chase your dreams

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

"Regnet det bara faller ner"

Av Amanda Holmberg - 17 maj 2011 20:40

Hejsan och god kväll!


Sitter och smuttar på en kopp varmt svartvinbärste. Vaknade väldigt sent idag, även om mamma var upp och pratade lite med mig och jag läste sista sidorna ur ett kapitel vid 11-12 tiden var det oemotståndligt skönt att sova vidare till regnet som trummade mot taket och fönstret. Steg alltså inte upp förrän runt 15.00 och har bara suttit vid pianot, datorn och köksbordet sedan dess!


 

Har lärt mig en bit på en ny låt (ny är den väll tekniskt sett inte egentligen) och har haft lite koll på vad som händer denna tisdag genom facebook. Det verkar som att det är väldigt lugnt även idag och jag misstänker att det har haft med regnet att göra. Strömmen gick hos oss runt 18.40 idag och jag var väldigt glad att jag har bärbar dator just då eftersom även om internet dog var sidan jag använde just då färdigladdad och stördes inte utav detta. Tog inte allt för länge innan elen återvände och jag tror att ovädret kanske hade något med saken att göra någonstans längst byn. Behöver ju inte alltid vara blixten, kan vara pga regn och blåst också!


 

Nu skiner dock solen och de mörka molnen börjar lätta! Kanske det blir att sitta i solen på balkongen imorgon när det blivit torrt och varmt där?


 

Ska dricka klart mitt te och läsa lite till, sedan blir det nog att öva vidare på pianot innan jag sover. Har varit ganska pigg sedan jag vaknade, men nu känner jag att sömnigheten sakta smyger sig på!


Plink plonk ;>

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards