chase your dreams

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Amanda Holmberg - 7 november 2011 23:31

God kväll! Är på väg i säng efter en dag som kännts väldigt lång. Värktabletterna håller ögonen öppna, men tröttheten låter sig inte luras länge till!


Har faktiskt varit duktig och tvättat en massa idag och eftersom det fanns tid imorgon ska jag försöka hinna med resterande tvättmaskins nominerade plagg. Var ganska förvirrad när jag var i full färd med tvätten tidigare och var väldigt nära på att springa iväg med tvätten tidigare än vad som behövdes. Tur att jag kollade hur lång tid jag hade på mig i sista stund för annars hade jag tagit in tvätten och hängt den på tork hemma i onödan!


Kollade på bilder som jag samlar på mig på mobilen hela tiden och insåg att den är som en bilddagbok. Är alltid en "ah, ja just det" upplevelse att titta på bilderna där efter en månads gång.


Här är vad jag och Becka hittade på igår

     


Vi testade äta "Brunch" på fiket i Kulturenshus och det var hur mysigt som helst att sitta och mumsa vid ett bord i hörnet på lokalen som start på dagen. Hade varit ännu finare om det varit snö utanför fönstret, men det verkar vara lite för mycket att begära just nu. De hade dock ingen grädde jag tål (vilket få ställen har) så jag fick knalla till konsum och köpa en liten tetra som de fick vispa upp åt mig - det mesta går att ordna!


Imorgon för utom tvätten måste jag städa lite i rummet igen, det sopas lätt in smuts och hår från hallen när hundarna ska ut och in vilket är en av de få saker som egentligen stör mig med att ha rummet där det är. Tycker annars det är skönt att det ligger lite avsides i lägenheten, men tapeterna är hemska och slitna och ska bytas, längtar till det är dags bara för att jag ska kunna slappna av ordentligt någon gång.


Nu ska  jag lägga mig, hoppas ni haft en bra måndag idag ;>

Av Amanda Holmberg - 7 november 2011 17:37

Hejsan!


Vet inte om alla Lule bor och kanske Boden/Piteå invånare m.m märkt avsaknaden av snön som vi har i år? Inte bara har det inte snöat så att det legat kvar på backen mer än en timme, men gräset är ännu grönt och många träd har forfarande inte fått sina höstfärger!


Detta är kanske inte ovanligt om man far söder ut, men här i norrland borde vi ha kall frost, ångande andedräkt, ett och annat snötäcke som kommer och går åt minstonde - men icket.


Jag minns faktiskt en gång för flera år sedan då snön inte kom förrän på julafton och då i form av en ordentlig storm, efter det var det brutalt mycket snö resten av vintern. Vet dock inte om jag tror det kommer gå på samma vis den här gången, men det skulle inte förvåna mig om det kommer en rejäl storm snart eftersom vädret är helt på fel spår!


Tröstar mig med varm choklad med vispgrädde - utan mjölk så klart!

 


Sitter och funderar på hur jag ska göra min nya header, vill inte haden särskilt mycket annorlunda, men den måste ju bli större/bredare och det skadar ju inte med lite förändring.


I helgen var det ju Western Farm och Halloween på schemat! Jag och Becka var där och jag jobbade ihop lite bilder. Roligt nog använde jag både min egen Nikon och den lånade Canon för att jag ville jämföra dem lite, både hur de känns och sedan bildern efteråt, men då fick Canon kameran plötsligt slut ström och tydligen kan man inte föra över bilderna till datorn om den är strömlös - problematiskt det där. Tur allt hamnar på minneskortet och min kväll är räddad, men det skulle vara bra om systemkameror gick att plugga in i datorn även utan ström i batteriet.


Innan vi åkte mot Western Farm                                         Jag ska föreställa Lara Croft

 

  Becka och hennes söta outfit - Baby Doll från Sucker Punch



 


Det var faktiskt otroligt roligt även om kön var lika lång som parkeringen och det bara var förköp. Både jag och Becka började direkt fundera på vad vi ska hitta på för kostym till nästa års Halloween bravader när allt var över. Träffade flera bekanta ansikten som bl.a Tobbe med Melle, Robin från Rosvik (höll inte på att känna igen honom) och Angelina med kattöron på dansgolvet.


Nu ska jag titta på en liten film och försöka få i mig något att äta, känner ingen vidare aptit, men måste väll få i mig något för att hålla iväg alla dessa sjukdomar!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards