chase your dreams

Alla inlägg under november 2009

Av Amanda Holmberg - 24 november 2009 22:29

Kan bara säga att jag verkligen avgudar serien Harry Potter. Läste ut sista boken ännu en gång igårkväll och är lika fängslad varje gång jag läser hennes böcker. Vet inte varför, men jag får alltid känslan av att verkligheten saknar något efteråt. Serien om Harry Potter är som ni kanske förstår en av mina absoluta favoriter och jag rekomenderar denna läsning till alla som inte testat resa in i J.K.Rowlings fashinerande magiska värld ;>


        

Av Amanda Holmberg - 22 november 2009 20:12

Var helt okej, vi for dit relativt tidigt för att slippa köa, men blev smått oroliga för att det skulle bli dött när klockan närmade sig tolv och det var omkring 20pers på plats. Detta var dock inget att vara orolig över eftersom några minuter efter tolv strömmade det plötsligt in folk. Tillslut var det fullt till den graden att du inte kunde andas luft som någon annan redan andats, med andra ord det var kvavt och trångt. Men vi hade jätte roligt och det är allt som räknas.


påväg mot förfesten..



Besöket på Pentrit får betyget 3 av 5 möjliga och det var mestadels en positiv upplevelse ;>

Av Amanda Holmberg - 22 november 2009 20:09

Ser ni döskallen?

Av Amanda Holmberg - 17 november 2009 15:04

Kräsen till det grövsta, det passar som en utmärkt beskrivning på mig när det gäller mat. Jag har dock klarat av att äta hamburgarna på MAX sedan jag var liten och när mina föräldrar kom hem med ett mål åt mig häromdagen var det väldigt uppskattat. Jag började girigt gräva fram hamburgaren och tillbehör ur påsen och tog med de vanliga förväntningarna en tugga......


Vad i HELVETE! två tuggor senare slängde jag själva hamburgaren och satt med bröd och sallad. Är det någon annan utom jag och min familj som upptäckt att kvalitén på köttet blivit avsevärt sämre? De måste ha bytt leverantör för jag tog två stora tuggor av min burgare och hittade tre STORA ÄCKLIGA SEGA SLAMSOR och jag höll på att spy. Pappa hade förstått att jag inte skulle gilla maten från första början för han hade upplevt samma sak och han är inte det minsta kräsen. MAX hamburgare får av mig ett sort fett underkänt och jag är ytterst besviken!


  

Av Amanda Holmberg - 15 november 2009 21:42

Sammanfattar dagen med detta


  Genuina vänner, även fast man inte ses jämt finns inga tvivel.


 S.k. vänner som "just don´t seem to give a shit about anything but themselves"


Är man självupptagen nog att glömma sina vänner förtjänar man inga!

Av Amanda Holmberg - 15 november 2009 01:14

Sov till 14.30 idag! Hela dagen borta, men jag hade i alla fall en anledning. Mådde inte bra när jag steg upp första gången och för att slippa bli sjuk på allvar lade jag mig för att vila efter frukosten. Detta resulterade i att jag somnade och att jag slutligen vaknade på eftermiddagen. Det hade kunnat vara mycket värre, mår i alla fall bra nu!


Mobilen har varit död och jag hoppas jag inte fått några viktiga samtal eller liknande, men det lär visa sig. Imorgon ska jag och smiska någon som behöver få sig en dänga eller två, ska bli intressant. Inga detaljer, inget allvarligt.


Såg just färdigt någon film på MTV, jag kollade dock aldrig vad den hette och kan inte ange något namn. Tyckte den var sevärd, lite oldschool film har aldrig skadat någon. Nörden som blir populär och detta stiger honom åt huvudet. I slutendan förlorar han all respekt och lär sig att det viktigaste är att vara sig själv och det är det coolaste av allt, osv. Tyckte den var sevärd i alla fall. Om någon råkade se den blir jag glad över namnet på filmen.


Det är sent, eller på en lördag är det väll tidigt, alla har just börjar bli fulla och glada och det är inte många som sitter och är blyga i hörnen utan det är dansgolvet eller baren som gäller. Själv har jag en hemmakväll och är allmänt pank och kan inte göra mycket ändå. Låter kanske tragiskt, men eftersom jag inte är riktigt frisk just nu passar det mig utmärkt. Att jag mår bra nu betyder inte att skiten i kroppen har försvunnit och jag vill vara frisk och kunna arbeta om jag skulle behövas på jobbet.


Om man skulle masa sig mot kudden och täcket där katten ligger och värmer fotområdet, night ;>

Av Amanda Holmberg - 13 november 2009 00:39

Dagen har flutit på fint, nästan hela dagen i alla fall. Upp, jobb, käk, kolla skridskor osv. Träffade Ange i affären och fick mig en liten pratstund, hon skulle på bio! Blev lite avis men jag hade annat för mig. Bilen vägrade starta där ett tag, den hade blivit sur, jäkla tabbe att dränka den med soppa! Fick dock igång den tillslut efter et kort och aningen irriterat samtal till mamma.

Skulle kolla upp bio idag, men hittade ingen parkering, lät detta inte göra mig på dåligt humör dock. En annan sak som gått fel idag förutom bilen och bion var när jag hittade ett par skridskor och de hade en rosa jäkla linje på sig! Jag och rosa går inte ihop, glöm det! Jag ska köpa "killskridskor" istället, föredrar ändå svart, haha.


Något som dock fick mig att bli rasande var när jag satte mig vid datorn och skulle sätta igång lite musik. Spotify vägrade göra som jag begärde, det kom upp en skylt där det stod att det var något fel på mitt ljudkort osv. Jag höll på att ta död på närmaste levande existens med min närvaro! Jag tog några djupa andetag, startade om datorn istället för att kasta ut den och se på fan! Det funkade prima igen, är minst sagt lättad.


Om man skulle göra någon nytta, eller i alla fall vara lite mer social innan jag hamnar på kudden i sängen ;>

Av Amanda Holmberg - 11 november 2009 23:11

Thinking about it...


Love is pain, love is joy

Love completes, love destroys

It is something you can hate and enjoy

Love is so much and so little

But still you can never fool your heart that its not there when it is

It is so abstract but also sufficatingly familiar

Love is frightening, love is comforting

Love is close although the object of love is far away

Love is good and evil, heaven and hell

Love is much more

 

Are you still woundering what I am trying to say?

 

We can never grasp it with bare hands

But we ca easely absorb it with our soul

Dont let it slip you by

Because even if it hurts

You cant expect to be whole without it

Its whorth a try

 

Lets think about it...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards