chase your dreams

Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Huvudvärk :(

Av Amanda Holmberg - 18 februari 2010 21:12

Jobbade 11-14 igår, efter arbetspasset stannade jag och samtalade med en arbetskollega ett tag. Skulle möjligen få skjuts inåt stan, men det blev inte på det viset och jag hamnade istället på bussen in till centrum. I bussen fick jag ett oväntat samtal från Rebecka S som hade tråkigt och var allmänt besviken på sin dag. Jag övertalade henne att pallra sig från Boden till Luleå och umgås med mig för att rå bot på problemet! Hon hade bil och ungefär en timme senare träffades vi utanför Exotic för att påbörja en mycket fin eftermiddag/kväll/natt.

Kroppen uppskattade bastubad och (tro det eller ej) några glas vin (till största del bestående av fanta exotic) och massor att prata om, natten var för kort och det blev dags att sova mitt i allt.

Fick även ett busigt samtal från Angelica som ringde med dolt nummer och började konversationen med något i stil med - hej detta är chefen! Var grymt roande!


Blev väckt av Rebecka kring halv elva och var trött som stryk! Men jag kom ur mitt zombie läge någon gång efter vi varit till pizzerian och precis innan vi anlände hos mormor. Fick min födelsedagspresent och pengar är alltid uppskattat i min ålder (i alla fall om man inte lever som en bortskämd idiot). For hemmåt med bussen 14.10 och var hemma vid 16.00 Det tar minst den tiden att pendla mellan mig och Boden inget ovanligt och jag sov som död på båda bussarna.


Palten har slutat tynga ner min kropp nu, men huvudet har börjat krångla istället. Misstänker att det har med min syn att göra, händer inte ofta men jag kan i alla fall inte hitta mina glasögon. Kollat runt men förgäves, jag finner dem icke! Tänkte igentligen lyssna på min japanska cd efter middagen, men jag har varit sjukligt trött hela dagen och motivationen för att stiga upp till jobbet imorgon är verkligen nere i botten. Jag hoppas lite mer sömn kan utrota min vånda.


En kopp äppel te och sedan sömn är min plan för resterande kväll!

 
 
angelica

angelica

18 februari 2010 22:45

Motivation: TÄNK PÅ HAMBURGARNA ;)

http://angelicato.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Holmberg - 26 september 2013 16:54

Var ut på en dubbel springrunda runt Höträsket med hunden och kom på varför jag vanligtvis inte sticker ut och springer den tiden på dygnet, speciellt på vardagar. Förrutom att alla verkar vara ute med hunden mellan kl. 13-15 har dessutom högstadiet ...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 18:45

  En trip till Gällivare som start på sommaren med Angelica som tävlat Islänning. Vi hade ensamrätt på Mickelssons lilla hus och närmaste grannarna var i fårhagen.     En ny sushirestaurang har kommit till Luleå och blivit en ny storfavorit!...

Av Amanda Holmberg - 25 september 2013 17:00

Varje gång jag besöker bloggen har det hunnit dyka upp nya funktioner. Nu senast är det någon app för att kunna göra spotify inlägg, kan inte säga att jag tycker det är en dålig idé eftersom många använder spotify, men själv är det sällan jag lyssnar...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards