chase your dreams

Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Alice in Wonderland 3D

Av Amanda Holmberg - 6 mars 2010 02:47

Fredagen har varit fullknökad från morgon till kväll och jag förstår inte hur jag har någon energi kvar att gå på just nu. Upp 9.00 frukost, städa och vara social med syster och Sara tills vi skilldes åt vid bussen.

Denna buss tog mig till arbetet som jag började första passet 11-14. Två timmars hål och under denna tid for jag hem för att hinna fixa med "husbestyr" och gosa med katten innan jag skulle vara borta flera timmar till, plus att jag hann göra mig själv ett mindre mål mat! Det ni, allt detta fast jag glömde börsen på jobbet och missade de tre först bussarna och över en halvtimme av min fritid.

Andra passet 16-20 och sedan var det bara kuta fortare än attan ut till en väntande skjuts. Smugglade med lite "grejer" till en viss villig mage, och det bar iväg mot bio i Piteå.


  

3D of course och inte var den dålig, men jag skulle inte rekomendera den till vem som helst för det är inte en film som passar alla i smaken! Burtons version av abstrakthet i Alice i Underlandet fashinerar mig dock och jag kom flera gånger på mig själv med öppen mun. Inte för att det var några super effekter utan bara för att det var enkelt att falla in i Burtons fantasiskapelse, mums! Kan inte tacka Angelica nog för en fiffinurlig toppenkväll! Det var hennes inpuls som gjorde min upplevelse möjlig.


  

Måste också skvallra att nörden inom mig från och med nu kommer få en ny pusch! Gissa en gång? Har köpt hem det svarta nintendo wii jag pratat om i tidigare inlägg och det står nu inkopplat bredvid "dumburken". Min kära syster släpade generöst hem det till min lägenhet medans jag for och arbetade första passet, thank you my darling! Imorgon (eller senare idag - pedant) ska jag även fara och köpa Zelda till min nya, kära, svarta ägodel. Oh yes, jag kommer vara klistrad, har nästan spelat ut det en gång, men älskar verkligen twillight princess och kan spela det hur många gånger som helst. Ett måste i samlingen!

Köpte en extra kontroll eftersom de tydligen är svåra att få tag på i svart och väntar på att de ska få in nunchuck kontroller, vilket brukar finnas då och då.


Nu ska jag lägga mig till rätta och ge min kropp en välförtjänt vila i några timmar. Ledig imorgon vilket betyder att jag och Zelda, eller snarare Jag, Link och Midna, kommer vara i närkontakt hela dagen tills det blir dags för Bowling ;>

 
 
Ingen bild

Lager

17 juni 2010 22:01

hehe twilligt princess :D har det oxå på wii löööv it !!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards