chase your dreams

Alla inlägg under mars 2011

Av Amanda Holmberg - 14 mars 2011 02:03

Har just gjort mig färdig inför natten och ska lägga mig snart, men känner bara hur mätt jag är efter allt ätande idag! Först åt vi tacos till middag vilket var hur gott som helst. Allt blev nästan helt slut efter måltiden med undantag av lite gurka och tortillas! Sedan fick jag för mig att vi skulle göra omelett här mitt i natten!


Var faktiskt gott mitt i natten!


Terence gillar sin med massor av chilisås!


Det har inte hänt särskilt mycket idag. Började med en biltur till Långnäs och hann inte ens parkera innan jag fick ett samtal från söta lilla Malin. Ringde upp och pratade med henne ett tag och vi kom överens om att vi ska bygga 1000 bitars pussel någon dag! Terence är fortfarande lite dålig (sjuk) och fick sova någon timme sedan kom middagen och efter det har vi alla mer eller mindre suttit vid någon form av skärm resten av kvällen.


Becka med nya Pokémon White!


Nu ska jag faktiskt hoppa i säng! G´night ;>

Av Amanda Holmberg - 13 mars 2011 16:45

Hejsan!


Sitter i Långnäs och äter en sista bit paj i min ensamhet i vardagsrummet. Mamma och Becka har farit till affären och handlar grönsaker. Känner jag dem rätt kommer det bli mer saker!


Var en snabb sväng till Boden igår och gratulerade mormor innan jag for till Luleå. Ska fara till Boden och vara någon dag istället för att dra snabb besök. Höjdpunkten på kvällen var i alla fall sushibuffén! Har aldrig ätit en sådan mängd förr och jag kommer definitivt göra om det! Vi blev 7 personer i slutändan som satt och tröck tillsammans och hade det trevligt. Minns inte exakt hur många bitar som letade sig ner i min mage, men det var väll i alla fall 36st! Kan erkänna att jag mådde lite små taskigt efteråt, men det var det värt!

Kanske kan bli en liten tradition att äta sushibuffé en gång i månaden? ;>

Av Amanda Holmberg - 11 mars 2011 23:28

Sitter här och funderar på morgondagen. Ska till mormor först och gratulera sedan blir det ju sushi på kvällen! Längtar redan efter kommande buffé och efter att se vilka vi blev i slutändan? Becka kanske hänger på eftersom vi hade två platser över och Alex har tagit en av dessa platser. Angelica bokade bord för 9st igår och nu är det bara vänta på det goda!


Sitter och skriver text till en ny låt som Alex kallar ILM och lyssnar emellan åt på den här låten med Miku (japanska):

Last Night, Good Night


Himla mysig låt om ni frågar mig! Ska nöta sönder den när jag lägger mig, kommer förhoppningsvis drömma bra drömmar då? Senaste tiden har varit full av konstiga drömmar som jag inte gillat. Brukar annars inte minnas vad jag drömmer, men nu senast har jag gjort det och det har inte varit kul!


Sov gott ^^

Av Amanda Holmberg - 10 mars 2011 23:13

Hejsan!


Har spenderat kvällen i Långnäs, ätit tonfisksallad och gjort det man brukar i Långnäs - halvsova framför datorn. Planerna för helgen är spikade nu! Blir sushi på lördag eftermiddag och före det ska vi och hälsa på mormor i Boden som fyller 72 år då. Blir tårta och jag ska ha en bit även om min mage kommer protestera!


Gjorde paj med banan och ananas vilket var ett litet experiment som blev helt okej! I framtiden kommer jag inte blanda de två för att banan passar bättre med glass och ananas var godare till vaniljsås. Vi blev dock mätt alla tre och det är ju positivt!


Kines med pajskål ^^


Nu blir det film och sedan sova. Ska upp tidigt imorgon för läkarbesök! Sedan blir det lunch med Maria och Terence innan vi beger oss till skogen igen.


Oyasumi ^^

Av Amanda Holmberg - 10 mars 2011 13:56

Hade inga bra ideér på rubriken och nu får mitt inlägg heta på detta vis!


God morgon på er!


Det är ju inte morgon, men jag steg upp för inte länge sedan och det känns som morgon för mig. Ska fara till Långnäs idag och Terence ska följa med. Han ska ta med sig allergitabletterna och härda ut i djursamhället som min familj består av! 3 hundar och 2 katter hemma på vardagarna, under helgen är det 4 hundar eftersom Becka kommer från Piteå. Vi har dessutom en häst som gör sig påmind varje gång någon öppnar tunnorna  med stallkläder eller helt enkelt kommer hem därifrån (jag rider inte och är inte intresserad av hästar).

   

Vi tänkte stiga upp tidigare idag, men eftersom vi blev uppe till väldigt sent igår har vi på sätt och vis "försovit" oss. Köpte förresten massage olja (till rygg!) som jag testade igår på honom vilket var uppskattat. Eftersom vi handlade på The Bodyshop för 450kr fick vi en stor showercream pump på köpet och jag fick välja doft! Tog coconut doft och den luktar underbart! Träffade Malin och Tom när vi var där vilket var det som igentligen drog mig till butiken till att börja med!


For och åt sushi med Terence, Maria och Magnus igår vilket var super gott och trevligt på samma gång. Kan inte ha varit nöjdare med att få sushi två dagar i rad vilket jag gått runt och skrutit om lite grand för de som gillar det! Ser dessutom ut som att det kan komma och bli sushibuffé på lördag! Ett helt gäng, inklusive mig och Terence, som ska boka bord och trycka tills vi spricker!



Nu ska vi se om jag kan väcka Terence "humant". Tydligen är jag omänsklig när jag väcker folk enligt honom, haha. Gör inte saken bättre att han är svårväckt och inte har några problem att somna om! Kan inte säga särskilt mycket eftersom jag är morgon grinig och trött själv när man väcker mig!


C U l8r ;>

Av Amanda Holmberg - 8 mars 2011 10:44

God morgon!


Hade alarmet ställt på 8.00 imorse och har inte varit vaken sedan dess, men steg upp runt 08.30 i alla fall. Skulle skjutsa Terence till flygplatsen och hade igentligen tänkt sova vidare när jag kom tillbaka, men har inte lyckats somna ännu. Väntar på att han ska ringa, sedan kanske jag kan somna om någon timme?


   

Ska och lämna igen en skjorta på stan och Malin kommer förbi senare. Det är planerna för dagen och vad som händer utöver får vi se. Vet bara att jag fortfarande är helt galet sugen på sushi! Känns som att alla säger att de varit och ätit det bara för att jag vill ha. Kanske blir sushi lite senare idag när jag ändå är på stan!


   

Nu tillbaka till Death Note ;>

Av Amanda Holmberg - 7 mars 2011 22:36

Hejsan!


Sitter på sängen och tänkte snabblogga lite innan det blir film och mys här på munkeberg. Vet inte vilken film det blir, men duger det inte får vi väll byta eller något annat (spela)? 


   

Har varit med Malin efter att ha sovit bort halva dagen och halsar för närvarande citronvatten hela dagarna för att UVI ska försvinna snarast möjligt! Jag och Malin har suttit och sjungt covers och hon lärde sig en ny låtslinga på gitarren. Har dessutom hunnit vara in och hälsa på hos Tom och hans mamma idag!

Kan inte påstå att det går jätte bra att sjunga eftersom jag är förkyld, men det var ju roande i alla fall. Ska fortsätta med musik nördandet imorgon, dock framför pianot hos Terence istället. Måste ju göra något när han är och ränner i andra delar av Sverige!


Är dödligt sugen på sushi just nu -_-

Av Amanda Holmberg - 7 mars 2011 00:15

God kväll på er alla!


Sitter och lyssnar på låtarna vi spelat in tillsammans jag och mina musikvänner! Får mig att sakna musiken som bara den just nu, antar att jag kanske är på väg in i en "musik period" eller något, vilket inte skulle vara helt opassande. Satt dock och skissade på min manga idé tidigare och kollade igenom sammanfattningen jag skrivit tidigare. Har nästan bestämt mig för hur huvudkaraktären ska se ut nu!


Länkar till grabbarna grus:

http://www.myspace.com/TASstudio

http://www.myspace.com/mrjoensson


Ibland känns det som att jag vill gå tillbaka till skolan bara för att ha ett syfte med saker och ting! Låter kanske helt absurbt, men det känns som att jag hänger löst just nu på alla kanter! Inte bra? Kanska bara jag som inte vet hur jag ska göra för att ta tag i mitt eget liv bara?


Är fortfarande snopen över att jag inte fick fara och fotografera idag, men det kommer nog fler gånger och jag kan ju omöjligt fara sjuk varenda en av dem! 


VAD VILL JAG IGENTLIGEN? VAR SKA JAG BÖRJA? -_-

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards