chase your dreams

Alla inlägg under mars 2008

Av Amanda Holmberg - 30 mars 2008 23:17

Som säkert de flesta vet, gick vi över til sommartid idag. Sommar i all ära, men det betyder dock bara att tiden tills skolan börjar plötsligt hoppar en timma närmare. Vi har dock ledigt i alla fall halva dagen imorgon vilket kommer bli väldigt skönt. Jag kanske får sova ut innan skolan börjar för en gångs skull.


Jag har fortfarande inte gjort klart min litteraturuppgift till svenskan. Det är dåligt gjort och inte likt mig, men jag har varit så jäkla trött idag att jag inte har orkat. Det är kanske en dålig ursäkt, men jag har ingen annan.


Jag har inte gjort mycket idag, sov till 11.30 och fick brottom. Ingen frukost, pappa skulle skjutsa oss till Kallax och han skulle till jobbet. Det var länge sedan jag var lika zombie på morgonen under press. Senaste gången jag kan minnas var när jag var 9år och skulle till ridskolan 8.00 på morgonen varje lördag. Alltid lika seg och alltid lika lite tid.


I alla fall, blev det en snabb tur till Kallax och en mindre genomtänkt frukost. Efter det har jag bara suttit framför datorn, inget viktigt. Nu ska jag fortsätta se på Two And a Half Men med Robin ;>

Av Amanda Holmberg - 29 mars 2008 23:17

Detta lov lider även det mot sitt slut. Det har inte varit mycket till lov. Jag har en uppgift hängande över mig som ska vara klar imorgon. Inte roligt men det måste göras. Har prov i svenska på onsdag, får se hur det kommer att gå? Jag har inte börjar repetera ännu, men jag vill göra klart allt annat först så det får vänta tills på måndag.


Jag funderar hur jag ska orka hålla humöret uppe ända till sommarlovet. Det är igentligen inte så länge kvar, vårterminen brukar gå fort och jag hoppas att det gör det även i år.


Har förresten köpt en ny kamera! Jag har sparat till den i ett helt år och är jätte nöjd. Det är en Nikon D80, den är jätte bra och jag håller på att lära mig den.


Snart blir det våfflor! Längtar, är lite efter våffeldagen kanske, men det spelar ingen roll. Smakar bra ändå. Är i Långnäs för tillfället och imorgon blir det att fara tillbaka till Kallax. Inför skolan, huhuhuuu! Längter inte...


Jag har inget att skriva igentligen, kom bara på att jag inte har varit på bloggen  på hur länge som helst. Känner inte att jag har något att dela med mig av och det har inte blivit av att skriva. Inget viktigt i alla fall. Men nu 'r det dags för våfflor! Får se när jag besöker bloggen igen?


Glad Påsk i alla fall ;>

Av Amanda Holmberg - 8 mars 2008 13:46

Har inte skrivit på länge, har inte haft någon motivation till det. Hela lovet har varit fyllt med sjukdom eller polare och i övrigt inget viktigt. Eller denna övriga tid befann jag mig i Långnäs eller framför svenska böckerna vilket inte är intressant under några omständigheter.


Lovet har nu flytt sim kos och veckan efter lovet lika så. Var planerat prov i svenska i onsdags, men som vanligt kan man aldrig lita på det i vår skola. Jag pluggade fast jag var sjuk och tänkte fara och göra provet på eftermiddagen, men fick veta att det var uppskjutet. Suck, hade som velat göra bort det.


I övrigt har jag bara piano läxa just nu, det är med andra ord inte mycket att göra för tillfället. Skönt kan jag meddela. Matte provet vi skulle haft förra veckan är även det uppskjutet så jag har ingen aning om när det kommer inträffa heller. Bara jag får G i det förbannade ämnet är jag mer än nöjd.


Snart Påsklov och det ska bli så jäkla skönt. Jag räknar dagarna. Bara två skolveckor kvar minus fredagen. Längtar järnet! Sitter just nu i Långnäs ch har inget att göra. Eller jag har piano, men har verkligen ingen ork att sätta mig med det just nu. Jag har inte ens hunnit vara ute något idag. Måste få min promenad. Hunden uppskattar det också.


Längtar till sommaren då jag kan börja cykla igen. Saknar det, är så skönt att ta en tur på sommar kvällarna och låta tankarna vandra och bara få vara ledig och fri. Bäst att inte tänka på det, blir bara deprimerad.


Det var sol tidigare idag, eller i morse kanske är en bättre beskrivning. När solen försvann gjorde min längtan att gå ut det också. Måste sträcka på benen, börjar bli lat och är trött hela tiden, blir sjuk gämt och sover alltid en stund efter att jag kommer från skolan. Oftast från 17.00-18.00 då det är middag. När jag ätit blir det läxläsning och städning i alla dess former som gäller. Det skulle väll kunna beskriva min vardag.


Jag och min kille bor (som jag säkert har skrivit någon gång tidigare) tillsammans själva. Jag är enligt alla mina polare pedant och det kan vara en av orsakerna till att jag är så trött gämt. Jag kan inte leva i en stökig tillvaro, jag mår bara dåligt. Man behöver inte oroa sig för att det ska vara stökigt när man kommer hem till oss i alla fall.


Nä, nu har jag skrivit alldeles för mycket! Dags att röra på sig. Ha en bra dag alla som läser detta ;>

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards