chase your dreams

Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

En Ny Plan

Av Amanda Holmberg - 13 juli 2010 16:25

Jag har en ny plan, jobba tills jag inte orkar stå tills jag har döden svävande ovanför huvudet och benen skakar av utmattning. Detta är i princip omöjligt eftersom jag verkar ha en outtömlig energikälla någonstans inom mig när jag väl bestämt mig att jobba för något.

Vad är denna plan, vad går den ut på och vad är det jag ska arbeta livet ur mig för att fixa?

Pengar, jag behöver pengar, för att fixa allt snabbast möjligt och nå mina drömmar på enklaste och säkraste sättet behöver jag pengar, massor med pengar!

Jag vill nämligen nå två arbetsmässiga mål vilka är: arbeta som reseledare och utbilda mig till stylist. Båda dessa kan fixas, jag kan t.ex utbilda mig till reseledare och dessutom ha garanterat arbete efteråt efter bara en månads studier. Detta kostar dock, smakar det så kostar det som man brukar säga och det är sant. ca 25.000kr kostar kursen, men jag tycker det är värt varenda öre!
Bara makeup kursen kostar allt mellan 25-50k beronde på hur, var och när. Jag vill utbilda mig inom smink, hår och naglar, hela paketet skulle man kunna kalla det, men som sagt - det kostar!

Nu är den grymma verkligheten sådan att jag inte är född i en rik familj med en förmögenhet att skrapa lite cash från när det skulle behövas. Men detta ska banne mig inte få hindra mig från att förverkliga mina drömmar, jag ska dit jag vill och eftersom det verkar vara "mig mot världen" antar jag att jag härmed förklarar krig mot den högre makten och ger på ren svenska blanka fan i vad som kommer i min väg till målet.

Jag och Angelica har en plan och om allt går som vi vill och vi kan lösa hindren som uppstår på vägen kommer vi ge oss iväg från landet sverige inom en relativt snar framtid.

Är fruktansvärt deprimerad, men det är dags att rycka upp sig, kan inte lägga mig nu. Citerar några stödjande ord från en god vän:

"upp med hakan, allt ont har med sig något bra, jag vet att du kanske inte tycker det låter vettigt, men jobba häcken av dig fram till nästa intagning. Då har du massa pengar så du slipper låna pengar, försök att fixa böcker och plugga i förväg."
"tro mig, det är många som gillar ditt sällskap och skulle sakna dig, gör det bästa av situationen - always look on the bright side of life"

Kan inte göra annat än att hålla med och om denna människa ens kan ana sig till hur mycket stödet betyder för mig när jag är på botten av mina sinnens fulla bruk kan jag bara säga: tack!
Precis som alla andra som stått på min sida vänner och framför allt familjen:

TACK ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards