar mest alla saker hemma som jag inte behöver sista veckan eftersom pappa kommer tisdag eller onsdag och hämtar det mesta. Kommer kännas tomt att fara härifrån eftersom jag verkligen gjort mig hemmastadd under sommaren. Man ska dock alltid se framåt och vi ser ju var jag hamnar härnäst? Göteborg? Norge? En ny lägenhet i stan? Möjligheterna finns bara man tittar efter ordentligt!


Väntar två besökare snart och tänkte hinna röja lite innan de klampar in folk i min allt för röriga lägenhet!


sayonara ;>

Av Amanda Holmberg - 12 augusti 2010 01:44

melondoftande lyx


Fyndade för några dagar sedan då jag var på väg in till stan för att köpa diverse növändigheter, kattmat, kattsand etc. Kom på att jag har ju faktiskt ett badkar som missunnats rejält under den tid jag bott i min nuvarande lägenhet och gick därför på jakt efter något mumsigt att stoppa i badvattnet. Efter ett gott tips från min käre släkting hittade jag en ganska rejäl påse badsalt i olika dofter för ett minst sagt överkomligt pris! Valde den gröna påsen med melondoft och måste säga att jag är hur nöjd som helst med badsaltet, det doftar underbart, skummar  och ger dessutom vattnet en grönaktig färg, man vill bara smaka, rekomenderar dock inte detta!


badsaltet finns även som:

blå/tropisk sjöbris

lila/blåa frukter

rosa/romantisk

orange/exotisk


Ska testa den blå när den gröna är slut ^^

Av Amanda Holmberg - 12 augusti 2010 01:22

Skulle vilja kunna lägga upp en inre bakgrundsbild, men det finns ingen funktion för detta på bloggplatsen.se och eftersom jag velat snygga till bloggen på det viset sedan några månader tillbaka nu börjar det gå mig på nerverna!


just saying...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards