chase your dreams

Direktlänk till inlägg 14 januari 2008

plugga plugga plugga

Av Amanda Holmberg - 14 januari 2008 22:05

Vart tog dagen vägen igentligen? Jag vet inte för jag hängde inte med. Jag var inte i skolan idag eftersom jag var så krasslig imorse. Men imorgon gäller det! Nya "friska" tag. Huga, vill bara gömma mig någonstans och inte komma fram förrän skolan är över.


 Man skulle ju kunna tro att jag fått en extra ledig dag men så är det inte. Jag fick sova längre så klart men inte någon frihet när jag väl vaknade. Det blev att sätta sig med engelskan och börja rensa och rannsaka. Prov på torsdag och jag önskar så förbannat att det hade varit på fredag istället. Inte för att skjuta upp det men det skulle ärligt talat behövas en extra dags pluggande, helt klart.  


Vi har prov på allt vi gjort under hela höstterminen, någon mer är jag som tycker det är lite att ta i? Dessutom får vi inga papper eller ordentlig planering av vår lärare. Hon kan ju redan allt så hon verkar ha fått för sig att vi andra också kommer ihåg allt från hennes lektioner och kan allt och att vi inte behöver repetera! Nä, ibland blir jag så less. 


Det är i alla fall vad min dag har gått åt till. Göra ett eget repetitions häfte och det tog lång tid eftersom jag gjorde alla uppgifter man ska ha gjort under terminen och gick igenom alla glosor om igen, fast på datorn. Har bara grammatiken kvar och få in alla glosor. Hur orkar jag? 


Nu är jag i alla fall förjäkla trött, borde ha gått och lagt mig för länge sedan känner jag. Jag kommer aldrig bli frisk om det fortsätter så här. Tur att dansen börjar imorgon så det finns något ljus på denna mörka himmel. Jag vågar knappt tänka på när jag ska hinna ta igen svenska provet som jag inte kunde göra förra veckan när jag var sjuk, huhuhu. Jag vill nästan gråta!


Imorgon börjar allvaret...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards