chase your dreams

Direktlänk till inlägg 16 januari 2008

dagen

Av Amanda Holmberg - 16 januari 2008 23:42

For inte till skolan idag igen! Mådde hemskt dåligt när jag vaknade och ändå övervägde jag att fara till skolan eftersom det inte är någon jobbig dag onsdagar. Robin bestämde att jag skulle vara hemma och jag löd för en gångs skull. Men imorgon är det engelska prov och jag har kämpat hela eftermiddagen med att lära mig 118 glosor, inte roligt. Vissa ord är helt omöjliga att få in i skallen, de får mig inte att ens fundera åt rätt håll. Prov imorgon alltså 08.15 på morgonen! Nu blev jag fan deprimerad.


Jag ska pallra mig till skolan imorgon om jag så spyr på väg till bussen, jag tänker inte samla bagage i form av ogjorda skoluppgifter. Har redan hunnit fixa lite bagage i form av svenska prov om renässansen som vi skulle haft förra veckan. Jag kommer ha det provet någon gång efter v.5 Usch! Önskar att jag aldrig blivit sjuk. Inte för att jag någonsin vill det, men just nu var en mycket opassande tid.


Får se hur det går med provet imorgon. Är inte riktigt helt frisk ännu vilket gör att hjärnan inte presterar som den ska och dessutom är det första lektionen på morgonen vilket inte gör saken minsta lilla bättre. Hoppas det går bra i alla fall, är nyfiken på vår lärares prov eftersom ingen som haft henne, i varken svenska eller engelska, någonsin har fått mer än G i slutbetyg, om inte det är illavarslande så vet jag inte vad som är det?


Ser inte fram emot imorgon, längtar efter helg. Men jag måste dock erkänna att jag är lite nyfiken på vår nya kurs som börjat denna termin. Får se om jag är lika entusiastisk imorgon när det är dags. ;>

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards