chase your dreams

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Amanda Holmberg - 19 november 2010 22:24

Eftersom jag vaknar tidigare än önskat när jag somnar tidigt på kvällen fick jag inte sova för min fader ännu. Höll på att somna sittandes där ett tag, men eftersom jag har något att se fram emot nu är det inga problem längre!


Daddy DJ avslöjade nämligen att vi har satt igång internet och installerat virusskydd osv. på den stationära speldatorn! Ni vet vad det betyder!? WOW skall installeras snarast möjligt och ni kan ju även gissa vad jag sitter och håller på med nu...


Underbart!

No more hung up computer, just play play play!


Nu är den uppe i 55% as we speak ^^

Av Amanda Holmberg - 19 november 2010 19:47

Japp!


Är skadligt trött efter middagen och går och lägger mig istället. Ska upp nio imorgon och kommer garanterat vara utvilad till dess! Såg lite på "Outlander" medans vi åt, jag blev alltså inte helt filmlös ikväll ändå. Trailer nedan för de som inte sett den ;>



Tack för mig! ^^

Av Amanda Holmberg - 19 november 2010 18:27

God kväll alla glada (och mindre glada)!


Sitter och tycker synd om mig själv för att jag är hungrig! Mamma gör något special och det tar lite längre tid än vanligt vilket min mage tycker är alldeles för länge. Jag luktar i alla fall gott! Inte för att det har med saken att göra, men det är det det enda positiva just för tillfället. Blir inget mys framför någon film förrän maten är klar och magen är mättad. Tills dess är det musik och roa mig själv som gäller!



 

Cheers mates!


Av Amanda Holmberg - 19 november 2010 15:03

Blev inget stan för mig idag!


Även om det forfarande är öppet till sju och det är fyra timmar kvar, går bussarna inte något oftare för det. Sista bussen far hemmåt 17.00 och nästa buss från mig går 16.05 Ni förstår alltså varför det inte är någon större idé att fara iväg nu.


Tror dock det var bäst att stanna hemma idag ändå eftersom jag nyss varit sjuk. Anledningen till att jag inte blev riktigt frisk från veckan innan var för att jag inte gav mig själv någon vilodag när jag blivit lite piggare. Det är dock ordnat nu och det blir tidig kväll efter middagen och fredagsmys!


http://cherrycandle.bloggplatsen.se/


Har suttit och fixat med bilder till min andra blogg (sminkbloggen) och lagt upp en ny sminkning (av två) vilket tagit upp en hel timme av min tid hemma. Har alltså inte haft tråkigt i alla fall, men det har inte varit något flängande i processen.

Inläggen från den bloggen kommer dock inte upp på min egen facebook utan på min systers när de publiceras.


Nu jag ska ta mig en varm dusch innan middagen!

Av Amanda Holmberg - 19 november 2010 12:17

Random thoughts


Kom bara lite spontant att tänka på vädret i norrland. På sommaren vägrar solen gå ner över huvudtaget. Den gömmer sig nätt och jämt under horisonten innan den kommer upp igen. Därför har jag ofta sömnproblem på sommaren för att det är ljust hela tiden vilket får min hjärna att tycka det är morgon.


Nu på vintern är det nästan helt tvärtom! Det känns som att solen är på väg ner när den just kommit upp. Det gör mig sömnig istället, eller i alla fall lättare slö. Om man vaknar vid ett tiden är det nästan mörker varning ibland och det är inte ens december ännu.


 

Det ser i alla fall mysigt ut!


Det är fint med snö i alla fall. Stockholm hade inte mer än en liten fläck här och där, men inte var det mycket. Måste dock säga att även om jag gillar snö är det som vanligt alldeles för kallt ute!


"Drömmer mig bort till varmare bredgrader"


Åter till stan/stanna hemma problemet. Fick veta att min syster inte ska komma till Luleå i helgen och jag ska alltså inte se HP på bio ännu (besviken). Detta gör dock att jag lika gärna kan fara till stan idag... BLUÄ - jag vet inte, är inget som drar mig dit samtidigt som det är det!


"Suck" (känner mig extremt omständig idag)

Av Amanda Holmberg - 19 november 2010 10:06

Vaknade jätte tidigt idag, helt av mig själv! Första dagen den här veckan som jag inte har huvudvärk. Känner mig dessutom pigg och kry, men jag kan inte lita på att allt är bra bara för det. Skenet kan bedra och jag kan inte bestämma mig för om jag ska fara in till stan och vara social eller vila dagen ut för säkerhetens skull?


Ikväll kommer min syster också (tror jag) och om det är fallet kanske vi kan fara på bio och gå på stan imorgon istället. Vill se nya Harry Potter vilket jag och Rebecka bestämde att vi skulle göra tillsammans när jag var i Piteå på besök!



Behöver städa här hemma ändå och är inte helt sysslo lös om jag bara lägger lite energi på de mindre roliga sakerna. Känns dock som att jag vill komma ut efter fem dagar inomhus och när jag ändå är vaken en normal tid på dygnet.





Taskigt läge detta... Måste ringa och kolla med sis innan jag bestämmer mig helt.


Man vet dessutom aldrig vad som dyker upp under dagen?


Ibland är beslutsångest en aning besvärligt :)

Av Amanda Holmberg - 19 november 2010 03:18

Hejsan i natten!


Vaknade just efter att jag råkat somna framför en film för några timmar sedan. Var inte meningen att somna den tiden eller att jag skulle lyckas sova till nu, men jag antar att det kanske behövdes?


Sitter och lyssnar på Rihannas nyaste album "Loud" och jag måste säga att jag verkligen älskar det! Blivit en aning beroende.

När vi var på La Roy i Stockholm spelades bl.a hennes singel "only girl" på dansgolvet och eftersom det verkligen fick igång stället antar jag att det inte bara är jag som tycker Rihanna lycktas än en gång. Pappa brukar spela hennes låtar och när han satte igång albumet igår satt vi och diggade tillsammans!


 

What would I do without music !?


Planen nu är alltså:

borsta tänderna och fortsätta sova till en mer "vaken vänlig" tid på dygnet!


Minna, oyasumi nasai!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards