chase your dreams

Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

"Vatten, vatten bara vanligt vatten"

Av Amanda Holmberg - 4 juni 2011 18:20

Hejsan!


Solen skiner igen efter en ordentlig åsk skur här på Bergsviken. När vi vaknade imorse sken solen och det var 20 plusgrader i skuggan! Det började dock blåsa ordentlig för några timmar sedan och mörka moln talade om att vi hade mindre roligt väder att vänta. Under "regnperioden" gick temperaturen från 20-14 grader, men vi får väll se om det börjar stiga nu när molnen börjar försvinna mot Luleå!

   

Baggis sitter och ser helt mordisk ut bakom duschdraperiet!


Igår var det varmt och soligt, men lite för blåsigt för min smak. Tog lite frisk luft, men har inte vistats ute mer än relativt korta stunder. Gjorde sallad igår eftersom det var varmt, perfekt mat under varma sommardagar eftersom det är svalkande att äta. Inte för att jag var varm för jag tyckte det var skönt igår, men min syster tyckte det var lite odrägligt.


     
Mums - mat är gott!


Efter salladen blev det vattenmelon vilket var ur gott! Tog dock ett tag att äta och man måste ju springa på toaletten några gånger, men det är det värt! Eftersom det var väldigt gott med paj tidigare bestämde vi oss dessutom för att göra ännu en igår. Den här gången med bara rabarber och lite större form, men den blev god och väldigt mättande. Det jobbiga är att vänta på när pajen ska bli klar!


     
     
Kan dock inte påstå att katten deltog i vårat väntande!


Kollade på filmen "Jorden runt på 80 dagar" medans vi slukade pajen och tänkte se vidare på "Wild, wild west" efter det, men det började bli sent och vi lade oss för att spara den till ikväll istället. En favorit i repris går att vänta på några timmar!

På tal om att vänta skulle jag duscha tidigare idag och hann stå under strålen i omkring 5 minuter innan det blev kallt. Spolade i alla kranarna av och till i över en timme, men varmvattnet hade flytt sin kos! Nu är det tillbaka, men ni kan ju förstå om jag var lagomt road över tanken på att stå i kallvatten. Hände en liknande sak för bara någon dag sedan och då visade det sig att sladden till varmvattenberedaren var urdragen? Nu var detta inte fallet, ett mindre haveri kanske?


Nu ska jag inte tänka på det utan mysa ner i fotöljen och vänta på att Becka kommer från stallet för filmdags ;>

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards