chase your dreams

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Sunny and Cold!

Av Amanda Holmberg - 4 maj 2011 19:02

Hejsan!


Vaknade upp första gången 10.00 imorse, men hann bara stänga av alarmet innan jag somnade om. Kroppen fungerade verkligen inte när jag skulle upp och det slutade med att jag tog mig ur sängen först vid 11.30 en halvtimme innan bussen mot stan. Kändes äckligt i hela kroppen att tvinga sig upp och inte blir det bättre när det blåser kallt ute och solen bara är för syns skull!


Besöket på Miroi tog väll runt en halvtimme och sedan var det bara börja försöka hinna med bussar hit och dit eftersom jag skulle handla. Hann åka tre bussar på samma biljett vilket var ganska lyckat ändå, men vädret blandat med min trötthet idag har gjort det jobbigt och jag hoppas inte det är någon förkylning på gång!


Träffade Jens på busstationen när jag skulle kolla tiderna hemmåt och det var faktiskt väldigt trevligt att lyssna till hans prat om resan han ska på till sommaren även om jag blev väldigt avundsjuk förståss! De ska ut med båt och bl.a . åka förbi grekland och andra varma ställen där de ska åka fyrhjuling, vattenskoter och andra super skojiga och spännande saker!


   

Önskar jag var rik och bortskämd x)


Bäst var nog ändå att jag hann träffa Terence en liten stund innan jag skulle fara hem för han skulle och fika med Jon på stan. Kanske inte världens roligaste att få höra att man såg lika skabbig ut som man kände sig, men jag fick i alla fall en ordentlig kram!


Ägg och minitomater i soppan är mums!

 

Efter att ha frusit hela dagen gjorde jag nudelsoppa när jag kom hem. Hade dessutom inte ätit något innan dess eftersom jag var helt zombie när jag klev upp och soppa är bra som första måltid eftersom det är milt, varmt, gott och mättande!

Har lite uppgifter att göra tills på tisdag nästa vecka och i helgen jobbar jag plus att det blir "hotpot" på söndag. Mest utbildningar som ska kollas upp och är på god väg, om jag har tur går det att börja alla kurser till våren 2012 annars blir det att dela upp dem och börja söka vissa av dem först till nästa vår! Två distanskurser går att söka mellan sept-okt, hoppas det går med de andra kurserna jag är intresserad av.


Kommer dock inte börja med något ikväll, detta eftersom jag varit hemskt trött hela dagen och mest troligt kommer lägga mig väldigt tidigt ikväll. Ska äta lite kinamat som föräldrarna tagit med hem och läsa en bit ur "Heaven´s net is Wide" innan jag slocknar som ett ljus!

 

Oyasumi!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards