chase your dreams

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

S u r s t r ö m m i n g !

Av Amanda Holmberg - 12 augusti 2010 20:55

Syster kom förbi en sväng efter att ha plockat upp sin nya mobil (sony ericson w902) på Statoil som hon är gode nöjd över, kan stolt påpeka att utan mig hade den inte funnits i hennes ägo vid detta laget! Jag såg till att hon vann den på Tradera och efter att ha sett henne med sin nya mobil vill jag bara ha en egen ny bra mobil med bra kamera och hela kittet. Får dock vänta med det eftersom jag har andra saker som ligger högre på prioriteringslistan just nu och lönen räcker inte hur långt som helst!

Att Göra/Köpa Lista:
- Klippa och färga håret (desperat behov)
- schampo
- dust it osis +
- hudkräm
- bricanyl
- tebox
- nya linser
och lite annat i matväg!

Om jag sedan har mycket till överst på inkomsten i efter månadens slut kan jag kanske fundera på att lägga till en ny mobil, men just nu finns det andra viktigare saker att spara pengar till som t.ex skolgång.

Har bestämt mig för att jag vill gå reseledar utbildningen för 25.000kr vilket innebär att jag måste spara pengar. Detta får naturligtvis inte stoppa mig från att leva också, men mobiler är inte gratis och jag vill ha en med bra kamera och relativt mycket minne. Inge skräp!

 

Becka kom för övrigt med en liten present till mig från hemmets trygga vrår. Låt mig först fråga - hur tror ni att en person som gillar surströmming ser ut? Jag svarar irriterat att det finns inget speciellt utseende för någon som gillar illaluktande fisk. Även jag känner klart och tydligt stanken när burken öppnas, men jag avgudar smaken och har gjort det sedan jag var liten.
Har nämligen fått höra några gånger att jag inte ser ut som en som gillar surströmming och då måste jag fundera hur folk tänker? Är i alla fall helt klart nöjd med min dag hittils!


Äkta norrlänningar äter surströmming!
Over and Out

 
 
OSiS Dust it

OSiS Dust it

15 augusti 2010 17:58

Kolla in priserna på Dust it hos FixaTillDig.se!

http://www.fixatilldig.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards