chase your dreams

Alla inlägg under december 2010

Av Amanda Holmberg - 1 december 2010 23:55

Har varit borta på "uppdrag" sedan imorse. For till arbetsförmedlingen för ett möte som visade sig vara förolämpande onödigt!


Började med att enda bussen som gick in till stan i tid till detta möte anlände hos mig 07.10 på morgonen. De har nämligen hoppat över en timme och valt att inte sända några bussar vid kl. 8.00 av någon irriterande anledning. Mötet startade 09.15 och jag var alltså i stan över en timme före jag ens behövde sätta min fot i närheten av byggnaden!


 


Tog dock den tiden till att besöka min gamla skola och kolla när de satt upp julshowerna och träffade dessutom några av mina gamla lärare. Var roligt att ingen av dem kände igen mig förrän de stirrat en stund! Tydligen är jag väldigt olik mig? Det var i alla fall väldigt roligt att prata med dem och kolla på de nya treorna när de övade inför slutproduktionen.


När mötet startade på arbetsförmedlingen påstod kvinnan som höll i föredraget att det skulle komma att ta 30-40 minuter om vi inte hade mycket frågor. Detta visade sig dock vara helt fel och 15 minuter senare var alla på väg ut ur lokalen efter att ha lyssnat på informtion de kunnat skicka på ett papper med posten istället! Det är de ju annars väldigt duktiga på...


Morgonen började inte heller särskilt uppskattande eftersom jag blev bedömd av busschauffören som högstadie elev! Jag kommer in, drar fram pengarna och börjar betala. Det rullar på i tre sekunder när hon tittar underligt på mig och säger "ska du till stan?" (Som att hon just kommit på att jag inte använt busskort). Jag nickar bara och då säger hon "Jaha! Då måste du byta buss vid..." och det var inte på ett informativt sätt utan på ett konstaterande vis. Som om hon plötsligt förstått att jag inte skulle till skolan på Bergnäset utan till stan. Det var helt tydligt vad hon tänkte och det var seriöst skämmigt!


Jag ser inte ut som en högstadie elev!

 

16 år - skulle inte tro det!


Efter en rörig morgon har dagen skönt nog flutit på och jag träffade bl.a Linn och Say på stan. Besökte Elena på hennes lunch och var lite social innan ett senare besök på Waldorf och sista julklapparna är härmed inköpta! Blev en liten bonus när det bjöds på tårta på thaishoppen innnan jag skulle med bussen hem igen!


Blev ett himla långt inlägg detta, but there is more! Jag har nämligen konstaterat att jag måste köpa en ny dator eftersom den jag har tyvärr bara är skrot. Gruvar mig som bara den för det kostar ju en del slantar. Snart går det inte att använda datorn normalt alls och detta väger dock över mina behov av att spara pengarna.


Nu, filmdags ännu en gång!

Natti natti ^^

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards