chase your dreams

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Smiles are important!

Av Amanda Holmberg - 23 juni 2011 21:28

Hejsan och god kväll på er!


Är tillbaka i Långnäs efter en dag mer eller mindre i bilen. For nämligen in och plockade upp Sara vid Strand då hon berättade att hon var utsvulten. Ingen direkt överaskning, det är ju Sara vi pratar om aka. matälskaren/slasken. Föreslog att vi skulle fara till Marco Polo på mjölkudden eftersom hon inte testat det och där lyckades jag låsa in nyckeln i bilen för första (och sista) gången!


Vegetarisk utan lök, borde ha beställt utan ost också, men nu får man lida!

 

Gjorde inget eftersom mina föräldrar skulle till stan och handla och kunde ta extra nyckeln med sig. Mamma tyckte det var ytterst roande att jag lyckats låsa ut oss från bilen och det var kanske på tiden att jag också lyckades med det. Jag fick mig i alla fall en pizza och Sara var både nöjd och mätt efter en kebabtallrik.


Vi fick sällskap av Saras pojkvän Fredrik som kom direkt efter arbetet för att vara lite social med oss. Tycker det är roligt att de är med varandra hela tiden, men ändå hittar på saker med varandra jämt, som det ska vara. Det är inte alls kul att få den s.k "flickvän sämpeln" där man plötsligt blir tagen för given och inte räknas som vän längre. Händer rätt ofta, men jag tycker det är viktigt att man som ett par också är lite som bästa vänner!


Lite småsuddig bild, men de kunde ju inte sitta still två sekunder!

 

Såg Magnus och en blond kille (som jag inte minns namnet på) gå förbi utanför medan vi åt och det kändes lite dumt att springa ut efter dem mitt i maten. Tänkte haffa dem på väg tillbakla eftersom det såg ut som om de skulle till affären, men de kom aldrig tillbaka samma väg innan vi for vidare.


Vi besökte även Udden ett tag, men solen gömde sig bakom tunna moln och det fanns ingen bänk på bryggan att slå sig ner på. Jag och Sara for istället och pakerade vid busstationen och gick för att växla pengar på Konsum. Där hittade jag Tangled och köpte den, ska se den som sängfösare om en liten stund. Känner mig verkligen slut i kroppen.


Återblick från Udden!

 

Några kärlekens gyllene ord som avslut på detta inlägg:


Tänkt med hjärtat inte med hjärnan

Tala från hjärtat inte från munnen

Lyssna med hjärtat inte med öronen

För hjärtat ljuger aldrig

 
 
Ingen bild

saarabenaara

23 juni 2011 23:27

nåh va fint du skriver amanda :´) de var kul idag! de var en riktigt trevlig dag som du behövde. ja.. för mig också då ^^

Amanda Holmberg

24 juni 2011 23:44

Ibland behövs lite "girlpower" ;>

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards