chase your dreams

Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Ännu en regnig söndag!

Av Amanda Holmberg - 29 maj 2011 16:13

God dag!


Sitter i köket och ser ut på det ösregniga vädret. Var super mysigt att ligga i sängen och lyssna till dropparna mot fönsterkarmen med min sötnos snusandes bredvid. NU när jag tänker på att jag ska ut i det där vädret och ta mig till Tuna känns det dock mindre mysigt erkänner jag!


Ska se om högen med tidningar är kvar i busshållplatsen idag också. När jag var på väg till stan igår hade nämligen brevbäraren blivit less eller något och lämnat en hel hög med tidningar där!


     


Var ju på sushibaren igår med Angelica och Isabel vilket var väldigt trevligt, men jag var lite besviken på sushiupplägget den här gången. Vet inte om de har tagit sig vatten över huvudet med att ha buffé på lördagar, men de hann inte riktigt fylla på sushin plus att det var lite att välja på! Det fanns ett större urval förra gången vi åt där och när de drar ner på alternativen blir det inte alls lika bra!


Tror jag har alla sorter utom tre på tallriken!

 

De hade en annan sorts maki också, men eftersom det var lök i den kunde jag inte kalasa på den sorten. Sedan var det bläckfisk vilket jag inte är särskilt förtjust i och en annan sort som jag inte minns namnet på som jag tycker smakar för sött! De hade dessutom alternativt parmaskinka, men det var jag inte intresserad av till min sushitallrik!


Angelica följde med mig till Boden när jag jobbade och höll mig sällskap när jag var klar och hade det allmänt trevligt. Är väldigt lugnt och skönt på Bodensia genom att det inte är något bråk och de slänger ut de som blir för fulla. I övrigt är det fullt ös på dansgolvet och folket är pratglada och spralliga!


Kul, kul! ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards