chase your dreams

Direktlänk till inlägg 4 januari 2008

Mysdag

Av Amanda Holmberg - 4 januari 2008 23:53

Tog bussen med sis och Robin in till stan 17.05 från långnäs. Vi har varit och kollat på Bee Movie på bio med Sara idag. Som sagt så for vi in till stan och mötte Sara på busstationen och därifrån bar det iväg mot närmaste bank automat. Robin skulle ta ut pengar i smedjan men det gick bara att ta ut 500kr sedlar! Inte direkt vad vi hade tänkt oss, haha.


Vi väntade på Sara och Sis som hade dragit upp en våning å tossi och sedan bar det av till swedbanks automater. Med pengar i hand, eller plånbok, gick vi till konsum och köpte slisk till bion och sedan drog vi tillbaka mot loet för att äta på Asian Kitchen. Smakade mums, vi satt i över två timmar och hade trevlingt och slevade i oss mat och efterrätt! Friterade bananer och glass det var super gott men jag var i alla fall så mätt efteråt att jag hade kunnat kräkas.


När vi smält maten en aning så var det dags att gå in mot centrum igen och tänka på att ta sig in på bion. Väl där var vi näst först i kön och vi tänkte att detta går ju asbra, vilket flyt. När jag ger snubben biljetterna får vi sedan reda på att tantjäkeln i kassan tidigare hade gett oss fel biljetter, fel tid! Fy vad arg jag blev, inkompetenta kärring! Vi blev tvungna att ta ut nya biljetter, måhända behövde vi så klart inte betala extra men vi fick skit platser!


Från att ha haft rad sex i mitten till rad två, och alla som har suttit på rad ett-tre vet att det inte är de trevligaste platserna att se film på, på en enorm duk. Men, vi överlevde och filmen var väll sevärd. Inte så himla bra enligt mig, jag skrattade bara en gång, men sevärd.


Kom hem nu efter att ha lämnat Sara i Ersnäs. En mysig kväll, en av de få stunder som får en att uppskatta att man lever, lite trassel men kul hade vi ;>

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards