chase your dreams

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Amanda Holmberg - 23 augusti 2010 23:08

Laga mat, svara i telefon och agera barnvakt åt hundarna har varit mina huvuduppgifter idag. Kan inte hjälpas att jag blir lite rastslös därimellan eftersom min mobil av någon anledning ha bestämt sig för att inte fungera som den ska heller. Simkortet är tydligen inaktivt och jag har ingen aning om varför eftersom det inte är meningen att detta ska ske på den korta tid det gjort. Har inte fyllt på mobilen som jag skulle gjort flera gånger, men det ska tydligen ta ett år innan simkortet blir inaktivt alltså finns det en annan orsak. Det är i alla fall besvärande!


Missade min klipptid också, jag som såg fram emot att fixa håret, var ett grymt bra tag sedan det ansades där uppe, nästan tre månader sedan det ens toppades sist! Mitt hår växer med all världens fart och frisyren jag ska föreställa ha finns det ingen antydan om mer. Torsdag har jag fått ny tid och nu har jag ställ två alarm för att det ska vara omöjligt att missa. Dock är det inte utan anledning jag missade dagens klippning, men det tar jag en annan gång.


Pysslade med att rensa bland en massa gamla kläder som ska slängas/ges bort och konstaterade att det finns ett tydligt mönster i vad mamma köpte åt mig och vad jag själv valde:


Vänstra högen är mammas val och högra är mina utpekade varor.


Mamma gjorde att jag avskydde lila i flera år efter jag slutade mellanstadiet, har dock börjat använda det igen mer eller mindre på "äldre" dagar. Tog bara hela högstadiet och gymnasiet att komma över skräcken för klara färger, naglade mig fast vid svart och kombinerade det med grönt, vitt och grått. Ibland kunde ett rött plagg synas, men detta var bara under jul. Är fortfarande ganska skeptisk till  de s.k tjej-färgerna, har aldrig gått med på att ha rosa frivilligt


Nu sitter man här på golvet (av någon konstig anledning) och    sippar på sista glaset öl som börjar vara lite småjummen vid det här laget. Tog lite bilder på hundarna tidigare efter duschen i saknad på bättre uppgifter. Hunden tyckte jag var helknasig som sprang runt och blixtrade med en svart låda och tittade på mig som om jag var knäpp hela tiden, precis som på bilden bredvid. Hon har ont i ena bakbenet och ska till veterinären imorgon, men hon vägrade ligga still när jag fotade, det var tydligen ett ytterst inressant påhitt som måste övervakas. Hon var i alla fall inte ivägen ikväll, sötis.


Nu ska jag svepa resten av min kära vän ölen och sedan ska jag fundera på att sova på riktigt. Blir jobbigt att kliva upp imorgon annars eftersom jag planerar att fara in mot stan och vara social. Måste dock kolla när jag har möjlighet att slita mig från hundvaktandet, får skriva en lapp och fråga eller något.


  SKÅL!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards