chase your dreams

Alla inlägg under november 2009

Av Amanda Holmberg - 5 november 2009 00:44

Inte mycket att skriva om igentligen. Upp tio på morgonen, halvdöd, och försökte med möda trycka ner tre rostade bröd innan jag började med något annat. Efter tolv någon gång bar det av mot staden Luleå och jobbet för introduktion. Introt tog en hel massa tid men cheferna är jätte trevliga och lätta att prata med vilket gjorde att tiden gick lite fortare. Hann förbi på Tuna en sväng och när jag senare kom hem fick jag dessutom veta en snabbare väg till jobbet.


Emma har pratat om det men jag har inte åkt den vägen särskilt många gånger vad jag kan minnas och nästa gång blir det alltså ett nytt litet äventyr att ta sig till arbetet. Päronen tyckte väll jag var aningen korkad som farit genom stan var enda gång, men jag vet inte om jag har särskilt mycket emot det. Jag vet ju vart jag kommer den vägen i alla fall! (detta inlägg får mig verkligen att verka aningen dumm!)


Vad tänker andra om mig nu, kanske: du är tjej fråga för fan! Jag skulle dock påstå att jag löjligt nog är fruktansvärt lik en kille i det fallet och helst inte ber om hjälp, haha. Måste dessutom säga att jag kan inte bry mig mindre om vad andra tänker och tycker om mig, vill de något kan de ju ta upp det med mig annars kan jag gå lyckligt ovetandes.


Detta får mig att tänka på några snobbar jag fick höra om när i var på Farmen i helgen. Emelie beställde strips för att få i sig något salt efter allt dansande, vi satt ner och delade på "bytet" och till några tjejers förskräckelse Med Händerna!!! Åh nej vad hemskt och äckligt! Sällan, när Emma delade med sig av informationen skrattade jag bara åt dem och stirrade lite extra på dem. Provoserande, jag vet, men de hade inte tillräckligt med ryggrad för att stå upp för sig åsikt heller och då kan jag tycka man kan hålla sin trut!


Detta blev ett ganska lovande inlägg tillslut! Betydligt fler rader än jag förväntat mig.

Och härmed säger jag God Natt ;>

Av Amanda Holmberg - 3 november 2009 22:22

Vaknade av larmet fråm mobilen som vanligt, men idag kunde jag inte sova bort halva dagen som jag brukar. Upp och göra de vanliga bestyren innan det senare under dagen bar iväg till jobbet för att hämta lite papper och grejer. Imorgon är det introduktion och sedan börjar väll den s.k utbildningen, om jag förstår det rätt från all information jag skummat igenom hittils är det en hel del att hålla reda på. Massor att lära sig innan man kan känna att man är till någon nytta. Men det ska ordna sig till slut, jag har ju åtminstone något att göra framöver.


Efter det begav jag mig till simhallen och chillade och hamnade senare hos Lunkan under kvällen. Han är sjuk och är inte särskilt livlig av sig för tillfället, men jag har inget emot en lugn kväll framför tvn heller. Deras soffa har en sövande effekt, blir alltid otroligt lat av att sitta i den. Hann hälsa på Maria och Amanda innan jag for hemmåt.


Eftersom det hänt tillräckligt den senaste tiden för att jag ska känna att jag knappt hinner med skulle jag säga att livet faktiskt börjat röra sig frammåt igen. Jag antar att om man aldrig ger upp ger det något tillslut och jag kan känna att jag kommer lite närmare mitt mål med små myrsteg. Det går frammåt ;>

Av Amanda Holmberg - 2 november 2009 23:14

Höstlovet visade sig få ett lyckat slut, jag går inte skola själv men många av mina kära vänner gör dock det. Det var tjejkväll på torsdagen i Boden och det blev ett roligt och efterlängtat besök. Vi var inte helt säkra på att det var något där ett tag, men vår tvekan dog fort ut när vi kom till Boden där tjejkvällen var i full gång. Gallerian hade extra öppet och jag och brudarna valsade runt och drägglade över x-antal kläder och skor innan vi drog oss vidare.


Efter ett besök hos Rebecka S med bl.a fika bar det senare av mot badhuset, Nordpoolen. Gratis inträde och bara bli ompysslad och chilla i bubbelpoolen, detta var mycket efterlängtat och kommer förhoppningsvis bli av igen. Kaffepeeling och bubbel, kvällen avslutades med mer fika och te i mormors lägenhet i centrala Boden, längtar redan tillbaka till myset.


Helgen spenderades hos Emma och hennes busiga lilla kisse Gustav. Jag hann till en början knappt in genom dörren innan vi skulle ut genom den igen. Böt om och hade förfest hos Emelie och Kajsa, mycket trevligt att få träffa alla igen och det bådade sig inför en kul natt. Jag blev chaffis för kvällen, detta var dock inte planerat, men det gick bra utan mina brillor i mörkret.

Tiden på Farmen flög förbi och vi hade minst sagt kul, det var full fart hela tiden. Var det inte dansgolvet var det någon som saknades, bullriding eller baren som gällde. Jag dricker inte och eftersom jag var chaufför blev det inte ens att smaka, kan säga att jag blev måttligt sugen på öl! Verkade som om alla drack just öl och jag kunde inte ens smaka, men jag sörjer inte, haha. Hade fruktansvärt kul, alla nersidor var som ett nytt äventyr, kan knappt vänta till nästa gång jag ska ut igen!

Sara Fyll År!! ;>



 



Happy Halloween FFS!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards