chase your dreams

Alla inlägg under november 2010

Av Amanda Holmberg - 30 november 2010 23:00

Kom hem för bara en liten stund sedan från inspelandet och måste erkänna att jag är skapligt trött! Har vänt dygnet på rätt köl efter att ha varit sjuk tidigare och blir trött redan mellan 18-20 på kvällen. Kan inte ens minnas hur liten jag var när det var mitt vanliga sovmönster, nästan lite skämmigt!


Tog en massa bilder på kvällen som varit och jag garanterar att det varit jätte roligt! Kan dock inte dela med mig av dem eftersom min dator bestämt sig för att USB porten inte fungerar. Det märktes att vi inte setts på ett tag eftersom det var mer prat än inspelande många gånger. Blir kul att se när det blir nästa gång!


Eftersom jag inte kan bjuda på några bilder från min långa dag kan ni ju kolla på den här gamla Jeff Dunham videon istället!

Underbart!


Sätter igång en film och ser hur lång tid det tar innan jag somnar -_-zzZZ

Av Amanda Holmberg - 30 november 2010 08:22

God Morgon på er!


Vaknade redan 7.00 idag för att hinna duscha och allt annat man ska hinna med innan bussen går vid 9.00 Har stoppat kamerabatteriet i laddaren och kommer ta lite "riktiga" bilder när jag är borta idag!

    

Om jag inte skulle duschat imorse hade jag aldrig stigit upp redan två timmar innan bussen går. Behöver bara max en halvtimme att göra mig klar i vanliga fall, men jag var galet trött igår och somnade som en stock vid 22.00. Ska köra över några låtar till min mobil och sedan är jag redo för avgång.


I´m off >>

Av Amanda Holmberg - 29 november 2010 21:33

Har lyckats se hälften av filmerna jag täkte kolla in idag plus en jag glömt att jag hade på slutet. Imorgon blir det dock att vila från filmerna och stiga upp på morgonen för avgång mot stan. Ska nämligen och spela in lite musik med två vänner från gymnasiet!


Inte träffat Matilda på evigheter!


Har inte hållt på med musik på väldigt länge och det känns verkligen kul att hitta på något tillsammans igen. Eller, musiken kommer jag inte ifrån när jag spelar piano eller lyssnar på spotify, men nu menar jag självklart att använda rösten/sjunga. Ärligt talat är det inte särskilt uppskattat hemma och jag håller mig då hellre tyst. Keyboarden kan man plugga i hörlurarna och på det viset stör det ingen, blir aningen svårare om jag ska göra detsamma med munnen!


Ska i alla fall bli roligt och det enda jag drar mig för är faktumet att jag måste stiga upp tidigt imorgon och hinna med bussen!


Natti natti !

Av Amanda Holmberg - 29 november 2010 14:21

Hellu!


Slutade med att jag somnade efter "Despicable Me" och såg alltså bara en film av åtta igår. Fortsätter dra igenom filmerna idag istället, har ju ändå inget bättre för mig för stunden. Det finns inte mycket att göra här ute i skogen om man inte är friluftsmänniska, gillar att rida fyrfotade varelser eller har en skoter!


Skulle gärna vilja ha en skoter, men har tjatat om det sedan jag var liten och det har inte gett några resultat eftersom mina föräldrar tycker det är helt onödigt. Blir inte bättre av att min kusin köpt sig en nyligt som han stolt visade upp! Slutar med att jag, som idag, sover till 14.00 för att man inte känner tilldragelse till något ändå. Känns knappt värt att stiga upp!


Enda jag behöver göra är tvätta lite kläder..        



(Men det är fort gjort!)





Anyway, tillbaka till film tittandet o.o

Av Amanda Holmberg - 28 november 2010 23:52

Funderar starkt på att dra en familjefilms kväll nu mitt i allt. Spelat pokemon på DS med Becka hela dagen! Glömde spara innan jag stängde av och känner mig aningen less. Kommer dröja innan jag orkar plocka upp spelet igen eftersom jag vet vad jag måste göra om!


Filmerna jag tänkte se:


               

Som ni kan se är det några stycken!


Önska mig lycka till! God Natt ;>

Av Amanda Holmberg - 28 november 2010 10:44

God morgon!


Somnade från mina bekymmer igår framför datorn. Som ni kanske förstår har jag datorn vi sängen, jag somnade alltså inte i en stol eller något sådant!


Måste börja slå in julklapparna jag har köpt idag, finns risk för att någon som inte bör se sin gör det. Är inte helt klar med julhandlandet ännu, men det är några veckor kvar innan jul och jag är säker på att jag hinner!


     

Det enda jag köpt åt mig själv på senaste :>


Har väll inte särskilt mycket att skriva just nu, frukosten står här och väntar på mig och hundarna springer runt huset och brottas i snön. Det är kallt (vilket jag tror de flesta har konstaterat) och vi får se vad som blir av denna söndag?


Testade nämligen sätta igång WOW när jag vaknade för att upptäcka att grafikkortet i "gammeldatorn" knappt orkar med (känner till viss mån att strypa någon)! Det laggar värre än jag någonsin sett ett spel göra, ibland är det som om det står helt still en stund. Har dragit ner allt på lägsta och det hjälper inte ett skvatt! Jag som var överlycklig när alla uppdateringar var klara och tänkte kolla vad som ändrats i spelet. Vet alltså inte riktigt vad jag ska göra idag om jag inte kan få tag på ett bättre grafikkort under dagen?!


En bild säger mer än tusen ord!


Cruel WoW

Av Amanda Holmberg - 27 november 2010 18:32

Hellu!


Kommit hem från en stadsrunda som blev aningen längre än jag tänkt att den skulle vara. For in till stan och kollade på julklappar innan jag skulle möta Angelica och eftersom jag var i stan redan 14.00 hann jag filosofera en hel del. Träffade Filip som jag inte sett på jätte länge eftersom jag är sällan i stan och senare hittade jag Bird inne på shopping. Han bestämde där och då att jag skulle med ut på kvällen och efter ett besök på Sushibaren med Angelicato for jag till Tuna.


Har inte varit ut på ett bra tag nu (tragiskt) och även om det var minst sagt oväntat var det väldigt roligt att gå ut och titta på allt bus i Luleå. Måste erkänna att det var himla massa bråk och detta var lite besvärande, men jag var bara delaktig i att få glassplitter på mig!


Vaknade konstigt nog kring 8.00 imorse, fast vi inte var i säng förrän vid 4 tiden. Efter två timmars springande i lägenheten medan de andra tre sov som stockar bestämde jag mig för att fara in till stan och kolla ännu en vända istället. Ville inte väcka någon när jag gick eftersom två av dem garanterat skulle varit bakis!


Hittade inget nytt på stan (no suprise) och eftersom det var drag igår, plus att de flesta ska ut ikväll igen, var det inte många jag kände på språng heller. Var mest frusen när jag satte mig på enda bussen hemmåt senare.


Hade varit roligt om jag hade haft lite bilder från kvällen, men min mobil fick slut ström när vi åt sushi!


Fortsatt trevlig helg! ^^

Av Amanda Holmberg - 26 november 2010 12:08

God Morgon!

Satt och läste tidningen (på internet) och såg ett nederlag för Luleå igår, inte kul, men bara en mindre svacka och de kommer alltid. Vi får hoppas att Luleå kan göra bättre ifrån sig imorgon mot Timrå som de "haft otur" och förlorat med bara ett mål mot i tidigare matcher!

Tänkte lägga upp match-listan för december till alla intresserade :

november
27     Timrå IK - Luleå HF 18:30     
29     Luleå HF - Frölunda HC 19:00     

december
02     Linköpings HC - Luleå HF 19:00     
04     Luleå HF - Brynäs IF 17:00     
07     Djurgårdens IF - Luleå HF 19:00     
09     Luleå HF - AIK 19:00     
11     Södertälje SK - Luleå HF 16:00     
26     Luleå HF - HV 71 16:00     
28     MODO Hockey - Luleå HF 19:00     
30     Luleå HF - Skellefteå AIK 19:00

- Heja Lule !

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards