chase your dreams

Direktlänk till inlägg 8 mars 2008

Det var länge sedan..

Av Amanda Holmberg - 8 mars 2008 13:46

Har inte skrivit på länge, har inte haft någon motivation till det. Hela lovet har varit fyllt med sjukdom eller polare och i övrigt inget viktigt. Eller denna övriga tid befann jag mig i Långnäs eller framför svenska böckerna vilket inte är intressant under några omständigheter.


Lovet har nu flytt sim kos och veckan efter lovet lika så. Var planerat prov i svenska i onsdags, men som vanligt kan man aldrig lita på det i vår skola. Jag pluggade fast jag var sjuk och tänkte fara och göra provet på eftermiddagen, men fick veta att det var uppskjutet. Suck, hade som velat göra bort det.


I övrigt har jag bara piano läxa just nu, det är med andra ord inte mycket att göra för tillfället. Skönt kan jag meddela. Matte provet vi skulle haft förra veckan är även det uppskjutet så jag har ingen aning om när det kommer inträffa heller. Bara jag får G i det förbannade ämnet är jag mer än nöjd.


Snart Påsklov och det ska bli så jäkla skönt. Jag räknar dagarna. Bara två skolveckor kvar minus fredagen. Längtar järnet! Sitter just nu i Långnäs ch har inget att göra. Eller jag har piano, men har verkligen ingen ork att sätta mig med det just nu. Jag har inte ens hunnit vara ute något idag. Måste få min promenad. Hunden uppskattar det också.


Längtar till sommaren då jag kan börja cykla igen. Saknar det, är så skönt att ta en tur på sommar kvällarna och låta tankarna vandra och bara få vara ledig och fri. Bäst att inte tänka på det, blir bara deprimerad.


Det var sol tidigare idag, eller i morse kanske är en bättre beskrivning. När solen försvann gjorde min längtan att gå ut det också. Måste sträcka på benen, börjar bli lat och är trött hela tiden, blir sjuk gämt och sover alltid en stund efter att jag kommer från skolan. Oftast från 17.00-18.00 då det är middag. När jag ätit blir det läxläsning och städning i alla dess former som gäller. Det skulle väll kunna beskriva min vardag.


Jag och min kille bor (som jag säkert har skrivit någon gång tidigare) tillsammans själva. Jag är enligt alla mina polare pedant och det kan vara en av orsakerna till att jag är så trött gämt. Jag kan inte leva i en stökig tillvaro, jag mår bara dåligt. Man behöver inte oroa sig för att det ska vara stökigt när man kommer hem till oss i alla fall.


Nä, nu har jag skrivit alldeles för mycket! Dags att röra på sig. Ha en bra dag alla som läser detta ;>

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards