chase your dreams

Alla inlägg under november 2009

Av Amanda Holmberg - 11 november 2009 21:49

Upp 7.00 eftersom jag är otroligt seg på morgonen och jag ville inte missa bussen som gick 08.54 för allt i världen. Framme i Luleå, nästa buss tio min max och sedan var det bara att vandra vidare mot jobbet. Utbildning mellan 11-14 och sedan bar det av till skolan och Emma för att senare hjälpa henne med körkortsteorin (hon är så duktig!).


Efter ett par varv på stan efter att Emma farit hemmåt ledsnade jag och gick raka spåret för att våldgästa hos Lunkan. Blev inte riktigt som jag tänkt mig, han stod i ducshen (vilket tar länge) och att slita upp dörren till hans badrum och gapa att jag var där kändes lite väl att ta i! Jag satte mig med Amanda och hennes polare framför en film (instängda) och chillade istället.

Alex kom tillslut ur duschen 20min innan jag var tvungen att dra mig mot bussen. Han skulle till pontushallen och umgås med några polare senare tydligen, vet ej om det blev av, blev dock avis för att den jäkeln hade något roligt att se fram emot...


När jag väl var hemma har det bara varit krångel framför datorn och middag. Fixat en lista på min spotify som nu finns tillgänglig på min Facebook. En liten snutt av vad jag har i öronen, men bra skit om du frågar mig! Pratade en lång stund innan middagen med Enbom, kollade lite med biljetter till 12.e december och vi bestämde att vi skulle ta en bio snart framöver, ska kolla lite i Luleå imorgon hur det ligger till med filmutbudet ;>

Av Amanda Holmberg - 10 november 2009 23:41

Var fullt inställd på en lång promenad i dagsljuset när jag vaknade, men när jag gick ner för att äta var det totalt dött hemma! Var var alla? Till och med hunden var borta. Päronen hade tydligen åkt bort över dagen och av någon anledning tagit hunden med sig. Jag trodde till en början att de skulle bli borta en timme som max, men ack så fel jag hade! De ringde mig på eftermiddagen och frågade vad som stod på inköpslistan i köket. De hade alltså varit borta hela dagen och skulle handla inför middagen innan de kom hem. Kort sagt, mina planer blev krossade.


Vi bestämde igår att skjuta upp hockeyn till i alla fall nästa vecka eftersom det var fler än jag som inte kunde på kort varsel. Det är synd att det inte blev något,  men jag har i alla fall något att se fram emot. När jag ändå hade Lunkan på "tråden" (msn) hjälpte han mig att få mig en egen spotify! YEY, jag har velat ha en länge, men jag måste tyvärr erkänna att jag är värdelös på att skrapa fram saker och ting på internet. Jag fick mig en länk och sedan var det bara följa instuktionerna, underbart. Kände mig nästan duktig, haha! Kan inte tacka honom tillräckligt ^^


Det har inte hänt mycket idag som ni kan förstå efter inledningen. Har suttit vid datorn hela dagen och samlat låtar på spotify vilket har tagit x-antal timmar. Man blir helt slut i huvudet av att göra samma sak i flera timmar i sträck. När jag var klar för en liten stund sedan läste jag igenom alla papper jag frått från jobbet och sedan tog jag mig tid för bloggen. Det är allt som hänt idag, tror jag...

Kom just på att jag fick ett intressant samtal från min syster tidigare idag. Vi ska ju fira Sara när hon fyller 18 (inte länge kvar nu) och Becka hade pratat med sina skolkamrater och fått reda på ett ställe att dra till i Piteå. Det heter tydligen Pentrit och jag har aldrig varit dit eller hört talas om det tidigare, jag hoppas bara det är ett bra ställe med mycket drag?! Kände mig lite som en tant i telefonväxeln tidigare för alla ringde mig av och till under samma tid.


Nu ska jag försöka göra allt iordning inför imorgon, då min utbildning börjar, och sedan sova. Jag måste upp ca 7.00 om jag ska hinna allt! Blir inte roligt att stiga upp, men jag har inga alternativ eftersom jag måste ta bussen imorgon. Det ska nog gå bra, bara jag vaknar ;>


Wish me the best of luck!

Av Amanda Holmberg - 9 november 2009 22:45

Jo, igår var det ju farsdag och för att fira våra fäder for vi till Boden. Pappa fick en bamsekram och vi hälsade på morfar på sjukhuset, full rulle. Morfar blev glatt överaskad när vi kom hela familjen, han var inte riktigt på det klara med vilken dag det var, men det är inte konstigt eftersom han nyss blivit opererad.


Förutom att jag varit hemmifrån igår har jag hunnit vara borta hela dagen idag också. Fick ett samtal från chefen 2 sekunder efter jag vaknat om att jag skulle kommaförbi idag snarast möjligt och hämta nya byxor och lite papper. De gamla var för små och jag trodde jag skulle behöva mycket större byxor, men jag hade ganska fel. Blev relativt utskrattad när jag fick på mig 27/32 och jag hade bett om 30/32, byxorna jag tyckte var alldeles för små var bara en storlek mindre 26/32. Kan liknas i storlek small tror jag. Jag fick mig i alla fall ett par arbetsbyxor!


Efter besöket på jobbet (börjar utbilda mig på onsadag) for jag till Ninas trafikskola och NEJ jag har inte tappat körkortet, det skulle vara sämst och ytterst klantarsligt! Jag for dit för att hjälpa Emma plugga inför kommande teoriprov och Mickelsson var redan på plats. Var väll där två timmar om inte mer och när hon bestämde sig för att det var dags att sluta for vi förbi och kollade tider i ishallen. Enda dagen jag kan spela den här veckan är IMORGON. Lite kort varsel, kan dock fixa allt till imorgon och få mig mitt pass, men har fortfarande inte fått veta om det blir något och väntar på svar. Man kan ju alltid hoppas, annars får vi se nästa vecka, men jag skulle som vilja nunuNU!


Har inte hunnit ta mina promenader på två dagar och jag måste erkänna att jag saknar dem lite. Det är jätte fint att gå med hunden i snöskogarna och friska luften, om det inte blir hockey imorgon är promenad första prioritet ;>


    

Av Amanda Holmberg - 8 november 2009 02:53

I only find one word for us girls...


    


And the word is Awesome ;>

Av Amanda Holmberg - 8 november 2009 02:19

Vaknade och tog mig en lång härlig promenad i skogen med hunden och när jag säger lång menar jag kanske inte i m/km eller mil. Det som gjorde att den kändes lång var att det snöat på väldigt bra hela dagen och det låg ett 2dm täcke över marken, möjligen lite mer i skogen.

Jag och Arja plumsade fram och malde på genom skogen i någon timme och det var bara HÄRLIGT! Måste komma ihåg att ta täckbyxor nästa gång dock, hade inte planerat för djupare snö än omkring 5cm vilket ledde till genomblöta byxor. Det snöade dessutom på bra och när jag kom in med posten i handen kände jag mig som kvinnan på det blöta pappret såg ut, men det kändes bra!


Har varit igång hela dagen, fixat med Becka och försökt planera hennes outfit inför vårens kommande bal. Detta har tagit några timmar och jag vet att det kanske känns tidigt, men det är bättre att börja nu än att bli grymt besviken över ett förhastat beslut senare. Jag var nöjd med min outfit våren 09, egen designad klänning och Emma sydde upp den åt mig, smikning och allt är gjort på egen hand. Jag vet att jag har ett kontroll behov, you dont need to tell me.


  


Nu såhär mitt i natten kan jag dessutom inte sova, jag har forfarande allt för mycket enegri kvar, kommer sluta med att jag tvingar mig ner i sängen kring tre tiden och försöker tvinga mig själv att sova. När jag väl somnar kommer jag dessutom inte orka stiga upp imorgon och få massor med klagomål am mina föräldrar, den vanliga morgonrutinen? Ledsen jag är inte en morgonpigg person!


  

Av Amanda Holmberg - 7 november 2009 00:58

Har vistats ute större delen av dagen, åt frunch och sedan bar det av ut med hunden. När jag kom tillbaka tog jag även en liten utflykt med katten och han tyckte det var ett häftigt äventyr. Nästan lite för häftigt, ingen fara att vara i snön nedanför bron, men när vi begav oss till garaget blev det hemskt läskigt. Bagheera var inte bara måttligt nöjd när han fick komma in i värmen igen.


Stannade ute i flera timmar och städade på vår skamligt stökiga bro/altan (?). Och jag kan säga att jag är relativt nöjd med resultatet, även om jag skulle vilja plocka bort mycket mer vart det en enorm skillnad. Fick en hel del wow kommentarer när alla kom hem, det syntes ju att det var en bro inte en soptipp! Ska fråga om det är okej att städa bort alla plankor till vedbodan imorgon, men jag vet inte om jag är på humör då förstås. Det växlar med grova svängar och jag vill alltid hitta på något nytt. Just nu har jag en grov längtan efter ett svettigt hockeypass!


Har börjat träna lite smått hemma igen och jag tror det kan vara en orsak till att jag tenderar att bli sjuk. Brukar alltid bli på det viset i början, alla elaka bakterier tränger sig ur kroppen och irriterar just nu i halsen. Jag kan inte prata på morgonen och sjunga är inte på fråga. Försökte med lite opera idag och det kan inte ha låtit värre, haha! Var nog det värsta jag hört från min mun.


Funderar starkt på att gå och lägga mig, men jag är inte riktigt trött ännu. Kroppen vill säkert vila, har träningsverk efter två dagar av intensiv träning och man bör ha en vilodag mellan. Får se hur det blir med den saken dock, jag sover nämnligen tio gånger bättre efter lite work out. Lita på mig när jag säger work out, tål inte slarv, ska man göra något ska man göra det ordentligt! Alla muskler ska ta stryk och jag ska minst kunna ligga på låren med magen innan jag ger mig. Det värsta är att jag är långt ifrån nöjd med detta, får akta mig för att bli träningsnarkoman...


Imorgon börjar helgen och jag har inte fått något meddelande om när utbildningen börjar. Jag hoppas innerligt att de har rättat till mitt nummer. De hade skrivit dit en extra nolla vilket gjorde att de kom till en Greger istället för mig. Min chef borde dock ha rätt nummer nu eftersom jag smsat om storlekar på kläder, men det kan hända att ingen kan utbilda oss för tillfället eftersom det är många sjuka, inte omöjligt.


Om man skulle hitta på något annat en stund och sedan får jag se om jag kan gå i säng med samvetet i behåll utan att göra en genomkörare?


Nitghi night ;>

Av Amanda Holmberg - 5 november 2009 19:38

Kom tillbaka från en uppfriskande och minst sagt välbehövlig promenad med hunden. Arja tyckte det var hur roligt som helst att få gå ut en extra sväng lite på kvällskanten, men hon var lite skeptiskt när vi hälsade på en labrador med blinkande halsband.

Hemma serverades majskolvar och ägg. MUMS, jag gillar verkligen majs och även fast det innehåller mycket kolhydrater ska det ju vara nyttigt. Mättande var det i alla fall!


Lite Om Majs:


  

- Majs är en massprodukt som idag finns i nästan allt, från plast till vanlig tandkräm.

- Forskare säger att om vi inte hade majs skulle människan få problem att klara sig eftersom vi varit beroende av växten sedan urminnes tider.

- 70% av majsen är inte ätlig, förutom majsen vi får till våra kök finns många andra arter framodlade till bränsle och olika oljor.

-  Av majsen vi äter tas bara en mycket liten del upp av kroppen eftersom större delen av ett majskorn inte går att bryta ner i kroppen. Det mesta kommer alltså ut på andra sidan >.<


   smaklig måltid ;>

Av Amanda Holmberg - 5 november 2009 17:42

Vaknade idag med tungt huvud och trött i hela kroppen. Ont i halsen och nästan ingen röst. Jag har varit igång och sovit alldeles för lite den senaste tiden och aningen tar detta ut sin rätt eller så ligger jag i läge för en förskylning. Kanske båda delarna? Jag blev dock på betydligt bättre humör när jag kastade ett öga ut genom balkongfönstret, snö, massor med vit yvig snö. Älskar snön, den rena luften och mysfaktorn den bidrar med, men jag gillar inte kyla och det är ju mer eller mindre en förutsättning för snö.


Har kurerat mig och bara tagit det lugnt, väntar på besked om när min utbildning börjar och jag hoppas jag får mig en till ledig dag att vila på innan dess. Saknar innebandyn! Lunkan tycker vi ska dra och spela hockey snart och jag var inte sen att tacka JA. Ska försöka prata med grabbarna och se om vi kan hitta en ishall att spela i. Det är inte riktigt tillräckligt isigt för isplaner i det öppna ännu. Men snart! Måste köpa ett par nya skridskor och pengar flödar inte direkt in ännu, men jag får väll se om jag måste igla på föräldrarna ännu en gång.


Nu ska jag bege mig på en promenad med hunden och sedan får jag se vad det blir för middag.

Stay Healthy, Think Forwards!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards