chase your dreams

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Update!

Av Amanda Holmberg - 2 oktober 2009 23:27

Gårdagen:


Började redan kl.7.00 eftersom att jag skulle till tandläkaren 8.20 Trodde jag skulle hinna med marginal, men det visade sig att det varit väldigt kallt under natten och jag hade ingen motorvärmare i vilket betyder kallstart plus frost på alla rutor! Kom tio minuter försent till tandläkaren, men det löste sig till sist och jag hade inga problem med tänderna, som vanligt.

Med det överstökat fann jag mig en parkering på söndra hamn i Luleå och sedan bar det iväg, till fots, mot arbetsförmedlingen. Jag hade tänkt mig ett kort besök, men det tog omkring 1½ timme innan jag äntligen, med papper om möten i hand, kom mig ut där ifrån. Kändes mest som ett evigt väntande och de har aningen för brottom i sina förklaringar och tror att alla har koll på deras akademiska språkbruk. Jag har aldrig nöjt mig med att inte förstå vilket bidrog till att det tog lite extra tid, men det får de leva med eftersom jag ska vara nöjd inte de!


Min bana fortsatte mot frisören, Margit kom inrusandes genom dörren en liten stund efter jag anlänt och när jag förklarat vad jag tänkt mig bad hon mig sitta ner. Jag blev glatt överaskad eftersom jag var där för att boka tid, men hon skulle inte ha någon kund förrän 13.00 och jag vär där ca.11.45 Perfekt! Lite fattigare, men glad över att äntligen få ordning på frisyren vandrade jag vidare. Kollade blivande hårfärg på Åhlens och utanför Indiska träffade jag Angelica! Var ett tag sedan och vi förblev klistrade utanför butiken tills hon skulle med bussen 13.45 vilket var perfekt för min parkeringstid gick ut vid samma tillfälle. Mycket uppskattat möte!

Tillabaka mot bilen fick jag klart för mig att Lunkan skulle iväg senare och jag for som första stopp i vänner listan och lämnade tillbaka några böcker. Under tiden jag satt på hans säng och halvt fastnade i tv.n (som är helt omöjlig att missa) fick han ett ytterst roande samtal. Några polare hade tydligen kommit vilse på Arcus under orientering, seriöst, är de hjärndöda eller? Det går inte att springa bort sig runt Arcus, alla stigar går runt och tillbaka vilket betyder att hittar du en stig hittar du dessutom tillbaka. Vi for och plockade upp dem med bilstackaren som protesterade lite när jag väl släppte av alla pojkarna i stan.

Måste bara erkänna att bilen inte ville starta och när den väl började rulla fick jag en hjälpande knuff, haha! Enda jag tänkte på när jag lämnade platsen var att Lunkan tidigare nämnt att killarna vi plockade upp inte var några man ville synas på stan med... Det var på stan jag lämnade av dem...? Han ägde omedvetet sig själv, haha!


Körde senare till Mickelsson för att lämna en CD och fastnade en stund innan han följde med för att lämna wiiet till Robin som väntade under stor press på norra hamn. Han hade fått ett samtal om att han jobbade tio minuter innan han skulle vara där. Han var redan ordentligt försenad när han fick sitt wii. Vi väntade på plats på min Emma som praktiserar i Luleå på Indiska för tillfället. Jag skjutsade hem henne och hennes skridskor och fortsatte mot storheden, klockan var väll omkring 16.30 vid det laget.

Köpte mig en färgburk till mitt bord (som för övrigt inte är långt från klart) och en banan. Svart ska bordet bli. Ingen mer vit, tråkig och sliten möbel i rummet. Tog sin tid eftersom de visade sig att den färg jag skulle ha, som vanligt, inte fanns i den mängd jag ville ha. De blandade en åt mig och på parkeringen mötte vi Matilda! Ännu ett trevligt möte. Pratade under den tid det tog för sällskapet hon var med att tanka bilen. Blev uppdaterade om hur det gick med utbildning osv. alltid intressant att höra om vart vännerna tar vägen.


Jag var tvungen att släppa av mickelsson vid en busshållplats och fara hemmåt (4mil). Hade velat skjutsa hem honom, men jag var redan sen! Det var hemskt brottom och jag tycker inte om att man inte bör köra fortare än 90km/h med h-vetes bilen. När jag kom hem hoppade mamma in och jag körde till Öjebyn för att hämta en löpande hund från min ytterst försenade syster. Stackarn hann knappt vara med och göra det hon skulle pga att jag hade haft bilen hela dagen. Jag och mamma for till Kifas och åt en välförtjänt middag kring 19.00 innan hon slutligen fick köra hem. Jag var för sömnig efter dagen och måltiden för att vara en säker förare.

Hemma hamnade jag på msn och hjälpte bl.a Rebecka med läxan det lilla jag kunde och fick mig dessutom några fina samtal med flera personer jag inte hunnit träffa på ett bra tag! Jag somnade som en sten!


Dagen:

Vaknade 12.00, möjligen två minuter före det eftersom mamma kom in och frågade något precis innan larmet gick. Upp, äta och ut på en uppfriskade promenad med hundarna tillsammans med mamma och senare påbörjade jag målandet av bordet. Hann med ena sidan på alla benen och lite av bordet innan det i all hast bar iväg mot Öjebyn ännu en gång. Jag som förare med mina föräldrar i släp vilket jag tror var skönt för min far som håller på att bli rejält sjuk. Hos Becka diskade jag undan och fick städnoja medans pappa duschade och de resterande två köpte present åt vår kusin.

Jag körde för första gången till hans hus och där blev vi tills vid 19.00 då vi nöjda, med mat och fika i magen, begav oss hemmåt med Becka som förare. Allt väl och jag lever ännu, kan alltså vara chaufför imorgon om det skulle behövas till några polare. De ville ha mig idag, men jag var inte särskilt lättillgänglig för stunden.

Hemma igen har jag målat klart alla fyra bordsben och en sidan av bordet. Ska vända det imorgon och måla sista biten, kommer behövas två lager, men det kommer bli bra och jag har något att göra. Färger torkar snabbt vilket gör saken ännu bättre! Kommer alltså förmodligen få ihop mitt bord redan imorgon, känner mig riktigt nöjd!

Kvällen har i övrigt spenderats framför datorn tillsammans med Becka och en stund framför tv.n med pappa som tittade på något intressant. Hann kanske se en fjärdedel av filmen som gick, men jag fattade poängen.


Känner att dagen har tagit en hel del av min energi och jag tänker nu bege mig till min sköna lilla säng!


^^ Oyasuminasai! ^^

(god natt)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards