chase your dreams

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Amanda Holmberg - 15 oktober 2010 22:21


Skulle inte sitta helt fel...

Av Amanda Holmberg - 15 oktober 2010 21:23

Home Again


Gisses, nog är man klen mot kyla! Hade dubbla jackor för säkerhetens skull, men när jag klev ut genom dörren förstod jag att det skulle bli att härda. Frös dock inget om fötterna, skorna får höga poäng, tänker dock inte säga för mycket om dem ännu eftersom vintern inte ens kommit. Kan återkomma om värmekvalité när det börjar vara 30 minusgrader!


Arja och jag hade kul med en snöklimp

   

men mest kul var dock att få komma hem till värmen, enligt mig


Är mycket mer snö och kallare på kvällen här ute i skogen än i stan. Kommer dock inte vara frusen länge till, brasan är igång och katten är som ett plåster på mig och har varit det sedan jag kom hem. Tror han har saknat mig när jag varit borta i två veckor!


Söt nöt ^^

 

Ligga knä är bäst, helst om man är i vägen!


Vet i alla fall att jag kommer spara på täckbyxorna tills december åtminstånde, annars är det lika bra att gå i ide. Fast jag måste ha täckbyxor till jobbet redan nu, men om det bara är promenader eller allmänt utomhusvistande får det vara ett tag till.


En kopp te på detta!

Av Amanda Holmberg - 15 oktober 2010 19:17

God kväll!


Efter min lilla stadsrunda insåg jag att jag kommer måsta göra ett besök på storheden för att få tag på alla saker jag behöver till Halloween festen. Får fara någon dag när jag har tid helt enkelt, blir dock för långt att åka fram och tillbaka från Långnäs där jag är nu!


Mina nya skor!

 

strumpbyxor från lindex om någon undrar


Som jag nämnde i förra inlägget var jag ute efter ett par vinterskor och för att vara helt ärlig hade jag redan ögonen på ett par. Var bara att knalla in och slänga upp dem på disken, betala och promenera vidare. Kan meddela att jag redan invigt dem och de är till min belåtenhet både varma och snygga! Eller vad tycker ni? Inte för att det spelar någon roll, haha!


Fick skjuts hem till Långnäs av mina föräldrar som varit på Bergnäset och promenerat med hundarna. Satt bak och för att säga som det är: jag är väldigt åksjuk! Eftersom jag inte orkade argumentera om det när jag satte mig i bilen åkte jag alltså 2,6 mil i baksätet och tyckte det gick ganska bra ändå. Ni kan ju gissa vad som hände när vi stannade och skulle lasta ur bilen, eller behöver jag säga något mer?


MUMS!

Mozzarella paj från Felix med philadelphia på toppen <3


Största anledningen till att jag mådde mer illa än vanligt av färden var att jag inte ätit ordentligt idag, blev bara en "frunch" eftersom jag vaknade 13.00 Felix mozzarella paj är den godaste jag vet och det finns inget bättre än en stor klick naturell philadelphia på toppen om ni frågar mig! Med denna och en cuppcake till efterrätt i magen, mår jag hur bra som helst igen. Funderar till och med på att ta en liten prommis med Arja i nyskorna innan jag hinner bli för lat.


"knarr knarr under skorna"

Av Amanda Holmberg - 15 oktober 2010 16:48

Hallå


Skulle vakna 11.00 idag, stiga upp och göra tvätten för att sedan försöka fara lite tidigare till Långnäs. Mina planer blev dock lite mosade eftersom jag stänge av alarmet i sömnen och sov till 13.00 istället. Nu börjar det närma sig 17.00 på eftermiddagen och jag har fortfarande inte lyckats ta mig in till stan!


Det är fint men kallt väder idag!

 


Ska alldeles snart börja promenera in mot Luleå centrum och kolla upp saker inför Halloween festen på Western Farm och köpa mig ett par ordentliga vinterskor! Har inte haft riktiga vinterskor på kanske 3-4 år och det känns som att det är dags att skaffa ett par nya, inte en dag för tidigt om man säger så!

 

    

ses senare!

Av Amanda Holmberg - 15 oktober 2010 01:43

God...natt?


Då var man på "hörnet" igen. Har bestämt mig för att kalla min tillfälliga bostad hos morbror det, just för att huset ligger på ett hörn. Det har som många vet snöat och varit väldigt kallt idag och när jag var på väg hem från jobbet var det galet halt på bryggorna i hamnen! Här kan vi snacka halkrisk på egen risk. Var till och med halt av is på gräsmattorna och med stövlarna på var det inte mycket grepp under sulorna.


Ett annat ställe det varit halt på med fördel var på isen i hockeyrinken (hihi, vad fyndig jag var nu). Vi lyssnar alltid på hockeyn medan vi jobbar och vi fick till allas förtjusning höra hur Luleå fullständigt krossade Brynäs idag! 7-4 till Luleå, kan säga att det var liv och röresle på hamnen ikväll.


Tyckte de kändes lite som att Luleå björnarna smällde till Brynäs på näsan för att de försökte sticka upp tidigare under matchen. När Brynäs hade 3-2 mot Luleå var det som om det grävt sin egen grav! HÄRLIGT är ordet.


Fortsätt så, Lu Le å!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards