chase your dreams

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Amanda Holmberg - 4 april 2011 22:59

Hejsan!


Kom just på vad de supergoda små kakorna jag smakade för två månader sedan heter! Macarons är puffiga kakliknande godbitar som finns i olika smaker och färger. När jag jobbade på en releasefest för två månader sedan bjöds det på dessa macarons och jag kunde inte minnas vad de hette efteråt, men nu vet jag (triumf)!


 

Ligger i sängen under täcket hemma i Långnäs och slappar. Blev inget möte för mig idag eftersom jag på väg mot stan imorse insåg att jag måste till läkaren. Klev alltså av bussen på Bergnäset istället för efter bron. Eftersom jag inte hade bokat tid var jag lite fundersam över hur jag skulle göra och hade länge hopp om att kunna fara på mötet i alla fall, men icke det. Slutade med att jag fick träffa både sköterska och läkare plus att jag fick ta en massa tester vilket drog ut på tiden till närmare 12.00 innan jag fick fara vidare någonstans!


Var väldigt trött och ville bara sova någon timme efter fyra timmars besök på vårdcentralen i vånda. For till Terence och sov några timmar plus att jag fick träffa min sötnos en dag tidigare än planerat. Ska fara dit imorgon (fast jag går på antibiotika) och stanna tills fredag då han ska till Umeå och hälsa på en kompis några dagar! Vågar inte följa med eftersom jag jobbar på helger och aldrig vet när jag måste rusa iväg. Blir lite långt att ta sig från Umeå till Luleå en lördagkväll/natt!


Blir dock inte långvarigt besök, Terence kommer hem på söndag och då ska jag dit igen och stannar 1,5 - 2 veckor! Ska packa och ordna en massa saker under helgen och kommer ha bil vilket underlättar en himla massa i både ork och planering. Nu ska jag faktiskt sova, är helt utmattad!


Natti natti ^^

Av Amanda Holmberg - 4 april 2011 04:35

Som ni kanske läste tidigare ska jag upp tidigt för att hinna med bussen till mötet kl.9.00 i stan. Har dock inte lyckats somna ännu och jag har försökt helhjärtat i flera timmar nu vilket gör mig lite frustrerad när jag tänker på det! Har satt gång Yirumas album "First Love" som sista desperata åtgärd att slappna av och kanske få sova en timme i alla fall? Ska upp 6.00 för att hinna med frukost och allt annat innan bussen går förbi utanför 07.05 Blir att vandra mållöst i stan en hel timme innan mötet börjar. Annars brukar vi ordna bättre tid åt mig, men när det är sammandrag går det ju inte att ha det på en  normal tid som t.ex 13.00 Det är väll inte normalt kanske, men det borde vara om ni frågar mig!


Alla borde ha en egen jigglipuff!


Har tjurat tillräckligt på bloggen nu och ska luta mig tillbaka på kudden för ett sista försök till sömn. Somnar jag inte inom 12 minuter ger jag upp och stiger upp. Hoppas inte jag somnar på mötet efter denna natt...


Geeez -_-

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards