chase your dreams

Alla inlägg under augusti 2010

Av Amanda Holmberg - 12 augusti 2010 19:35

Haft lite film noja på senaste och tänkte dra upp de två senaste jag kollat in:



Var helt okej, ger den 7/10 eftersom jag tyckte det saknades mer jobb på magidelen, men det är jag det. Nicolas Cage var för övrigt suverän som vanligt, han visar att bara ännu en gång att han kan spela lite allt möjligt. Erkänner att han är en av mina favorit skådisar :)


Eftersom jag missat att se den tidigare tog jag mig an den i samma veva som jag ändå hade filmkväll. Den får 9/10 eftersom den aldrig kan toppa ettan som helt klart var bäst, men den är definitivt sevärd !


Och nu ska jag fortsätta med mitt städande här hemma. Flyttar ut ur lägenheten nästa fredag och känner att jag vill börja i god tid. Rensar mest alla saker hemma som jag inte behöver sista veckan eftersom pappa kommer tisdag eller onsdag och hämtar det mesta. Kommer kännas tomt att fara härifrån eftersom jag verkligen gjort mig hemmastadd under sommaren. Man ska dock alltid se framåt och vi ser ju var jag hamnar härnäst? Göteborg? Norge? En ny lägenhet i stan? Möjligheterna finns bara man tittar efter ordentligt!


Väntar två besökare snart och tänkte hinna röja lite innan de klampar in folk i min allt för röriga lägenhet!


sayonara ;>

Av Amanda Holmberg - 12 augusti 2010 01:44

melondoftande lyx


Fyndade för några dagar sedan då jag var på väg in till stan för att köpa diverse növändigheter, kattmat, kattsand etc. Kom på att jag har ju faktiskt ett badkar som missunnats rejält under den tid jag bott i min nuvarande lägenhet och gick därför på jakt efter något mumsigt att stoppa i badvattnet. Efter ett gott tips från min käre släkting hittade jag en ganska rejäl påse badsalt i olika dofter för ett minst sagt överkomligt pris! Valde den gröna påsen med melondoft och måste säga att jag är hur nöjd som helst med badsaltet, det doftar underbart, skummar  och ger dessutom vattnet en grönaktig färg, man vill bara smaka, rekomenderar dock inte detta!


badsaltet finns även som:

blå/tropisk sjöbris

lila/blåa frukter

rosa/romantisk

orange/exotisk


Ska testa den blå när den gröna är slut ^^

Av Amanda Holmberg - 12 augusti 2010 01:22

Skulle vilja kunna lägga upp en inre bakgrundsbild, men det finns ingen funktion för detta på bloggplatsen.se och eftersom jag velat snygga till bloggen på det viset sedan några månader tillbaka nu börjar det gå mig på nerverna!


just saying...

Av Amanda Holmberg - 10 augusti 2010 21:46


You Like? Well I do ;p

Hello Kitty: bara för söt, var tvungen att inhandla!

Av Amanda Holmberg - 10 augusti 2010 21:27

 


Mycket sevärd film, gillar man kung fu fighting med lite mening bakom är detta definitivt ett alternativ. Blir inte sämre när Jaden Smith är supersöt och Jackie briljerar som vanligt ^^


Vanligen tycker jag inte om Justin Bieber (inte riktigt min musik smak) och jag hade nog aldrig fastnat för filmlåten som han spelat in i sammarbete med Jaden om jag inte sett filmen först, men här är den i alla fall som en bonus: Never Say Never


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards