chase your dreams

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Amanda Holmberg - 5 november 2009 19:38

Kom tillbaka från en uppfriskande och minst sagt välbehövlig promenad med hunden. Arja tyckte det var hur roligt som helst att få gå ut en extra sväng lite på kvällskanten, men hon var lite skeptiskt när vi hälsade på en labrador med blinkande halsband.

Hemma serverades majskolvar och ägg. MUMS, jag gillar verkligen majs och även fast det innehåller mycket kolhydrater ska det ju vara nyttigt. Mättande var det i alla fall!


Lite Om Majs:


  

- Majs är en massprodukt som idag finns i nästan allt, från plast till vanlig tandkräm.

- Forskare säger att om vi inte hade majs skulle människan få problem att klara sig eftersom vi varit beroende av växten sedan urminnes tider.

- 70% av majsen är inte ätlig, förutom majsen vi får till våra kök finns många andra arter framodlade till bränsle och olika oljor.

-  Av majsen vi äter tas bara en mycket liten del upp av kroppen eftersom större delen av ett majskorn inte går att bryta ner i kroppen. Det mesta kommer alltså ut på andra sidan >.<


   smaklig måltid ;>

Av Amanda Holmberg - 5 november 2009 17:42

Vaknade idag med tungt huvud och trött i hela kroppen. Ont i halsen och nästan ingen röst. Jag har varit igång och sovit alldeles för lite den senaste tiden och aningen tar detta ut sin rätt eller så ligger jag i läge för en förskylning. Kanske båda delarna? Jag blev dock på betydligt bättre humör när jag kastade ett öga ut genom balkongfönstret, snö, massor med vit yvig snö. Älskar snön, den rena luften och mysfaktorn den bidrar med, men jag gillar inte kyla och det är ju mer eller mindre en förutsättning för snö.


Har kurerat mig och bara tagit det lugnt, väntar på besked om när min utbildning börjar och jag hoppas jag får mig en till ledig dag att vila på innan dess. Saknar innebandyn! Lunkan tycker vi ska dra och spela hockey snart och jag var inte sen att tacka JA. Ska försöka prata med grabbarna och se om vi kan hitta en ishall att spela i. Det är inte riktigt tillräckligt isigt för isplaner i det öppna ännu. Men snart! Måste köpa ett par nya skridskor och pengar flödar inte direkt in ännu, men jag får väll se om jag måste igla på föräldrarna ännu en gång.


Nu ska jag bege mig på en promenad med hunden och sedan får jag se vad det blir för middag.

Stay Healthy, Think Forwards!

Av Amanda Holmberg - 5 november 2009 00:44

Inte mycket att skriva om igentligen. Upp tio på morgonen, halvdöd, och försökte med möda trycka ner tre rostade bröd innan jag började med något annat. Efter tolv någon gång bar det av mot staden Luleå och jobbet för introduktion. Introt tog en hel massa tid men cheferna är jätte trevliga och lätta att prata med vilket gjorde att tiden gick lite fortare. Hann förbi på Tuna en sväng och när jag senare kom hem fick jag dessutom veta en snabbare väg till jobbet.


Emma har pratat om det men jag har inte åkt den vägen särskilt många gånger vad jag kan minnas och nästa gång blir det alltså ett nytt litet äventyr att ta sig till arbetet. Päronen tyckte väll jag var aningen korkad som farit genom stan var enda gång, men jag vet inte om jag har särskilt mycket emot det. Jag vet ju vart jag kommer den vägen i alla fall! (detta inlägg får mig verkligen att verka aningen dumm!)


Vad tänker andra om mig nu, kanske: du är tjej fråga för fan! Jag skulle dock påstå att jag löjligt nog är fruktansvärt lik en kille i det fallet och helst inte ber om hjälp, haha. Måste dessutom säga att jag kan inte bry mig mindre om vad andra tänker och tycker om mig, vill de något kan de ju ta upp det med mig annars kan jag gå lyckligt ovetandes.


Detta får mig att tänka på några snobbar jag fick höra om när i var på Farmen i helgen. Emelie beställde strips för att få i sig något salt efter allt dansande, vi satt ner och delade på "bytet" och till några tjejers förskräckelse Med Händerna!!! Åh nej vad hemskt och äckligt! Sällan, när Emma delade med sig av informationen skrattade jag bara åt dem och stirrade lite extra på dem. Provoserande, jag vet, men de hade inte tillräckligt med ryggrad för att stå upp för sig åsikt heller och då kan jag tycka man kan hålla sin trut!


Detta blev ett ganska lovande inlägg tillslut! Betydligt fler rader än jag förväntat mig.

Och härmed säger jag God Natt ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards