chase your dreams

Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Vår första sommar månad är äntligen här!

Av Amanda Holmberg - 3 juni 2011 10:07

God morgon!


Är i Piteå och vilar mig från alla otrevligheter jag dragit på mig! Det är tredje dagen in i Juni och det är faktiskt soligt ute, ganska varmt och värmen stiger med timmarna som går. Kanske även jag kan våga mig ut och ta lite frisk luft senare idag?


Eftersom jag hoppat över att blogga när jag har sovit med undantag av städning och laga mat, tänkte jag dra en liten update nu.


Kan inte påstå att första juni var särskilt lovande med sitt regnande och åskande, men det var mysigt när man befann sig under tak i alla fall! Låg och tittade på första säsongen av Glee och mös mest under täcket den kvällen!

     


Nästa dag när jag lyckligtvis fick skjuts till Piteå av min kusin, var det betydligt bättre väder. Kunde dock inte uppskatta det ordentligt för att jag var sjukligt trött - bokstavligen! Somnade flera gånger på färden och var inte ledsen över monster bilkön vi satt fast i omkring 20 minuter. När jag väl kom till Becka fick jag ingen ro på grund av stöket, men efter en genomstädning och lagande av middag somnade jag i soffan!
   

  

Igår gjorde jag soppa av ren lathet, men för att lyxa upp tillvaron lite tog jag och Becka i med bagartag och gjorde paj till efterrätt. Jag gjorde till och med hemmagjord vaniljsås eftersom vi inte hade någon mix!

     

     


Bär och rabarber är rena rama super kombinationen - MUMS!

 

Har inte hänt mycket mer än detta ännu. Mitt liv består mest av äta och sova för att bygga upp min energi, ett och annat samtal från min sötnos hemma i Luleå och självklart mysa med min syster när hon inte jobbar. Är skönt att vara lite hemmafru, men hade varit ännu skönare om jag varit pigg och kry. Får se om det ger sig till helgen, nästa vecka är det ju bal och annat kul på gång!


Önskar alla en trevlig dag! ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards