chase your dreams

Alla inlägg under augusti 2010

Av Amanda Holmberg - 16 augusti 2010 04:11

Vaknade skämmigt nog för några timmar sedan efter att ha sovit hela dagen! Har några missade samtal osv. men det böjar vara irriterande att jag inte vaknar när det ringer i mobilen eftersom det skulle hålla mig från att vända på dynet hela tiden.

Sedan jag började jobba regelbundet har jag lyckats ha normal dygnsrytm, men bara efter helgens gång har jag gjort en total 180 och nu sover hela dagarna och är uppe på natten eftersom jag inte kan sova!



Kommer sluta dåligt eftersom det är viktigt med energi för att orka hålla igång på jobbet som normalt sett utspelar sig under dagtid.Vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken förutom att försöka hålla mig vaken hela dagen, men det brukar inte fungera efterssom jag blir övertrött och inte kan somna p.g.a det istället. Känner mig som ett hopplöst fall...


Damn it -_-

Av Amanda Holmberg - 15 augusti 2010 05:56


   


Såg på The Incredibles igen, andra gången efter den kom ut 2004, och den var faktiskt fortfarande underhållande. Är lite barnslig av mig och har inget emot att se disney och pixarfilmer. Faktum är att jag är ett stort manga och anime fan och läser massor varje vecka, är dessutom inne på 11 säsongen av Pokemon, laugh if you want to!



Loving it <3

Av Amanda Holmberg - 14 augusti 2010 06:36

Sitter och mumsar på en brio påse och kom bara allmänt och tänka på att jag knappt äter någon större variation av godis. Är inget godis fan om man säger så, men det jag äter går att rada upp på rak arm:


 


           Brio                             Marabou Y/R              hallon/lakrist skalle


Jag är en fika fantast och godis hänger oftast bara med hem om jag planerar att se film eller någon ska hem till mig och chilla (vilket jag ytterst sällan planerar). Hade funderingar på att sluta med sötsaker över huvudtaget förra veckan, men jag ångrade mig efter bara 3 dagar, inte för att jag hade sötsug, utan för att jag tyckte det kändes helkonstigt att titta på när mina polare åt något och jag bara tittade på. Dessutom har jag inget behov av att hålla mig borta från sötsaker (är 168cm och väger 55kg) och hade ingen bra anledning att sluta eftersom det är en stor del av mitt sociala liv att ta en fika med mina vänner under veckorna.


Nu ska jag fortsätta knapra i mig mina brio och se "Det Regnar Köttbullar", so long!

Av Amanda Holmberg - 13 augusti 2010 04:16

Klockan var väll lite över ett när jag var på väg hem från statoil med 3L cola och åkandes på min skateboard. 50 meter från porten i hög fart eftersom det är slät och fin väg med lite sluttande nedförsbacke far luggen framför ögonen och jag skakar reflexsmässigt på huvudet. Detta resuterade i att när jag trampade ifrån för att ge mer fart missade jag halvt brädan när jag skulle vila foten på den igen och flög baklänges i backen.

Blev helt förtvivlad över att min cola blivit allvarligt skakad och var rädd att kolsyran skulle försvinna! Sedan blev jag orolig över min skateboard eftersom jag inte såg var den farit någonstans, men den hade rullat till trottoarkanten vid min port i förväg alltså behövde jag inte söka särskilt länge. Först när jag kom hem och satte mig till rätta med min cola i handen som jag kände att jag fått en rejäl smäll, typiskt mig!


Nu är man lagomt mörbultad, colan skummade för övrigt över som bara den när jag öppnade, men kolsyran försvann i alla fall inte, vad ska hända härnäst?


  Vill ha hello kitty skateboarden ovan! *.*

Av Amanda Holmberg - 12 augusti 2010 23:34

Vilken är din favorit?









Bara för coola, fanns många fler fräna, men kan ju inte lägga upp alla. Min favorit är kudden och kronan, vilken är din?

Av Amanda Holmberg - 12 augusti 2010 21:37

Lånade massa filmer av Tobbe innan han for till sjöss och jobbade igen, tror det var 5st och nu när han kommit hem igen under lulekalas helgen (då han för övrigt var rejält packad) skickade han mig ett sms om när han skulle få igen dem. Tyckte han kunde hämta dem när som helst och vi gjorde en deal om att denna kväll skulle passa fint. Han var nyss här och var avis över min aningen sena middag samt var social en stund.

Tobbe har fixat tillbaka basarna i bilen för övrigt! Ni kan ju gissa vad detta betyder: Se Upp För Jag Ska Köra Bil! Bil i all ära, men bil med feta basar och massa bra musik att slå sönder öronen med, det är grejer det, helt i min smak ;)

Back to Bussiness

Av Amanda Holmberg - 12 augusti 2010 20:55

Syster kom förbi en sväng efter att ha plockat upp sin nya mobil (sony ericson w902) på Statoil som hon är gode nöjd över, kan stolt påpeka att utan mig hade den inte funnits i hennes ägo vid detta laget! Jag såg till att hon vann den på Tradera och efter att ha sett henne med sin nya mobil vill jag bara ha en egen ny bra mobil med bra kamera och hela kittet. Får dock vänta med det eftersom jag har andra saker som ligger högre på prioriteringslistan just nu och lönen räcker inte hur långt som helst!

Att Göra/Köpa Lista:
- Klippa och färga håret (desperat behov)
- schampo
- dust it osis +
- hudkräm
- bricanyl
- tebox
- nya linser
och lite annat i matväg!

Om jag sedan har mycket till överst på inkomsten i efter månadens slut kan jag kanske fundera på att lägga till en ny mobil, men just nu finns det andra viktigare saker att spara pengar till som t.ex skolgång.

Har bestämt mig för att jag vill gå reseledar utbildningen för 25.000kr vilket innebär att jag måste spara pengar. Detta får naturligtvis inte stoppa mig från att leva också, men mobiler är inte gratis och jag vill ha en med bra kamera och relativt mycket minne. Inge skräp!

 

Becka kom för övrigt med en liten present till mig från hemmets trygga vrår. Låt mig först fråga - hur tror ni att en person som gillar surströmming ser ut? Jag svarar irriterat att det finns inget speciellt utseende för någon som gillar illaluktande fisk. Även jag känner klart och tydligt stanken när burken öppnas, men jag avgudar smaken och har gjort det sedan jag var liten.
Har nämligen fått höra några gånger att jag inte ser ut som en som gillar surströmming och då måste jag fundera hur folk tänker? Är i alla fall helt klart nöjd med min dag hittils!


Äkta norrlänningar äter surströmming!
Over and Out

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards